کد خبر: ٨٥٧٣٠/ ٠٨:٣٢ - يکشنبه ٥ خرداد ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 282
چاپ
ارسال به دوست
ستاد مرکزی روابط عمومی, گروه خبری RSS
گفت و گو با برگزیده بیستمین جشنواره ابن سینا/ دکترسلیمی دانشجویان را سرمایه انسانی جامعه خواند
دکتر وحید سلیمی آموزشگر برگزیده جشنواره تاکید کرد؛ آموزش خوب انگیزه فراگیران را تقویت و عامل رشد و شکوفایی آنها در آینده می شود.

دریافت فیلم
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و سالروز تأسیس دانشکده پزشکی، بیستمین جشنواره ابن‌سینا با تجلیل از 6 برگزیده در بخش آموزش، 6 برگزیده در بخش پژوهش، یک برگزیده در بخش خدمات ویژه و دو برگزیده از دانشگاه تهران برگزار شد، جشنواره ابن‌سینا هرساله به‌منظور تجلیل از فعالیت‌ها و دستاوردهای برجسته اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات ویژه، همزمان با سالروز تأسیس دانشکده پزشکی (15 بهمن سال 1313) برگزار می‌شود.
  
 
در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟ 
وحید سلیمی دارای دکتری تخصصی (PhD) ویروس شناسی و عضو هیات علمی گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم.
بورس مطالعاتی کوتاه مدت سه ماهه ایمونولوژی پیشرفته را در دپارتمان ایمونولوژی دانشگاه فلورانس ایتالیا و فرصت مطالعاتی یک ساله دوره دکتری تخصصی را در دپارتمان ایمونولوژی و بیماریهای عفونی دانشگاه اوترخت هلند گذرانده ام.
 
اهم فعالیت های آموزشی خود را بفرمایید؟
تدریس در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد ویروس شناسی از سال 1391 در دانشگاه برای دانشجویان داخلی و خارجی، مدرس کارگاه جداسازی و تشخیص مولکولی ویروس سرخک در مسقط عمان و مدرس چندین کارگاه در زمینه ایمنی زیستی و ارزیابی ریسک بودم.

از مهم ترین جوایز و افتخارات خود بفرمایید؟
رتبه اول بخش مقالات علمی در دومین جشنواره حکیم جرجانی، رتبه دوم آزمون کشوری دکتری تخصصی و رتبه سوم آزمون کشوری کارشناسی ارشد، جایزه مقاله برتر در چندین کنگره بین المللی و کسب گرنت دوره آموزشی کار با حیوانات آزمایشگاهی از دانشگاه اوترخت هلند
 
احساس شما از برگزیده شدن در جشنواره ابن سینا چیست؟ 
خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده خصوصاً از اینکه به عنوان یک عضو هیات علمی انجام وظیفه می کنم. خرسندم تلاش هایی که تقریباً انجام داده ام دیده شده است. امیدوارم این امر باعث شود که بتوانم کارم را بهتر و با انگیزه بالاتری انجام بدهم.  

دستاوردها و فعالیت های آموزشی خود را مطرح بفرمایید؟ 
در گروه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب درس های تئوری و عملی ویروس شناسی و پایان نامه ها مشغول هستم و سعی دارم در کلاس ها تعامل با دانشجویان داشته باشم و فراگیران را در بحث ها مشارکت دهم و از طرفی دانسته های خودم را تا جایی که ممکن است به آنها انتقال بدهم.  

به عنوان یک آموزشگر برتر چه محورهایی را در آموزش به دانشجویان رعایت می کنید؟
سعی دارم به دانشجویان که سرمایه انسانی جامعه هستند یادآوری کنم؛ دوران دانشجویی فضای مغتنمی است که می توانند بدون دغدغه یاد بگیرند و این یادگیری باعث افزایش توانمندی آنها می شود، چرا که در آینده به آنها کمک خواهد کرد و تا آنجا که ممکن است هدفی که می تواند به دانشجویان کمک کند را برایشان تعریف می کنم که یک مسیر پویاتری را داشته باشند. 

نقش جشنواره ابن سینا را در شناسایی آموزشگران و مدرسان برتر دانشگاه، چطور ارزیابی می کنید؟
واقعیت این است که با توجه به اینکه در بعضی از فرآیندها خود فرد نقش ندارد و از طریق همکاران این ارزیابی صورت گرفته خوب این باعث انگیزه در اعضای هیات علمی جوان می شود، که اگر تلاشی کنند دیده می شود. 
البته این را باید یادآور شوم که اگر من به جایگاهی رسیدم مطمئناً به خاطر تلاش های اساتید قبلی که من در خدمت آنها بوده ام صورت گرفته. 

پیام شما به اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش چیست؟
تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران جزء سرآمد ها هستند بازخورد من از دانشجویان این بوده که همیشه انگیزه، محصول آموزش خوب است یعنی اگر که آموزش خوب برای دانشجویان داشته باشیم مطمئناً انگیزه ایجاد می شود. 
خبرنگار: الهام علی 
عکاس: مهدی کیهان
 
انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#