کد خبر: ٨٤٠٣٢/ ١٩:٢٣ - يکشنبه ٢٣ دی ١٣٩٧/ تعداد بازدید: 1793
چاپ
ارسال به دوست
حوزه ریاست, گروه خبری RSS
مراسم بزرگداشت مقام پرستار برگزار شد
دکتر کریمی: آرزو می‌کنم روزی برسد که کادر درمان هیچ دغدغه‌ای جز دغدغه خدمت‌رسانی به بیماران نداشته باشند
در آیین بزرگداشت مقام پرستار، دکتر کریمی رییس دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش پرستاران، کادر پرستاری را منظم‌ترین و وقت‌شناس‌ترین عضو تیم درمان توصیف کرد.

گالری عکس (روابط عمومی)

گالری عکس ( بیمارستان آرش)

گالری عکس ( روابط عمومی 2 )
در جشن بزرگداشت روز پرستار که بعدازظهر یکشنبه 23دی 97 در سالن اجتماعات دانشگاه تشکیل شد،  از 203 پرستار نمونه دانشگاه قدردانی صورت گرفت.
دکتر کریمی رییس دانشگاه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، بر وقت‌شناسی کادر پرستاری تأکید کرد و گفت: در این سی سالی که کسوت پزشکی را برعهده دارم شهادت می‌دهم پرستاران منظم‌ترین و وقت‌شناس‌ترین عضو تیم درمان هستند. ممکن است همکاران پزشک حاضر در جلسه، تصور کنند اغراق می‌کنم اما من اهل اغراق نیستم و حرف دلم را می‌زنم؛ این واقعیتی است که از سال 1361 که وارد دوره رزیدنتی جراحی عمومی شدم تا به امروز به درک آن رسیده‌ام.
وی حرفه پرستاری را نمادی از خودگذشتگی دانست و گفت: شما پرستارانی را می‌شناسید که مبتلابه بیماری صعب‌العلاج هستند و در این شرایط بدون آنکه به روی خود بیاورند به بیمارانی رسیدگی می‌کنند که  وضعیت مشابه خودشان را دارند. خانواده‌های این پرستاران مضطر و در استرس در خانه هستند و خود آنان در شیفت شب خدمت‌رسانی می‌کنند. اگر با مدیران پرستاری  صحبت کنید قطعاً می‌دانید روزانه چقدر از این دست اخبار به آنان منتقل می‌شود و چه دل‌بزرگی دارند این پرستارانی که همچنان به  خدمت خود ادامه می‌دهند و خم به ابرو نمی‌آورند درحالی‌که شدت بیماری خودشان بسیار زیاد است.
رییس دانشگاه با اشاره به تقارن روز پرستار با ولادت حضرت زینب(س) گفت: درباره ویژگی‌های حضرت زینب (س) صحبت‌های بسیاری می‌شود. اما هیچ روایتی از خانواده حضرت زینب و فرزندان ایشان از عصر عاشورا و پس‌ازآن مطرح نمی‌شود. چراکه حضرت زینب هیچ شکوه و گلایه‌ای از زندگی شخصی خود نداشته و خود را وقف عقیده‌ای که داشته کرده است.  این هم تشابه دیگری برای نام‌گذاری روز پرستار با ولادت حضرت زینب است. جامعه پرستاری هم اغلب مشکلات شخصی، خانوادگی و جسمی خود را به روی نمی‌آورد و به خدمتش ادامه می‌دهد.
دکتر کریمی با اشاره به شرایط دشوار کشور  و تأثیر آن بر کادر درمان  افزود: به دلیل جنگ واقعی که علیه  کشورمان آغازشده، کادر درمان یکی از قشرهایی است که عوارض و مشکلات ناشی از این  شرایط را به‌خوبی لمس می‌کند. سال گذشته به دلیل وجود تنگناهای متعدد، یکی از سال‌های سخت اداره بیمارستان‌ها بود. باوجود تلاش‌هایی که مدیران رده‌های مختلف کشور در جهت رفع مشکلات دارند؛ من جدا از مسئولیت دانشگاه، به‌عنوان فردی که در صف مقدم درمان هستم، شهادت می‌دهم بخش عمده‌ای از فشارهای ناشی از کمبود دارو و تجهیزات و مسائل دیگر بردوش جامعه پرستاری و کادر درمان بیمارستان‌هاست.
 وی افزود: امروزه به دلیل تحولاتی که در جامعه به وجود آمده، مردم به حقوق خودآگاه شده‌اند و سطح توقعات جامعه افزایش‌یافته است. درنتیجه تقاضای بیشتری از حوزه درمان وجود دارد و این شرایط،  کادر درمان را که بخش بزرگی از آن جامعه پرستاری است تحت‌فشار قرار می‌دهد.
دکتر کریمی بر تداوم خدمت ناب به بیماران تأکید کرد و گفت: باوجود همه تنگناها، با همدلی، گذشت و همتی که همه دوستان در دانشگاه دارند امیدواریم بتوانیم دستاوردهای حوزه درمان را حفظ کنیم و همچنان خدمت ناب را به بیماران ارائه دهیم.
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقا جایگاه مدیران پرستاری تأکید کرد و گفت: همه ما مشکلات جامعه و فشارهای بیرونی که بر جامعه پزشکی و تیم درمان وجود دارد را به‌خوبی می‌دانیم. ولی خودمان می‌توانیم داخل دانشگاه و بیمارستان‌ها کاری کنیم که این مشکلات کمتر شود. معتقدم مشکلات کادر پرستاری را باید به دست پرستاران بسپاریم و مسائل را به کمک خودشان حل کنیم. مدیران پرستاری باید خودشان درباره مسائل پرستاری تصمیم‌گیری کنند. از روسای بیمارستان‌ها می‌خواهم به جایگاه  مدیران پرستاری توجه کنند و اجازه دهند آنان تصمیم‌گیرنده کادر پرستاری داخل بیمارستان باشند. مدیران بیمارستان‌ها نیز به آنان کمک کنند. ان‌شاءالله که مدیران پرستاری مناسبی هم برای بیمارستان ها انتخاب‌شده و می‌شوند.
وی خطاب به مدیران پرستاری گفت: مدیران پرستاری هم باید دقت و وقت گذاری بیشتری در امور داشته باشند. با روسای بیمارستان‌ها همکاری و تعامل بیشتری نمایند و خواسته‌های جامعه پرستاری را مطرح کنند.
دکتر کریمی با آرزوی روزی که کادر درمان هیچ دغدغه‌ای جز دغدغه خدمت‌رسانی به بیمار نداشته باشند گفت: ارزش جامعه پرستاری بیش از این است که خواسته‌های پرستاری را در حد مسائل مادی پایین بیاوریم. گروه پرستاری که در کار خود این‌همه تلاش، ایثار و گذشت دارد باید از حقوق قانونی خود برخوردار شود؛ نه اینکه آن را به‌عنوان خواسته‌های خود به زبان آورد. این در حالیست که تیم بیمارستانی با هزاران دغدغه روبرو است. به‌عنوان نمونه، کارکنان بیمارستانی به دلیل ساخت‌وسازهای متعدد در بیمارستان‌ها، سال‌هاست که در یک کارگاه ساختمانی مشغول خدمت‌رسانی به بیماران هستند. این شرایط هم برای بیماران و هم برای کارکنان آسیب‌رسان است. حال بگذریم از اینکه بعضی کارکنان در ورود و خروج و جای پارک خودرو خود  در بیمارستان با مشکل مواجه هستند. در کنار این مسائل، پرداخت حقوق، کارانه، کمبود تجهیزات پزشکی و دارو، بار مراجعه بیماران و توقعات همراهان بیماران  نیز دغدغه‌های دیگری را برای  کادر درمانی به همراه دارد. امیدوارم روزی برسد که تیم درمان اعم از رییس بیمارستان، پزشک و کادر پرستاری دغدغه‌ای جز  دغدغه خدمت ناب به بیماران نداشته باشند.
رییس دانشگاه، اولویت تیم مدیریتی دانشگاه را پرداخت حقوق اولیه نیروی انسانی، تأمین دارو و تجهیزات و تغذیه دانست و گفت: تأکید ما براین است که تحت هر شرایطی اعتبار موردنیاز این سه اولویت را تأمین کنیم و محیط امن کاری را برای کارکنان به وجود آوریم.
دکتر کریمی در پایان سخنان خود تأکید کرد: تلاش تیم مدیریتی دانشگاه در جهت رفع مشکلات است. اگر هم درجایی موفق نشدیم بدانید از دستمان خارج بوده، نه اینکه اطلاعی از مشکل نداشته‌ایم.  نیازی  به صدای بلند برای رساندن مشکلات خود به گوش من ندارید چراکه کاملاً به مشکلات بیمارستان‌ها واقف هستم و تاجایی که در توان دارم تلاش می‌کنم نگذارم به شما عزیزان سخت بگذرد. هرچند باوجود همه تلاش‌ها، هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و من از شما عذرخواهی می‌کنم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس جمشید ربیعی
معاون درمان دانشگاه: مدیون پرستاران هستیم و آن چه در توان داریم برایشان به کار می بندیم

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
کاربر مهمان
1397/10/24 7:42
0
0
اسامی پرستاران را لااقل در سایت درج نمایید
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد