گالری عکس مرتبط
  • تاریخ انتشار : 99/04/10 - 18:59
  • تعداد بازدید خبر : 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نخستین جلسه کمیته اثربخشی کاربردی برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه: وظیفه ما تولید امید در جامعه است

دکتر ماشاءاله ترابی در نخستین جلسه کمیته تخصصی اثربخشی در برندسازي دانشگاه گفت: در تولید اخبار باید امید بیافرینیم. وظيفه روابط عمومی تبديل نقطه‌ضعف به فرصت است.

158645.mp3 مدیر روابط عمومی دانشگاه: وظیفه ما تولید امید در جامعه است
مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست دوشنبه 9 تیر 99 در سالن جی 5 سازمان مرکزی گقت: در برندینگ می‌خواهیم بیان جدیدی از ماهیت فعالیت‌هایمان داشته باشیم و خودمان را در فضای انفورماتیک و جامعه آزاد کنیم که بتوانیم آن چیزهایی که نیاز جامعه (مخاطب) است را مرتفع کنیم.
دکتر ترابي افزود: دربرند سازی دانشگاه مسئله مهمی که برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم وجوه تمایز سازمان را در بخش‌های مختلف شناسایی کنیم و در گام بعد موضوع را برای مخاطب (درونی و بیرونی) جذاب کنیم، درواقع باید این جذابیت را با صمیمیت همراه کنیم که وفاداری در مخاطب و مجموعه دانشگاه ایجاد کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه یادآور شد: سعی داریم در کمیته اثربخشی حداکثر جذابیت را برای موضوعاتی که شناسایی می‌شود، ایجاد کنیم. قطعاً مدیا یکی از ظرفیت‌های بسیار عالی است که مي تواند ایجاد جذابیت کند اما خود موضوع هم باید جذاب باشد؛ مدیا نقش مکمل را دارد.
وی گفت: در تهیه اخبار تولیدی باید خلاقانه و منطبق با شرایط روز حرکت کنیم، ما باید قوه تخیل را در خبر افزایش دهیم نه اینکه ماهیت خبر را عوض کنیم بلکه در بیان یک خبر باید امید بیافرینیم. خبری که در دلش امید نباشد ضد برند است.
 
 
دکتر ترابی تصریح کرد: در روابط عمومی باید بتوانیم معایب سازمان را هم ببینیم و اینکه با چه روشی می‌توانیم آن را تبدیل به فرصت کنیم. خطاها نقطه‌ضعف برند محسوب می‌شوند اما باید باکاری که انجام می‌دهیم نقطه‌ضعف را تبدیل به نقطه قوت کنیم؛ ضمن اینکه خطاها را هم پنهان نمی‌کنیم و بايد آن را تبدیل به فرصت کنیم، پس‌نیاز است کارآموزشی انجام دهیم، افزایش مهارت و فعالیت‌های مشارکتی در حوزه‌هایی که خطا در آن‌ها اتفاق افتاده می‌تواند نقطه‌ضعف را تبدیل به فرصت کند و آن را ارتقا دهد.
وی خاطرنشان کرد: در بیان موضوعی که سراسر مشکل وجود دارد اگر قرار است خبر تولید کنیم باید به سراسر امید تبديل، ضمن اینکه موضوع را هم بیان می‌کنیم. اگر ناامیدی در اخبار باشد درحالی‌که سراسر جامعه در ناامیدی است جامعه و دانشگاه را به جایی نمی‌رساند و نباید به این سمت حرکت کنیم.
 
 
 
در ادامه نشست مهدی گلپایگانی سردبیر روابط عمومي و مسئول کمیته اثربخشی روابط عمومی دانشگاه با اشاره به زيرشاخه هاي کميته اثربخشي،نقشه راه برندسازي دانشگاه را نمايش و توضيح داد.
در ادامه نشست اعضای کمیته به بحث و بررسی مطالب مطرح‌شده پرداختند.
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 158645
خبرنگار
الهام علی

الهام علی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید