کد خبر: ٩٢٢٦٩/ ١٤:٥٠ - يکشنبه ٣١ شهريور ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 326
چاپ
ارسال به دوست
مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی, گروه خبری RSS
برگزاری ششمین کنفرانس ادواری آموزشی سال 98 مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی
ششمین کنفرانس ادواری آموزشی سال 98 مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با عنوان گایدلاین های عملی تشخیص و درمان آسپرژیلوزیس برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی روز چهارشنبه  27 شهریور سال جاری ششمین کنفرانس ادواری آموزشی سال 98 مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با عنوان: معرفی گایدلاین های عملی تشخیص و درمان آسپرژیلوزیس با حضور استادان و پژوهشگران در سالن دکتر فرهودی این مرکز برگزار شد.
سخنران این جلسه دکتر آرزو چرسی زاده، دکترای قارچ شناسی بود که در ابتدا گفت: آسپرژیلوزیس یکی از عوامل مهم مرگ و میر در بیماران نقص ایمنی است و بیماران با نوتروپنی طولانی مدت، پیوند سلول بنیادی هماتوپوئتیک آلوژن، پیوند عضو توپر، نقص ایمنی اولیه یا اکتسابی، مصرف کنندگان کورتیکواستروئیدها و بیماران CGD در خطر جدی ابتلا به این عفونت هستند.
 وی ادامه داد: سه فرم اصلی آسپرژیلوزیس عبارتند از آسپرژیلوزیس مهاجم، آسپرژیلوزیس مزمن (یا ساپروفیتی) و آسپرژیلوزیس آلرژیک و به دلیل اهمیت آسپرژیلوزیس مهاجم، اغلب بر تشخیص، درمان و پیشگیری اشکال مختلف این فرم عفونت یعنی آسپرژیلوزیس مهاجم ریوی، سینوزیت آسپرژیلوسی، آسپرژیلوزیس منتشره تاکید شده است.
پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در این کنفرانس خلاصه ای از آخرین توصیه های درمانی گزارش شده توسط انجمن (بیماری های عفونی آمریکا IDSA) برای مدیریت و درمان انواع مختلف عفونت در طیف مختلف بیماران حساس به آسپرزیلوزیس را ارائه کرد و  همچنین در مورد انواع داروهای ضد قارچ، داروهای خط اول و جایگزین، درمان پروفیلاکسی و تجربی (empiric therapy) توضیح داد.
در پایان جلسه نیز در مورد تشخیص انواع عفونت های قارچی و روش های مختلف تشخیص و اهمیت آن در بالین پرسش و پاسخ انجام شد.
عکس و خبر: الناز واحدی

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#