کد خبر: ٧٤٦٤٥/ ٠٩:٥٠ - يکشنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٦/ تعداد بازدید: 245
چاپ
ارسال به دوست
برگزاری جلسه مسئولان بهبود کیفیت بیمارستان ها با حضور معاون درمان دانشگاه
با حضور دکتر مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه جلسه مسئولان بهبود کیفیت بیمارستان های دولتی تحت پوشش برگزار شد.

گالری عکس
این جلسه روز شنبه 28 بهمن 96 در دفتر معاونت درمان دانشگاه تشکیل شد و در آن دکتر رضایی معاون درمان، عباس آبادی مسئول گروه ارتقای کیفیت معاونت درمان و مسئولان واحد بهبود کیفیت بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.
دکتر رضایی در این جلسه با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست گفت: شخصا مایلم در کنار جلسات مستمر کارشناسان بهبود کیفیت مراکز تابعه با این معاونت، به صورت فصلی در این جلسات حاضر و از نزدیک در جریان اقدامات بیمارستان های در این حوزه قرار بگیرم. به اعتقاد من، واحدهای بهبود کیفیت باید مغز متفکر و مشاور فنی بیمارستان ها باشند. اهمیت شما در بیمارستان ها بر کسی پوشیده نیست و به ویژه در امر اعتباربخشی که در آن همه اجزای یک بیمارستان تاثیرگذار هستند شما به عنوان موتور متحرکه از جایگاه خاصی برخوردار هستید.
وی همچنین با اشاره به آغاز مسئولیت خویش در معاونت درمان گفت: من در این چندماهی که مسئولیت معاونت درمان دانشگاه را بر عهده گرفتم در حال مطالعه ساختار این معاونت و بیمارستان ها هستم و در این راستا با واحدهای مربوط به هر حوزه مشورت کرده و از نظرات و پیشنهادات آن ها استقبال می کنم. در خصوص واحد بهبود کیفیت هم همینطور است قطعا اگر قرار است، اصلاح یا توسعه ای در این حوزه اتفاق بیافتد، استفاده از نظرات خود شما مورد توجه است. روح اعتباربخشی کار تیمی است.
معاون درمان دانشگاه در ادامه با بیان این نکته که مدیریت یک علم است، گفت: ما از نظر مدیریتی در مرحله گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن و منطبق بر علم هستیم که وابسته به فرد نیست.
عباس آبادی، مسئول گروه ارتقای کیفیت نیز در این خصوص گفت: این جلسه با هدف بیان چالش ها، تشکیلات سازمانی و بازنگری در شرح وظائف واحدهای بهبود کیفیت بیمارستان ها برگزار شد.
دکتر منوچهری مدیر کیفیت مرکز قلب تهران گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تهران که پیشرو است، باید مسئولان ارشد بیمارستانی به گونه ای انتخاب شوند که به کیفیت اعتقاد داشته باشند، کار در این حوزه دستوری نیست. مهمترین ویژگی ما مسئولان و کازرشناسان بهبود کیفیت این است که نتیجه گرا باشیم و قطعا اعتقاد و حمایت رئیس، مدیر و مترون بیمارستان در پیشبرد امور غیر قابل انکار است.
دکتر نتاج مدیر بهبود کیفیت بیمارستان آرش نیز گفت: در بیمارستان آرش، هدف همه ما به کار بستن فرامین دفتر بهبود کیفیت و سنجه های اعتباربخشی است.
دکتر پورغریب مدیر واحد توسعه بیمارستان شریعتی نیز با تاکید بر اهمیت نقش حمایتی تیم اجرایی به ویژه رییس بیمارستان از واحد بهبود کیفیت گفت: برای ایجاد انگیزه نیاز به حمایت مالی و معنوی نسبت به کارشناسان بهبود کیفیت در مراکز است.
سایر مسئولان بهبود کیفیت حاضردر این نشست نیز مسائل و مشکلات موجود را مطرح و پیشنهادات خود را در رفع آن ها بیان کردند.

عکس و خبر: باهو

انتهای پیام / *
کلید واژه ها
  • http://pr.tums.ac.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=571&gid=20125
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد