گالری عکس مرتبط
  • تاریخ انتشار : 99/04/17 - 12:39
  • تعداد بازدید خبر : 198
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
برگزاری نخستین جلسه کمیته سرآمدی در برندینگ دانشگاه

دکتر ترابی: نقشه برندینگ دانشگاه بوم نقاشی هنرنمایی تک تک ماست

مدیر روابط عمومی دانشگاه یکی از مأموریت‌های اصلی روابط عمومی را حفظ ارزش برند یا خوشنامی دانشگاه دانست و گفت: تمام تلاش ما بر این است که تصویر جامعی از فعالیت‌هایی که در زمینه خوشنامی دانشگاه باید انجام شود خلق کنیم تا معرف ارزش‌های اصلی این مجموعه و نقاط تمایز فعالیت‌ها در ابعاد مختلف باشد.

158948.mp3 دکتر ترابی: نقشه برندینگ دانشگاه بوم نقاشی هنرنمایی تک تک ماست
دکتر ماشاءاله ترابی، در نخستین جلسه کمیته سرآمدی در برندینگ دانشگاه که دوشنبه 16 تیر 99 در سالن G6 ستاد مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: وقتی می‌گوییم دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین دانشگاه است باید بتوانیم فهرستی از مواردی که برتر بودن را اثبات می‌کند، ارائه و در ادامه توجیه و تفسیر کنیم پس به شناخت مجموعه ارزش‌هایی که دانشگاه را به نقطه امروز رسانده و ارزش‌هایی که می‌تواند دانشگاه را در مسیر کمال قرار بدهد، نیاز خواهیم داشت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: با این رویکرد می‌توان نقشه نسبتاً جامع و کاملی از خوشنامی دانشگاه ترسیم کرد تا به عنوان یک مسیرنما، فعالیت‌های دانشگاه را براساس آن سنجیده و تراز کنیم در غیر این صورت ممکن است اقدامات زیادی انجام شود اما نتایجی به همراه نداشته باشد.
دکتر ترابی با اشاره به اینکه در تلاشیم نقشه برندینگ یا خوشنامی دانشگاه را با تشکیل کمیته‌های سرآمدی، اثربخشی، توسعه فناوری و اعتباربخشی کامل کنیم، اظهار داشت: تک تک افراد عضو این کمیته‌ها باید در تکمیل این نقشه ایفای نقش کرده و به واضح‌تر شدن آن از جنبه‌های مختلف کمک کنند.  
مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح کرد: این نقشه در واقع بوم نقاشی هنرنمایی تک تک ما است بنابراین در گردهمایی‌های پیش رو به دنبال نظریه پرداری و ایده پردازی نیز خواهیم بود چرا که اگر موضوعی بخواهد در رفتار ما اثر خود را نشان دهد باید فاز ایده پردازی را طی کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه سپس با بیان اینکه مرتبط بودن سه مقوله شخصیت‌سازی، هویت و اصالت بخشی موجب ادغام آن‌ها در کمیته سرآمدی برای رسیدن به محصولی بهتر شد، گفت: طی هر جلسه از این کمیته باید طوری جلو برویم که اعضاء ذهن شفاف‌تری نسبت به قبل در خصوص موضوع برندینگ دانشگاه پیدا کنند و تصویر واضح‌تری از فعالیت‌های حوزه خود که می‌تواند بر مقوله خوشنامی اثرگذار باشد و کیفیت جدیدی را برای مجموعه ایجاد کند، به دست آورند.
دکتر ترابی ادامه داد: با پشت سر گذاشتن این مراحل به تصویر و هدف مشترکی دست می‌یابیم که هرکس در جایگاه خود آن را کامل‌تر، جامع‌تر و باکیفیت‌تر خواهد کرد و شرایط تحققش را فراهم می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه هدف مشترک اختلافات را به حداقل و انرژی را به حداکثر می‌رساند، بیان داشت: دستاوردهای موج اول دوران کووید 19 حاصل همدلی، هم‌افزایی و همکاری است که دقیقاً برگرفته از یک هدف مشترک بود در صورتی‌ که اگر افراد بخواهند به‌ تنهایی کار کنند و هدف مشترکی ترسیم نشود به این دلیل که همه در تلاشند وزن خودش را بیشتر کنند، توازن به هم خورده و تعادل از بین می‌رود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: این در حالی است که می‌توان از مکانیسمی استفاده کرد که تعادل به محور تبدیل شده و وقتی مسأله‌ای در اولویت قرار می‌گیرد همه در کنار هم کمک کرده به وظایف خود عمل می‌کنند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.
دکتر ترابی تصریح کرد: باید در حرکت‌های تیمی به نقطه‌ای از تعادل برسیم که حاصل جمع فعالیت‌هایمان بیش از حالت معمولی آن باشد و به نظر می‌رسد نقشه برندینگ کمک می‌کند به جنس جدیدی از تعادل و توازن دست یابیم. 
وی با اشاره به اینکه برکت در کار گروهی است و اگر به آن دست نیاییم عملاً به عقب بازگشته‌ایم، اظهار امیدواری کرد که اعضاء حاضر فرصت پیش رو را مغتنم شمرده و با حسن خلق و خوشرویی که لازمه موفقیت هر تیمی است، به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.
در ادامه، سید محسن اسماعیلی، مسئول روابط عمومی مرکز قلب تهران گزارشی از فعالیت‌هایی که این مجموعه درمانی در حوزه خوش آمدگویی به مهمانان و مدعوین بین‌المللی، بیماران و مراجعه‌کنندگان و دانشجویان و کارکنان جدید انجام می‌دهد، ارائه کرد.
وی همچنین پیشنهاد برگزاری تور بازدید فیزیکی از بخش‌های مختلف دانشگاه چون مرکز قلب تهران برای همکاران با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و توانمندی‌های موجود را مطرح کرد.
نسیبه جلالوند، مسئول روابط عمومی دانشکده بهداشت نیز بر اهمیت تقویت آداب و اصول استقبال و خوش آمدگویی به مهمانان داخلی و خارجی در واحدهای زیرمجموعه به ویژه در میان کارکنان درگیر با این فرآیندها تأکید کرد.
محمد علیپور، مسئول روابط عمومی بیمارستان روزبه هم با ارائه توضیحاتی اجمالی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مجموعه و استقبال از اقدامات انجام شده، تأثیر جابجایی‌ها و تغییرات مدیریتی در اجرای این گونه برنامه‌ها را قابل‌توجه دانست.
خاطره فهیمی، مسئول روابط عمومی دانشکده طب ایرانی نیز ورود بیش از پیش روابط عمومی به مقوله فرهنگ‌سازی برای استفاده کارکنان از امکانات موجود فرهنگی و ورزشی دانشگاه را ضروری دانست و پیشنهاد گسترش فعالیت‌های فرهنگی چون اهداء کارت تبریک و گل به مناسبت فرارسیدن سالروز تولد همکاران که تأثیر بسیاری در افزایش انگیزه و اثربخشی سازمانی دارد را مطرح کرد.
محبوبه نوروزی از روابط عمومی دانشگاه نیز موضوع تدوین تقویم برنامه‌های مهم حوزه روابط عمومی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای مناسب‌تر این رویدادها را پیشنهاد کرد.
آزاده شهبازی، مدیر حسابداری معاونت آموزشی دانشگاه هم بر گنجانده شدن مقوله برندینگ دانشگاه در برنامه اصلی مدیران و مسئولان دانشگاه به منظور همراه شدن آن‌ها با این جریان تأکید کرد و به طرح پیشنهاد اختصاص بودجه خاص برندسازی در تفاهم‌نامه مالی سال جاری زیر نظر روابط عمومی دانشگاه پرداخت.
مهناز وحیدی، از روابط عمومی معاونت بین الملل نیز ضمن بیان نکاتی در خصوص فرآیند استقبال از دانشجویان خارجی در بدو ورود به عنوان عاملی تأثیرگذار در مقوله خوشنامی دانشگاه، به اقدامات کالج بین‌الملل در بالا بردن سطح توانمندی‌های اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان در حیطه‌های مختلف و استفاده از این پتانسیل برای ارتقاء ظرفیت فعالان حوزه روابط عمومی اشاره کرد.
سپس دکتر ترابی با تکیه بر نکات و پیشنهادات مطرح شده توسط اعضای کمیته به ویژه گزارش مسئول روابط عمومی مرکز قلب تهران، گفت: تهیه یادبود مجازی از دیدگاه‌ها و اظهارات مراجعه‌کنندگان و مهمانان داخلی و خارجی اگر با ضبط فیلمی کوتاه از این رویدادها همراه باشد در واقع اثرانگشتی است که به دلیل بیان وجوه تمایز از منظر افراد مختلف، برای مجموعه‌ها ارزشمند و با اهمیت خواهد بود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه پیشنهاد برگزاری تور فیزیکی برای همکاران به منظور بازدید از واحدها و ظرفیت‌های موجود دانشگاه را مثبت و سازنده دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه همکاران اغلب تصویری از واحدها و فعالیت‌هایی انجام می‌گیرد، ندارند برگزاری تورها تأثیری قابل‌توجه در خوشنامی داخلی خواهد داشت.
وی با اشاره به موضوع تقویت آداب و اصول استقبال و خوش آمدگویی به مهمانان داخلی و خارجی در سطح دانشگاه تهیه سناریو در این باره را بسیار کاربردی و لازمه ارائه خدمتی خوب و شایسته عنوان کرد که زمینه‌ساز بازآفرینی شخصیت دانشگاه می‌شود.
دکتر ترابی با تأکید بر ابعاد وسیع و گسترده کار روابط عمومی و لزوم شفاف‌سازی این ابعاد، افزود: به طور حتم تهیه خبر و اطلاع‌رسانی بخشی از مسئولیت روابط عمومی است و فعالان این عرصه باید در تمام ارتباطات مجموعه‌ها و آنچه موجب خوشنامی آن‌ها می‌شود، حضوری پررنگ داشته باشند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح کرد: روابط عمومی در این مسیر به دنبال قضاوت و مداخله در امور و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف نیست بلکه تلاش می‌کند چون آینه تصویری از واحدها ارائه و یاریگر آن‌ها در اصلاح نقاط ضعف موجود و عرضه خدمات بهتر باشد ضمن اینکه میزان اثرگذاری‌شان در خوشنامی دانشگاه را تقویت خواهد کرد.
وی افزود: رویکرد مذکور را با تغییرات اساسی در وب‌سایت دانشگاه و نمایش رتبه این مجموعه در وبومتری و کیو اس (QS) آغاز و به مرور در تلاش برای نشان دادن رتبه دیگر واحدها با هدف تشریح وضعیت فعلی و کمک به بهبود جایگاه آن‌ها خواهیم بود چرا که وقتی تراز به دست آید هیچ واحدی مایل نیست در نقطه پایین قرار گیرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه با تأکید بر اهمیت ایجاد تصویر و ارتباط مناسب اولیه با مخاطبان اعم از دانشجویان، کارکنان و مهمانان و تأثیر این تصویر بر تداوم تعاملات، اظهار داشت: این مقوله در بحث روابط عمومی و ارتباطی که برای نخستین بار با مخاطب شکل می‌گیرد بسیار مهم خواهد بود کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند باید بتواند حال عمومی خود را خوب نگه دارد تا تصویر خوبی از مجموعه خود به نمایش بگذارد.
وی تغذیه مناسب و انجام ورزش‌های ساده چون پیاده‌روی پیش از آغاز ساعات کاری را عاملی تأثیرگذار در برقراری ارتباط موفق فعالان حوزه روابط عمومی دانست و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح در این مسیر، سبک زندگی سالم به بخشی از شخصیت دانشگاه تبدیل می‌شود که اعضای خانواده روابط عمومی با عملکردی صحیح و صداقت در گفتار و رفتار می‌توانند مروج و مبلغ آن باشند.
دکتر ترابی اضافه کرد: روابط عمومی دانشگاه به منظور حفظ روحیه نشاط و شادابی و ترویج سبک زندگی سالم به عنوان یکی از مأموریت‌های خود، پیگیر راه‌اندازی کمپین‌ها و پویش‌های پرداوطلب و پرتقاضا است و در این زمینه از افراد علاقه‌مند و ایده پرداز دعوت به همکاری می‌کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین در خصوص تأثیر تغییرات مدیریتی و جابجایی‌ها بر ادامه روند اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسط واحدهای روابط عمومی، از مسئول روابط عمومی بیمارستان روزبه خواست پیش‌نویس دستورالعملی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی را آماده تا با بررسی و چکش‌کاری‌های لازم، در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح و پس از تصویب به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ شود.
وی توجه حاضران را در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی به شناسایی اماکن عمومی فرهنگی، هنری و ورزشی در محدوده محل کار و فعالیت خود جلب کرد و تصریح کرد: واحدهای روابط عمومی می‌توانند پس از شناسایی این مکان‌ها و ارتباط مستمر، فرصت استفاده همکاران از خدمات مختلف آن‌ها با صرف هزینه‌های کمتر را فراهم کنند.
دکتر ترابی با استقبال از پیشنهاد اهدای کارت تبریک و شاخه گل به مناسبت زادروز همکاران و اهمیت وحدت رویه در این باره از تلاش برای تخصیص اعتبار به مقوله برندینگ در بودجه سال جاری طی تعامل با مدیر برنامه‌ریزی منابع مالی، بودجه و پایش عملکرد دانشگاه براساس سرفصل‌های اعلامی کمیته‌های زیرمجموعه خبر داد.
در پایان مقرر شد نقشه ذهنی (Mind Map) کمیته سرآمدی در برندینگ دانشگاه به منظور آشنایی و مطالعات اولیه برای اعضای کمیته ارسال تا طی جلسه هفته آتی به صورت کامل ارائه و نقش اعضاء در پیشبرد اهداف پیش رو تعیین شود.
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,معاونت بین الملل,گروه خبری RSS,گروه خبری اینستاگرام
  • کد خبر : 158948
خبرنگار
مهناز  وحيدي

مهناز وحيدي

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید