کد خبر: ٨٠١٢٤/ ١١:٤٣ - يکشنبه ١ مهر ١٣٩٧/ تعداد بازدید: 435
چاپ
ارسال به دوست
گروه خبری RSS
دکتر بیگلر بر ضرورت و فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه منابع تاکید ویژه کرد
نشست مشترک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع با مدیران ستادی و صف دانشگاه
جلسه شورای مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه با محوریت 'بررسی مصرف بهینه منابع، پیگیری غذای بیماران و دانشجویان، رونمایی از سامانه انتقال درون سازمانی پرسنل، بررسی نسخه جدید زیر سیستم های انشعابات، قرارداد، مناقصات، تضمینات، منابع انسانی بر مجموعه زیر سیستم های نرم افزار جامع تعهدی دانشگاه و منطقی شدن نظام پرداخت ها' برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور مالی؛ در این نشست که با حضور مدیران ستادی و بیمارستان ها که در سالن G6 برگزار شد؛ در ابتدا دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، به ضرورت مدیریت مصرف بهینه منابع که در جلسه هیات رییسه دانشگاه نیز مطرح شده؛ اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین این موارد بحث غذا است که باید به یک وضعیت متعادل تر تبدیل کنیم البته در وزارت خانه هم پیرامون این موضوع جلسات متعددی تشکیل شد وعملاً نوسانات قیمتی که بوجود آمده پیمانکاران را به چالش کشانده، در جلسه ای با حضور دکتر هاشمی طرح موضوع شد و ایشان حمایت همه جانبه خود را اعلام کردند و دستور پیگیری دادند که با تغییرات و فرایندهای موجود بتوانیم مواد غذایی بیماران و دانشجویان را با کمترین مشکل فراهم کنیم و یکی دیگر از مواردی که باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف است چرا که هزینه سنگینی برای سازمان به همراه دارد که در این شرایط به صرفه نیست باید با همفکری مدیران مجموعه برای تغییر این فرآیند چاره ای اندیشید.
دکتر بیگلر در ادامه با اشاره اینکه در هیئت‌رئیسه دانشگاه، برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی فعالیت‌های دانشکده پیراپزشکی، توان بخشی و پرستاری و مامائی بحث و بررسی شده است؛ یادآورشد: در بحث هزینه هایی که در دانشکده ها داریم، توازن منطقی را شاهد نیستیم باید دراین زمینه مداخله کنیم و بخشی از هزینه های اضافی و مختلف را خارج کنیم و از تعدد نیروی انسانی و ساختمان های جدید جداً جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به نظام پرداخت ها؛ خاطر نشان کرد: اولویت رییس دانشگاه پرداخت های پرسنلی است سعی کنیم هزینه های غیر ضرور را متعادل کنیم و پرداخت های اجتناب ناپذیر را کم تر و در مسیرهای درست ساماندهی کنیم.
پس از آن، آزاده چترروز مدیر امور مالی دانشگاه گزارشی از مقایسه افزایش و کاهش نیروی انسانی طی ماه های مختلف در سال 97 را ارائه و از رونمایی سامانه انتقال درون سازمانی کارکنان خبر داد.
مدیر امور مالی دانشگاه، در ادامه با اشاره به پیاده سازی نسخه تحت وب نرم افزار جامع تعهدی دانشگاه، گفت: نسخه قبلی نرم افزار نجات شامل دو زیر سیستم جدا از هم و با تکنولوژی های متفاوت و قدیمی بود ، اما در نسخه جدید تمام زیر سیستم ها در یک محیط متمرکز به صورت جامع قرار گرفته است و همه زیر سیستم ها با تحلیل جامع تر و آخرین تکنولوژی و استانداردهای به روز دنیای  نرم افزار بازنویسی و به لحاظ تحلیلی نیز فرآیندها بنا به نیاز واحدهای دانشگاه بازنگری و اصلاح شده است.
چترروز تصریح کرد: بهینه سازی و کاربری تر نمودن سیستم مشترک نرم افزار می تواند در کارآمدتر شدن تعاریف پایه شامل واحد سازمانی و مرکز هزینه و محل استقرار در راستای دستیابی به بهای تمام شده مانند اتصال یک محل استقرار فیزیکی به بیش از یک واحد سازمانی و کارآمدتر شدن مدیریت کاربران با امکانات جستجوی متعدد تا بتواند یک سامانه جامع را از لحاظ امنیت و دسترسی در زیر سیستم های مختلف پاسخگو باشد.
وی افزود: در نسخه جدید نیز زیر سیستم های انشعابات، قرارداد، مناقصات، تضمینات، منابع انسانی بر مجموعه زیر سیستم های نرم افزار اضافه شده است.
چتروز در ادامه به امکانات و مزایای زیر سیستم جدید انبار و اموال نسبت به نسخه قبلی نیز اشاره کرد.
سپس دکتر رامین رحیم نیا مدیر برنامه ریزی منابع مالی دانشگاه در خصوص بودجه ریزی عملیاتی که باعث مدیریت درست از منابع سازمان می شود و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه دانشگاه که برای وزارت خانه اهمیت دارد و مهم است، مطالبی را مطرح کرد.
در ادامه دکترعلیرضا نمازی مدير  توسعه سازمان و سرمايه انساني دانشگاه نیز در خصوص مزایای سامانه انتقال درون سازمانی پرسنل مباحثی را مطرح نمود.
پس از آن، دکتر مسعود امانلو مدیر تحول، نوسازی و مطالعات کاربردی ،تشکیل کمیته های راهبردی توسعه مدیریت در دانشکده ها و بیمارستان ها را ضروری دانست و گفت: گزارش این کمیته ها برای مدیریت ما حائز اهمیت است و حتماً برای ما ارسال کنید.
در ادامه مهندس بهزاد مکری مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه در خصوص خرید دیزل ژنراتور و چیلربرای بیمارستان های تحت پوشش گزارشی ارائه داد. 
در پایان با حضور مدیران ستادی و بیمارستان ها در خصوص موارد مطرح شده بحث و تبادل شد.
خبرنگار: الهام علی


انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد