کد خبر: ٩٣٠٤٦/ ٠٨:٣٧ - چهارشنبه ١٧ مهر ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 741
چاپ
ارسال به دوست
معاونت آموزشی, گروه خبری RSS
سومین نشست بررسی وضعیت حمایتی دانشجویان دانشگاه با حضور معاونان آموزشی، توسعه و دانشجویی دانشگاه برگزار شد
به دعوت معاونت آموزشی دانشگاه، سومین نشست بررسی وضعیت حمایتی دانشجویان دانشگاه با حضور معاون آموزشی دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، این نشست روز سه شنبه 16 مهرماه 98 به منظور بررسی و ارائه راهکارهای حمایتی دانشجویان با حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، دکتر حلب چی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر قاضی خوانساری، مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر غیاثوندیان، مدیر امور آموزشی دانشگاه، دکتر پاسالار، رئیس مرکز رشد استعداد درخشان، دکتر رحیمی نژاد، رئیس مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان، دکتر عکاظی، معاون آموزشی پزشکی عمومی، دکتر سیادت، معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی، دکتر نوری زاده، معاون مرکز رشد استعدادهای درخشان، مهندس امینی، رئیس دفتر معاونت توسعه و دکتر خوشنوا، مدیر امور هنری و فوق برنامه و دانشگاه برگزار شد. 
در ابتدا دكتر سهراب پور، با اشاره به وضعیت و شرایط روحی و روانی حاکم بر دانشگاه ها اعلام کرد: توجه به مسائل و مشکلات دانشجویان و اعضای هیات علمی بسیار مهم و اساسی است و انجام هر نوع فعالیت حمایتی دانشجویان در نهایت رشد و تعالی مسائل آموزشی و تربیتی آن ها را در برخواهد داشت.
وی افزود: این دانشگاه پتانسیل و ظرفیت های لازم را دارد و باید اعضا و اساتید در کنار یکدیگر جمع شوند و ایده ها و طرح های خود را به برنامه های علمیاتی تبدیل کنند.  
در ادامه دکتر غیاثوندیان، مدیر امور آموزشی دانشگاه و پس از آن دکتر عکاظی، معاون آموزشی پزشکی عمومی گزارشی از طراحی مدل ساختار حمایتی دانشجویان را ارائه و بیان کرد این مدل، ساختار هر گونه انتظار از مرکز حمایتی دانشجویان را تعیین می کند و سطوح مختلف دانشگاه و دانشکده ها را در بر خواهد گرفت.
همچنین دکتر عکاظی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای استفاده دانشجویان از فضای دانشکده پزشکی را بیان و اعلام کرد ساختارها و نقشه فضا طراحی شده و منتظر تائید مسائل مالی آن هستیم تا اجرا شود.
در ادامه دکتر بیگلر گفت: در دانشگاه دانشجویان را تنها به سمت برنامه های آموزشی سوق داده ایم و آنها برای ورود به جامعه و درگیر شدن با مسائل جامعه تربیت نشده اند. لذا دانشجویان را باید در مسیر کمک به امور رفاهی  و فعالیت هایی که در ارتباط با جامعه می باشد، هدایت نمائیم و تیم های دانشجویی وارد کار شوند و در آخر هم از کمک های مادی و معنوی دانشگاه بهره مند شوند.
دکتر پاسالار، رئیس مرکز رشد استعداد درخشان درخصوص برنامه های شروع سال تحصیلی در دانشکده ها، گزارشی ارائه کرد و گفت: دانشکده پزشکی بهترین و منظم ترین برنامه شروع سال تحصیلی را داشت و این برنامه ها با حضور دانشجویان به همراه والدینشان و اعضای محترم هیات علمی دانشکده به خوبی انجام شده است.  
دکتر حلب چی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درخصوص برنامه های شروع سال تحصیلی دانشجویان گفت: این برنامه ها در سال های قبل با مدیریت و از طرف معاونت دانشجویی فرهنگی صورت می گرفت و الان در دانشکده ها به طور پراکنده و با برنامه های متفاوت انجام می شود. پیشنهاد می گردد برنامه های خوب و مفیدی که در دیگر دانشکده ها اجرا می شود، به اطلاع سایر دانشکده ها رسانده شود.
 مهندس امینی، رئیس دفتر معاونت توسعه دانشگاه، توضیحاتی درخصوص مذاکره با شهرداری تهران درخصوص استفاده بهینه از کارت دانشجویی برای خدمات شهری بیان کرد و گفت: مشارکت نمایندگان دانشجویان در مذاکره با شهرداری و سایر نهادها می تواند کمک بزرگی به دریافت خدمات به نفع آنان باشد.
سپس دکتر سهراب پور ضمن قدردانی از پیشنهادها و نقطه نظرات مفید و با ارزش ارائه شده، موارد مطرح شده را به شرح ذیل جمع بندی کرد:
• در مدل ساختار حمایتی دانشجویان به دلیل اینکه چند معاونت درگیر این مدل هستند نیاز به تشکیلات می باشد و سلسله مراتب آن باید طی شود .وی با تاکید بر بازخورد از پایین به بالا اعلام کرد که سرعت بخشیدن جریان اطلاعات و تصمیم گیری در لحظه بسیار مهم می باشد.
• استفاده از ظرفیت های دانشجویان و به کارگیری آنها در انجام امور رفاهی و رفع مسائل و مشکلات 
• مطالعه موردی و استفاده از تجربیات دانشگاه های دیگر کشور ها علی الخصوص کشورهایی که با شرایط ما مشابهت دارند.
• به کارگیری دانشجویان سال بالایی جهت مشاوره و راهنمایی دانشجویان سال پایینی 
• ساخت و ساز و ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین جهت دانشجویان 
• تشکیل تیم مطالعاتی علمی و پژوهشی با دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یا خبرگان بیرون دانشگاه
• تشکیل تیم جهت احصاء نیازهای اساسی دانشجویی و برقراری و حفظ ارتباط دایمی با آنها
• تشکیل تیم  هماهنگی بین معاونت ها و تیم پشتیبانی  
• در برنامه های شروع سال تحصیلی به دانشجویان غیر از دکترای حرفه ای از لحاظ روحی و روانی  توجه بیشتری شود و از ظرفیت دانشجویان سال بالایی برای هدایت دانشجویان جدید استفاده شود. 
• دانشکده ها تجارب موفق درخصوص برنامه های شروع سال تحصیلی در دانشکده خود را در شورای آموزشی دانشگاه بیان نمایند.
• توجه به مرکز مشاوره دانشگاه  از لحاظ نیروی انسانی و جذب نیروی متخصص
• توسعه کار دانشجویی
• استاندارد سازی و ساخت و ساز فضای فیزیکی دانشکده پزشکی در اولویت قرار دارد و بهتر است اطلاع رسانی وسیعی از گزارش اقدامات صورت گرفته در زمینه مسائل رفاهی دانشجویان در سایت دانشگاه قرار گیرد. 
 در پایان دکتر قنبری، مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه گفت: در راستای اهداف بررسی وضعیت حمایتی دانشجویان، تشکلهای دانشجویی نقش مهمی دارند و باید از انرژی و استعداد آنها نیز استفاده شود. وی ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده دو دستور جلسه مربوط به کارت دانشجویی و توسعه کار دانشجویی را به جلسه آتی موکول کرد و همچنین مقرر شد بحث چارت سازمانی مرکز مشاوره دانشگاه و به کارگیری نیروی متخصص در آن مرکز در دستور جلسه آتی قرار گیرد. 
خبر: رویا جلوداری
انتهای پیام / *
کلید واژه ها
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
کاربر مهمان
1398/07/17 14:4
0
0
انشااله پیرو این جلسات به نتایج خوبی خواهیم رسید، اما چرا جشن فارغ التحصیلی یکپارچه را که نمادی از افتخار و اقتدار دانشگاه بود حذف کردید هزینه اش را هم خود دانشجویان می پردازند
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#