گالری عکس مرتبط
  • تاریخ انتشار : 99/05/11 - 17:49
  • تعداد بازدید خبر : 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه هم اندیشی آموزش زبان انگلیسی تم طولی برای دانشجویان پزشکی عمومی برگزار شد

مدیر گروه زبان دانشگاه با اشاره به اهمیت طولی سازی آموزش زبان انگلیسی در رشته پزشکی عمومی، گفت: توانمندسازی دانشجویان در مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب زبان انگلیسی ماحصل اجرای این برنامه خواهد بود.

159814.mp3 جلسه هم اندیشی آموزش زبان انگلیسی تم طولی برای دانشجویان پزشکی عمومی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، جلسه هم اندیشی دکتر عنایت اله شعبانی مدیرگروه زبان دانشگاه با دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی و حضور مجازی دکتر مافی نژاد و دکتر یزدی از گروه آموزش پزشکی در خصوص تدوین کوریکولوم آموزشی طولی سازی آموزش زبان انگلیسی در پزشکی عمومی، روز ۱۱ مرداد در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.
دکتر عنایت اله شعبانی، در خصوص پروژه طولی سازی آموزشی زبان انگلیسی در رشته پزشکی، توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این پروژه فرآیندی بود که با توجه به  احساس نیاز دانشجویان پزشکی در سال‌های میانی تحصیل به تسلط بر زبان انگلیسی برای ترجمه، نگارش، ارتباط با بیمار بین الملل و. . داشتند، در دانشکده کلید خورد.
دکتر شعبانی ادامه داد: هدف ما این است که ۶ تا ۱۵ واحدی که برای دانشجویان پزشکی ارائه می‌شود را در قالب تم طولی، در مدت زمان بیشتری تدریس کنیم و با توجه به این که بخشی از واحد‌های ارائه شده متون تخصصی مرتبط با دروس تخصصی پزشکی هستند که اگر با فاصلهٔ کوتاهی از دروس تخصصی ارائه شوند با یادگیری و اثرگذاری بهتری همراه خواهند بود.
دکتر شعبانی با بیان که هیچ مدلی مشابه روش آموزش زبان که در کشور ما اجرا می‌شود، وجود ندارد گفت: علی رغم بررسی و مطالعه شیوه تدریس زبان در دانشگاه‌های کشورهای مختلف، الگوی مناسبی پیدا نکردیم وبا مصاحبه با اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه وجمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه به دنبال تدوین یک شیوه نامه و کوریکولوم مناسب هستیم.
وی افزود: در آموزش زبان انگلیسی یکسری فعالیت‌ها برای اساتید زبان که تدریس را به عهده دارند و اساتیدی که تدریس محتوا به زبان انگلیسی را بر عهده دارند دیده شده است که به توانمندی‌های شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب دسته بندی می‌شود.
دکتر شعبانی ادامه داد: اساتید زبان و اساتید آموزش محتوا در دوره‌های علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارورزی و کاراموزی با فراگیران در ارتباط هستند که روش تدریس آنها طبق جدول هدف گذاری شده از سوی گروه زبان و کوریکولوم آموزشی، در قالب مهارت‌های چهارگانه و بر اساس دوره‌ایکه فراگیر در آن حضور دارد، تنظیم شده است.
وی افزود: مهمترین قسمت اجرای این کوریکولوم در خصوص اساتید محتوا (cantant) است که بتوانیم با همکاری اساتید مسلط به زبان و استفاده از این مهارت آنها، به اهداف تعیین شده و توانمند کردن دانشجویان در مواجهه با بیمار بین المللی، اخذ شرح حال، شرکت در کنگره ها، توانایی ارائه مقالات به زبان انگلیسی، شرکت در کنگره‌های بین المللی، تسلط به پرسش و پاسخ در مجامع علمی بین المللی، نگارش یک مقاله به زبان انگلیسی و…دست یابیم.
 
  • گروه خبری : دانشکده پزشکی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 159814
کلمات کلیدی
خبرنگار
مینا  محمدی

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید