کد خبر: ٧٨٦٠٠/ ١٢:٤١ - چهارشنبه ٢٧ تير ١٣٩٧/ تعداد بازدید: 1062
چاپ
ارسال به دوست
برگزاری جلسه معاون غذا و دارو دانشگاه با اعضای هیئت امنای بازار
جلسه ای با هدف تعامل با هیئت امنای بازار در خصوص آموزش، فرهنگ سازی، ارشادی، اطلاع رسانی موارد مرتبط با جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق خوراکی و آشامیدنی و تبیین مضرات استفاده از کالاهای غیرمجاز در معاونت غذا و دارو تهران برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ جلسه‌ای باهدف تعامل با هیئت‌امنای بازار در خصوص آموزش، فرهنگ‌سازی، ارشادی، اطلاع‌رسانی موارد مرتبط با جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق خوراکی و آشامیدنی و تبیین مضرات استفاده از کالاهای غیرمجاز با حضور دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو تهران، سید همایون عباسی جانشین دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، اعضای هیئت‌امنای بازار، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و اتاق اصناف تهران روز چهارشنبه 27 تیرماه 97 در محل سالن شورای معاونت غذا و دارو تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حاجی محمودی ضمن عرض خیرمقدم، فرارسیدن دهه کرامت، سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را به حاضرین در جلسه تبریک گفت.
در ادامه معاون غذا و دارو در خصوص مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور گفت: ما سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی متعهد شده‌ایم که هیچ کالای سلامت‌محور قاچاق بدون هویت را قابل‌مصرف اعلام نکنیم و برای آنها مجوزی صادر ننماییم؛ توجیه ما برای این کار این است که چرخه ورود کالای سلامت‌محور مجاز و اصیل با قاچاق یکسان نیست و در صورت بروز مشکل کالای قاچاق به‌هیچ‌عنوان قابل‌پیگیری نیست.
دکتر حاجی محمودی با پخش کلیپ‌های مربوط به آنتی شایعه، برچسب اصالت کالا و اصیل بخریم گفت: هدف ما این است همان اندازه که اجازه مصرف و صدور کالای قاچاق را نمی‌دهیم به همان میزان در خصوص آموزش شناخت کالای قاچاق از اصیل تلاش کنیم و هدف ما آموزش هم برای صنوف مختلف و هم برای عموم مردم جامعه است و با ساخت کلیپ، انیمیشن، کاریکاتور و ... انتظاراتمان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا را با نگاه هنر و طنز بیان می‌کنیم. از طریق همکاری با ارگان‌ها و صنوف مختلف سعی داریم تا شعار اصیل بخریم را رواج دهیم.
معاون غذا و دارو در ادامه تأکید کرد که اطلاع‌رسانی در خصوص کالاهای قاچاق از اهمیت بالایی برخوردار است.
سپس دکتر نجاریان، مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو تهران در خصوص انتظارات کمیته پیگیری شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق مواد خوراکی و آشامیدنی از هیئت‌امنای بازار گفت: تعامل با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور به‌عنوان بازوان اجرایی در راستای مأموریت‌های نظارتی و بازرسی، حضور هیئت‌امنای بازار در تیم‌های گشت مشترك و برخورد با واحدهای عرضه‌کننده قاچاق اقلام سلامت‌محور، آموزش اعضای هیئت‌امنای بازار با محوريت تشخیص اقلام سلامت‌محور اصيل از تقلبي و قاچاق، شناسایی و ساماندهی واحدهای عرضه‌کننده بدون مجوز و ارائه آمار تحلیلی از تعداد واحدهای عرضه‌کننده مجاز مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های هیئت‌امنای بازار به‌منظور ساماندهی دست‌فروشان در رسته‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ساماندهی عرضه‌کنندگان مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، ارائه نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و راهکارهای اجرایی متناسب به‌منظور ساماندهی واحدهای عرضه‌کننده اقلام خوراکی و آشامیدنی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به واحدهای عرضه‌کننده اقلام سلامت‌محور با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ازجمله این انتظارات است.
توضیح اینکه محمدی رئیس هیئت‌امنای بازار در خصوص حمایت از موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کمپین «کالای ایرانی بخریم» در حوزه پوشاک ازجمله اقدامات هیئت‌امنای بازار در این زمینه است.
همچنین محمدی به چند مورد از روش‌های حمایت از کالای اصیل و ایرانی اشاره کرد و گفت: خیابان 15 خرداد مهم‌ترین خیابان در تمام کشور است و ما تمام تلاشمان را در زمینه انعکاس کمپین اصیل بخریم در این خیابان به کار می‌گیریم.
در پایان دکتر حاجی محمودی در خصوص انجام اقدامات و روند همکاری با هیئت‌امنای بازار گفت: تشکیل کارگروه کالای اصیل بخریم و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و ایجاد کمپین اصیل بخریم با هیئت‌امنای بازار، استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌امنای بازار برای اطلاع‌رسانی و پخش کلیپ‌ها و کاریکاتورها با محوریت معرفی برچسب اصالت کالا، آموزش، برپایی ایستگاه‌های سلامتی به مناسبت‌های مختلف (پایش فاکتورهای اولیه که باعث بروز بیماری‌های قلبی، عروقی و غیر واگیر می‌شود) در خیابان 15 خرداد و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی ازجمله این اقدامات است.
خبر: رنجبر

 

انتهای پیام / *
کلید واژه ها
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد