کد خبر: ٧٣٩٨٠/ ١١:٤٤ - سه شنبه ٣ بهمن ١٣٩٦/ تعداد بازدید: 2460
چاپ
ارسال به دوست
حوزه ریاست, گروه خبری RSS
اهدای نشان اخلاق برتر به 241 پرستار برگزیده در سومین جشنواره ناب
در راستای اجرای برنامه‌ ارتقای تعهد حرفه‌ای دانشگاه، سومین جشنواره ناب، با تقدیر از سوپروایزران، سرپرستاران، پرستاران، ماماها بهیاران، بیماریاران برگزیده 14 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه، برگزار شد.

گالری عکس
در سومین جشنواره ناب که بعدازظهر دوشنبه 2 بهمن 96 در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر خورشید وسکویی مدیر امور پرستاری دانشگاه، گفت: جشنواره ناب را باهدف بسترسازی اخلاق و رفتار حرفه ایی برای سومین بار در دانشگاه برگزار می‌کنیم. تا از پرستاران اخلاق مدار دانشگاه قدردانی کنیم.(فیلم)
وی افزود: جا دارد از تمامی کسانی که ما را در برگزاری این مراسم یاری کردند سپاسگزاری کنم و خوشحالم که امسال نیز در روز پرستار در خدمت همکاران پرستار ناب هستیم.
دکتر وسکویی گفت: دفتر پرستاری دانشگاه از کلیه کادر پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه، اعم از پرستار، ماما، بیهوشی، اتاق عمل، بهیار، بیماریار در زمینه اخلاق حرفه ایی، در طول یک سال ارزیابی 360 درجه انجام داده است که تعدادی از همکاران که در محورهای مختلف خودارزیابی، ارزیابی ارباب‌رجوع، همکاران، سرپرستان و نیروهای زیرمجموعه، 100 درصد امتیاز را کسب کرده‌اند و به‌عنوان کادر پرستاری ناب معرفی می‌شوند.
وی در خصوص ضریب تصاعدی که طی این سه سال اتفاق افتاده گفت: در سال 94، 66 نفر از همکاران ناب شدند، در سال دوم 47/2 صدم و امسال 79/3؛ که تقریباً یک‌چهارم آن‌ها ناب 2 ساله و یک نفر ناب سه سال هستند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از همکاران امتیازهای نزدیک به 100 داشتند امیدوارم در سال آینده این تعداد افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.
دکتر وسکویی بابیان اینکه، بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز ارجاع بسیاری از بیماران از سراسر کشور هستند بر لزوم داشتن کادر پرستاری خبره و آماده‌ی کار تأکید کرد و گفت: داشتن نیروی پرستاری خبره بسیار حائز اهمیت است. کل نیروی پرستاری مراکز تحت پوشش دانشگاه غیر از مرکز قلب تهران، 6375 نفر اعم از حرفه ایی و غیر حرفه ایی است که آموزش آن‌ها به‌منظور تخصصی شدن در حرفه پرستاری از اولویت‌های دفتر پرستاری دانشگاه است.
مدیر امور پرستاری دانشگاه در ادامه گزارشی از وضعیت موجود نیروی انسانی پرستاری دانشگاه، آموزش کادر پرستاری، آموزش به بیمار، رعایت حریم و پوشش بیماران در بیمارستان‌ها، رضایتمندی کادر پرستاری از مدیران مافوق خود و کیفیت خدمات پرستاری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه ارائه کرد و از کادر پرستاری در خصوص افزایش کیفیت خدمات پرستاری در سال‌های اخیر که از 59 درصد به 76 درصد رسیده تشکر کرد.
دکتر وسکویی در پایان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرستاران ناب خاطرنشان کرد: از شما پرستاران عزیز تشکر می‌کنم که ثابت کردید در شرایطی که همه‌چیز وفق مرادتان نیست از خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کنید. امیدوارم در جلب رضایت خداوند متعال در راهی که قدم برمی‌دارید، پیروز و سربلند باشید.

ارتقاء دانش پرستاری با تبادلات بین‌المللی(فیلم)
دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه، نیز با تبریک روز پرستار گفت: پرستاران ناب بر اساس ارزیابی خود، بیماران، سرپرستان، همتایان و همکاران زیرمجموعه خود انتخاب‌شده‌اند.
وی ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه به دلیل سرعت بخشیدن در پرداخت‌های پرسنل گفت: آقای دکتر کریمی با تصمیم درست و قاطعی که اتخاذ کردند، رفع دغدغه‌های پرسنل را اولویت کاری خود قراردادند و با تسریع در پرداخت‌ها توانستند اعتماد قابل‌توجهی بین کارکنان و سیستم دانشگاه ایجاد کنند.
دکتر رضایی با اشاره به رویکرد معاونت درمان در حوزه‌ی پرستاری گفت: سوق دادن خدمات پرستاری به سمت تخصصی در حیطه بالین و هدفمند کردن دوره‌های آموزشی پرستاری از اولویت‌های معاونت درمان است که برنامه‌های آن تدوین‌شده و به اجرا در خواهد آمد.
وی تبادلات بین‌المللی در حوزه‌ی پرستاری را یکی دیگر از برنامه‌های مهم معاونت درمان دانشگاه دانست و افزود: در همفکری با هیئت‌رئیسه دانشگاه بر آن شده‌ایم که با تبادلات بین‌المللی حوزه پرستاری، قدم‌های مهمی در ارتقاء درمان برداریم در این راستا درصدد هستیم با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز معتبر درمانی دنیا بر تجارب کاری کادر پرستاری بیفزاییم.
دکتر رضایی در پایان، اجرای طرح ناب را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه دانست و گفت: همه شما می‌دانید که می‌توانید ازآنچه که هستید بهتر باشید امیدوارم با پیشنهادها و راهنمایی‌های شما شاهد به‌روز شدن نحوه ا انتخاب پرستار ناب باشیم.

زحمات کادر پرستاری ستودنی است(فیلم)
در ادامه مراسم، دکتر کریمی سخن خود را با قرائت یکی از غزلیات شمس تبریزی در وصف حال پرستاران آغاز کرد و گفت: از 19 هزار و 350 نیروی عزیز انسانی که در دانشگاه فعالیت دارند، هفت هزار و دویست  تا هفت هزار و پانصد نفر از آنان را کادر پرستاری تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به تلاش‌ها و فشار کاری که کادر پرستاری متحمل می‌شوند افزود: هریک از اعضای جامعه پرستاری در 14 بیمارستان دانشگاه، به دلایل مختلف ازجمله مراجعه بی‌شمار بیماران و رسیدگی به انواع بیماری‌های حاد، با استرس‌ها و فشار کاری بسیاری مواجه‌اند و ما به همه این سختی‌هایی که شما متحمل می‌شوید آگاهیم.
رییس دانشگاه با تأکید براینکه باید به جامعه پرستاری که داوطلبانه این حرفه را انتخاب کردند افتخار کرد افزود: کادر پرستاری با تلاش شبانه‌روزی در 365 روز سال، نباید دغدغه دریافت حقوق اولیه خود را داشته باشد.
دکتر کریمی با اشاره به گوشه‌ای از تلاش‌های پرستاران، بابیان اینکه رییس دانشگاه، معاونان و روسای بیمارستان‌ها باید بیشترین کسانی باشند که از تلاش‌ها و زحمات جامعه پرستاری یاد می‌کنند گفت: باید مکرر یاد کنیم از لبخند پرستاری که به بیماران بی‌بضاعت و کم‌توان رسیدگی می‌کنند. باید یاد کنیم از محبت پرستارانی که صدها مورد از خواسته‌های بیماران را انجام می‌دهند و یاد کنیم از شب‌هایی که بیدارند و به بیماران رسیدگی می‌کنند تا خانواده‌های آنان با خیال آسوده بخوابند.
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جامعه پزشکی و پرستاری اشاره کرد و گفت: باید خودمان احترام جامعه پزشکی و پرستاری را حفظ کنیم و حمایت‌گرانه با مسائل برخورد کنیم و نگذاریم  اتفاقات انگشت‌شماری که در طول سال به هر دلیلی ممکن است رخ دهد، توسط عده‌ای که ارزش‌های جامعه را نادیده می‌گیرند در فضای مجازی دست‌به‌دست بگردد و کل زحمات بی‌حدوحصر شما نادیده گرفته شود.
وی افزود: من نه‌فقط به‌عنوان رییس دانشگاه، بلکه به‌عنوان پزشکی که 30 سال در کنار جامعه پرستاری کارکردم،  از همه کادر پرستاری اعم از بیمار یاران، ماماها، پرستاران، منشی‌ها، بهیاران و کمک بهیاران تشکر می‌کنم و وظیفه خود می‌دانم که احترام این عزیزان را نه‌فقط در کلام بلکه در عمل حفظ کنم.
دکتر کریمی با ابراز امیدواری از اینکه شیفت کاری پرستاران به یک نوبت کاهش یابد افزود: گاهی پرستاران برای گذران زندگی خود مجبورند در نوبت‌های متعددی کارکنند و کمتر در کنار خانواده خود باشند امیدوارم روزی برسد که این بار سنگین از دوش پرستاران تا حدودی برداشته و شرمندگی ما در قبال شما کمتر شود.
وی بابیان اینکه همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مسائل حوزه سلامت را حل کنیم افزود: امیدوارم با حمایت دولت و مجلس بتوانیم سلامت جامعه را بیش‌ازپیش حفظ و ارتقا دهیم.
رییس دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود هر 365 روز سال را روز پرستار دانست و افزود: ولادت حضرت زینب (س) که مظهر ازخودگذشتگی و ندیدن خود و دیدن ارزش‌هاست به‌درستی به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده و من علاوه بر این روز ارزشمند، هر 365 روز سال را که عرصه تلاش و خدمت‌رسانی پرستاران است تبریک می‌گویم.
بخشی از غزلی که رییس دانشگاه در وصف حال پرستاران در ابتدای سخن خود خواند بدین شرح است:
مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم
دیده سیر است مرا جان دلیر است مرا
زهره شیر است مرا زهره تابنده شدم
گفت که دیوانه نه‌ای لایق این خانه نه‌ای
رفتم دیوانه شدم سلسله بندنده شدم
گفت که سرمست نه‌ای رو که از این دست نه‌ای
رفتم و سرمست شدم وز طرب آکنده شدم
گفت که تو کشته نه‌ای در طرب آغشته نه‌ای
پیش رخ زنده کنش کشته و افکنده شدم
شکر کند چرخ فلک از ملک و ملک و ملک
کز کرم و بخشش او روشن بخشنده شدم
شکر کند عارف حق کز همه بردیم سبق
بر زبر هفت طبق اختر رخشنده شدم
در ادامه سحر شکری پرستاری که سه سال متوالی عنوان پرستار ناب را کسب کرده بود در سخنانی روز پرستار را به‌تمامی پرستاران تبریک گفت و افزود: هر فردی که رشته پرستاری را انتخاب می‌کند و در حوزه‌ی پرستاری خدمت می‌کند وجدان را سرلوحه خود قرار داده و باوجدان خدمت می‌کند.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که همه در برخورد با پرستاران ملاحظات بیشتری را رعایت کنند. هرچند که همه‌ی ما بدون چشم‌داشتی از مردم وظایف خود را انجام می‌دهیم.(فیلم)
توضیح این‌که در پایان این مراسم لوح سپاس و نشان اخلاق برتر به 241 پرستار برگزیده طرح ناب اهدا شد. همچنین به 3 نفر از همکاران پرستار مشارکت‌کننده در بحران‌ها، 3 نفر از پرستاران آموزشی و 4 نفر از سرپرستاران که بیشترین همکار ناب از بخش‌های آن‌ها انتخاب‌شده‌اند، لوح تقدیر اهدا شد. پس‌ازآن، برگزیدگان به همراه رئیس دانشگاه، معاون درمان، مدیر امور پرستاری دانشگاه، روسای بیمارستان‌ها، مترون ها، جمعی از مدیران بیمارستان و سرپرستاران و تمامی پرستاران شرکت‌کننده در مراسم عکس دسته‌جمعی گرفتند.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
کاربر مهمان
1396/11/04 22:19
0
0
من کاملاً مخالفم باید در امتیاز دهی تجدید نظر شود
کاربر مهمان
1396/11/03 14:49
1
0
با سلام خدمت ریاست محترم دانشگاه، ضمن قدردانی از تلاش همه پرستاران عزیز دانشگاه به اطلاع مبارکتان می رسانیم که متاسفانه طرح ناب علیرغم ظاهر زیبا ،متین،اخلاقی و ... دارای ایرادات اساسی در حوزه اجرا می باشد به گونه ای که پرسنل هر بخش با هم قرار می گذارند که به همدیگر نمره کامل بدهند و در حوزه ارباب رجوع نیز بصورت انتخابی بیمارانی مشارکت داده می شوند که رضایت نسبی (به هر دلیل) داشته باشند!این و در بخش قابل توجهی از مراکز نیز پرسشنامه ها بصورت غیر واقعی و توسط سرپرستاران و یا سوپروایزران تکمیل می شوند،ولی از آنجا که مدیر پرستاری دانشگاه خود بانی این طرح هستند،بصورت حیثیتی با آن مواجه می شوند و هر گونه اعتراضی را سرکوب می کنند.محض رضای خدا شما مسئولید که فارغ از تعارفات معمول به ذات فعالیتهای درست ،نگاهی منصفانه داشته باشید.البته قصد انکار تلاش عزیزان پرستاری را نداریم ولی این اینگونه که معرفی شده بیانگر واقعیت موجود در مراکز درمانی نیست.اتفاقاً آمار رو به رشد سالانه نابها خود بیانگر سوگیری در اجرای طرح است.هرچند مدیر پرستاری دانشگاه با بهانه های راستی آزمایی و ... سعی در توجیه طرح دارند.
پاسخ ها
کاربر مهمان
1396/11/04 12:38
به نظر من طرح بسیار خوبی است
کاربر مهمان
1396/11/04 13:4
کاربر مهمان
1396/11/04 13:57
با سلام و احترام و عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به همکاران محترم جامعه بزرگ پرستاری دانشگاه، ضمن تشکر از همکار محترم نظر دهنده، لازم بذکر است طرح مذکور در راستای بستر سازی اخلاق و رفتار حرفه ای، معرفی الگوهای برتر و ارزش آفرینی در سازمان اجراشده است. ارزیابی 360 درجه با حجم نمونه در حیطه مختلف با تعداد چک لیست معین شامل: خودارزیابی(یک چک لیست)- ارباب رجوع(یک دوازدهم 10 درصد مراجعین به بخش در سال گذشته بر اساس اطلاعات واحد آمار بیمارستان و بسته به نوع بخش نظیر اتاق عمل و واحدهای بدون ارباب رجوع از روشهای جایگزین استفاده شده که در این مجال ذکر همه آنان نمی گنجد) – سرپرستان(30 درصد افراد واجد شرایط) – همکاران همرده(30 درصد افراد واجد شرایط )- همکاران زیر مجموعه(30 درصد افراد واجد شرایط ) چک لیست تعیین و در طی 10 ماه تکمیل می گردد در هرماه اطلاعات تکمیل شده بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل چک لیت ها که از ابتدای سال کاری برنامه (سال جاری از اسفند 95 پایش آغاز و تا 15 آذر96 ادامه پیدا کرد )به کارشناس مربوطه ارسال و در ماه دهم اطلاعات نهایی به معاونت ارسال و پس از آنالیز نهایی افراد دارای 100 درصد امتیاز انتخاب و با همان تعداد حجم نمونه توسط کارشناس طرح راستی آزمایی انجام می گیرد و در نهایت افراد دارای 100 امتیاز به عنوان ناب منتخب می شوند لازم بذکر است در سال جاری، جهت کلیه افرادی که امتیاز کامل را اخذ کرده بودند در زمینه نوع خدمت رسانی و عملکرد آنان نیز از سرپرستان بلافصل(سرپرستار- مدیر پرستاری ) پرسش به عمل آمده است و کلیه افراد منتخب دارای شرط فوق نیز می باشند در برنامه اجرایی سال 1397 که ارزیابی آن از اسفند سال جاری شروع خواهد شد در نظر است همکاران محترم سرپرستار و مدیر پرستاری بیمارستان نیز مورد ارزیابی 360 درجه قرار می گیرنددر ضمن افزایش تعداد ناب در هر سال نشان از تلاش همکاران محترم در ارتقای رفتار حرفه ایست که مایه مباهات است و رشد بطئی آن از دو و چهل و هفت درصد در سال 95 به سه و هفتاد و نه درصد در سال 96 نشان از دقت ارزیابی و درنهایت انتخاب افراد واجد شرایط ناب دارد با همه این تفاسیر مدیریت امور پرستاری از پیشنهادات و نکته نظرات علمی و مستدل، جهت بهبود فرآیند مذکور استقبال می نماید مدیریت امور پرستاری دانشگاه
کاربر مهمان
1396/11/04 13:58

نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد