کد خبر: ٧٥١٨٨/ ١٦:٣٠ - شنبه ١٩ اسفند ١٣٩٦/ تعداد بازدید: 1950
چاپ
ارسال به دوست
حوزه ریاست, گروه خبری RSS
نشست صمیمی رییس دانشگاه با مدیران پرستاری و قدردانی از تلاش آنان
دکتر کریمی: مدیران پرستاری یکی از ستون‌های اصلی مدیریت در بیمارستان‌ها هستند
دکتر کریمی رییس دانشگاه، در روزهای پایانی سال، با مدیران پرستاری بیمارستان‌های دانشگاه دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مسائل حوزه پرستاری قرار گرفت.

گالري عکس
در این نشست که روز شنبه 19 اسفند 96 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر رضایی معاون درمان دانشگاه ضمن قدردانی از رییس دانشگاه در برگزاری این جلسه گفت: مدیران پرستاری در این جلسه بدون هیچ محدودیت و نگرانی، می‌توانند مسائل حوزه کاری خود را مطرح کنند.
وی بابیان اینکه مسائل پرستاران را پیگیری خواهیم کرد و افزود: جایگاه دانشگاه ازنظر پرداخت پرسنلی نسبت به میانگین کشوری که مربوط به دی و بهمن 95 می‌شود بالاتر است و این به دلیل توجه ویژه رییس دانشگاه به پرداخت‌های نظام‌مند پرسنلی است.
سپس دکتر وسکویی مدیر امور پرستاری دانشگاه، با اشاره به 7 هزار و 200 پرستار فعال در دانشگاه، پیگیری نیازهای آنان را ضروری دانست و گفت:  یکی از نیازهای جدی این حوزه تأمین نیروی کمک پرستاری است چراکه کمبود  در این زمینه موجب نارضایتی بیماران می‌شود.
وی به‌ضرورت به‌کارگیری  پرستاران باسابقه و  رزیدنت‌های سال بالا در اورژانس بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند به تعیین و تکلیف بیماران سرعت ببخشد.
مدیر امور پرستاری دانشگاه، با تأکید بر توانمندسازی پرستاران از طریق آزمون ضمن خدمت گفت: پیشنهادی را مطرح کردیم که در بازه زمانی 5 ساله 2 درصد از سهمیه آزاد دانشکده پرستاری به آموزش مدیران این حوزه اعم از سرپرستاران و مدیران پرستاری و ... اختصاص پیدا کند و امیدواریم پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد به نتیجه برسد.
سپس مدیران پرستاری به بیان درخواست‌ها و نیازهای این حوزه شامل تسهیل رفت‌وآمد پرستاران از طریق ایجاد پارکینگ مناسب یا سرویس ایاب و ذهاب، ایجاد مهدکودک در بیمارستان‌ها، تأمین البسه پرستاران، دیده شدن جایگاه مدیران پرستاری و فراهم کردن داشبورد مدیریتی برای آنان، حمایت از پرستاران آسیب‌دیده هنگام مواجه با بیماران اعصاب و روان و جذب نیروهای بیماربر و خدماتی با وضعیت فیزیکی مناسب، در بیمارستان‌های جامع بانوان و...اشاره کردند.
 دکتر کریمی رییس دانشگاه نیز پس از شنیدن سخنان مدیران پرستاری به جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده پرداخت و گفت: در طول همه این سال‌ها، یکی از بهترین زمان‌ها و جلسات من، با سیستم پرستاری بوده است چراکه بسیاری از راهکارها در همین جلسات رسمی و غیررسمی به دست می‌آید.
وی نگاه خود به همه مشاغل دانشگاه را مهم و ارزشمند دانست و گفت: پیش از آنکه بحث طرح تحول سلامت، صیانت از حقوق کارکنان و بیماران و شعارهای این‌چنینی دیگر مطرح شود؛ اعتقاد داشتم همه‌کسانی که در بیمارستان فعالیت دارند، خدمت و کارشان ارزشمند است و از 30 سال پیش یعنی سال 1367 که رییس بیمارستان اکباتان همدان بودم  تا سال 1372 که مسئولیت بیمارستان شریعتی را برعهده گرفتم در برخورد با کارکنان و پرداخت‌های آنان، به اعتقادم عمل کردم.
دکتر کریمی با تأکید براینکه هیچ‌وقت هیچ کاری را کوچک نمی‌شمارم گفت: حضور بسیاری از افرادی که ممکن است کارشان به چشم دیگران نیاید، بسیار ارزشمند است و باید موردتوجه قرار گیرند.
رییس دانشگاه بابیان اینکه همگان در جایگاه خودشان مهم هستند افزود: بیمارستان از تیم درمانی در رده‌های مختلف تشکیل‌شده است که هرکدام نقش خود را ایفا می‌کنند. لذا هرکس باید در جایگاه خودش دیده شود. گاهی این کارها از جنس همدیگر نیستند که بتوان آن‌ها را باهم مقایسه کرد اما به‌طورکلی، انسان‌ها در هر جایگاهی  که باشند ارزشمند هستند.  بسیار کوچک‌اند افرادی که نقش سایرین را نمی‌بینند و اگر در جایگاه مدیریتی هستند به‌اشتباه انتخاب‌شده‌اند.
وی با اشاره به آشنایی کامل خود از مسائل پرستاران گفت: مسائلی را که امروز مطرح کردید کم‌وبیش در همه بیمارستان‌ها وجود دارد و من به دلیل سابقه مسئولیت خود در بیمارستان‌ها از سال 1367، به‌خوبی با آن آشنا هستم.
دکتر کریمی اولین اقدام خود هنگام پذیرش مسئولیت بیمارستان شریعتی در سال 1372را رسیدگی به پارکینگ این بیمارستان عنوان کرد و گفت: جالب است بدانید 24 سال بعد، هنگامی‌که رییس بیمارستان شریعتی را منصوب کردم بازهم به ساماندهی پارکینگ کارکنان تأکید داشتم.
رییس دانشگاه بابیان اینکه توجه به جایگاه پرستاران و رفع مشکلات آنان به درون  بیمارستان بازمی‌گردد که باید توسط مدیر پرستاری و رییس بیمارستان رسیدگی شود گفت: در بیمارستان‌هایی که مسئولیت داشتم اعتقادم براین بود که مسائل پرستاران در دفتر پرستاری و توسط مدیران پرستاری که مادران معنوی مجموعه هستند باید حل شود. چراکه  ممکن است پرستاران با هزاران مسئله شخصی مواجه باشند که نمی‌توانند آن را برای همه بازگو کنند و به رییس بیمارستان نیز درحدی که لازم است مترون بیمارستان منتقل می‌کند.
دکتر کریمی جایگاه مدیران پرستاری را مهم قلمداد کرد و گفت: مدیران پرستاری برحسب صلاحیت و دانش خود باید جایگاهشان را بشناسند و در آن  بنشینند.  این جایگاه باید متناسب باشخصیت و توان مدیریتی آنان باشد لذا نمی‌توان مدیر پرستاری بود و برای آن‌وقت نگذاشت.
وی با تأکید براینکه رییس بیمارستان نیز باید نقش پرستاران و مدیران پرستاری را موردتوجه قرار دهد افزود: این‌یک تعامل دوسویه میان رییس بیمارستان و مدیر پرستاری است. رییس بیمارستان باید بپذیر که مترون یکی از ستون‌های اصلی مدیریت است و من این نکته را بارها در جلسات عمومی و خصوصی به روسای بیمارستان‌ها تأکید کرده‌ام.
رییس دانشگاه بابیان اینکه ایجاد داشبورد مدیریتی برای مترون ها درخواست به‌جایی است افزود: گزارشات پرستاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و پرستاران منظم‌ترین گروه بیمارستانی هستند که اطلاعات موردنیاز سیستم را جمع‌آوری و گزارش می‌دهند.
وی بابیان اینکه برخی مسائل به‌تدریج و در طول زمان حل می‌شود افزود: دانشگاه و معاونت درمان از پرستاران بیمارستان روزبه که هنگام خدمت آسیب‌دیده‌اند باید حمایت کند و دکتر رضایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد. در خصوص پارکینگ بیمارستان شریعتی و امام خمینی هم در حال مذاکره و برنامه‌ریزی هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.
دکتر کریمی با اشاره به پرداخت منظم کارانه که از سوی مترون ها مورد قدردانی قرار گرفت گفت: پرداخت کارانه به کارکنان بیمارستان، سیاستی است که من از ابتدای دوران مسئولیتم اعتقاد داشتم و ارتباطی به شرایط امروز دانشگاه ندارد.
وی افزود: در شرایط کنونی هر زمان که امکانش فراهم باشد فاصله زمانی پرداخت کارانه را به حداقل خواهیم رساند.
رییس دانشگاه، نقش مترون ها را در جلب رضایت سیستم پرستان مؤثر دانست و گفت: بیان نکات مثبت، ایجاد امید در سیستم، ترویج نگاه مثبت در بیمارستان و بیان اخبار خوب بین همکاران، قطعاً در کار و خدمت آنان تأثیرگذار است.
دکتر کریمی بابیان اینکه همدلی و همکاری رییس بیمارستان و مدیران پرستاری در رفع مسائل بیمارستان‌ها اهمیت بسزایی دارد گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه پرستاری انعطاف‌پذیری و گذشت آنان است. پرستاران از فرزند خود می‌گذرند برای اینکه به کودک بیماری رسیدگی کنند.
وی با تأکید براینکه درخواست‌های جامعه پرستاری را پیگیری خواهیم کرد و گفت: قولی نمی‌دهم که از عهده آن برنیایم، اما در حد توان خود، درخواست‌های شمارا از طریق سرکار خانم دکتر وسکویی پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
رییس دانشگاه در پایان سخنان خود، ولادت حضرت فاطمه (س) و نوروز 97 را به همه پرستاران دانشگاه و مدیران پرستاری تبریک گفت و از درگاه خداوند متعال، برای همه آرزوی سالی خوش و توأم با سلامتی کرد.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: نجمه باهو



انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
کاربر مهمان
1396/12/21 14:49
0
0
این‌یک تعامل دوسویه میان رییس بیمارستان و مدیر پرستاری است. رییس بیمارستان باید بپذیر که مترون یکی از ستون‌های اصلی مدیریت است و من این نکته را بارها در جلسات عمومی و خصوصی به روسای بیمارستان‌ها تأکید کرده‌ام.سوال دارم اگر چه هرگز پاسخگویی ندیدیم مگر روسا پرستاری را گروه مهم و مدیران پرستاری را از ارکان نمی دانند این همه سال البته که نمی دانند تا وقتی پرستاران صاحب دانش و توان در سمت مترونی نباشند
کاربر مهمان
1396/12/21 14:45
0
0
بمیرم برای در خواستهای قشر مظلوم مدیران پرستاری که از نداشتن جایگاه و داشبورد مدیریتی و پارکینیک در رنج و عذابند . ماباید در افق محو شویم که شما در خواستهای این چنینی دارید و مشکلات پرستاری در گرو رفع اینهاست که قابل طرح در محضر روسا بوده
کاربر مهمان
1396/12/21 14:43
0
0
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد