کد خبر: ٨٦١٨٩/ ١٤:٤٩ - چهارشنبه ٧ فروردين ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 1571
چاپ
ارسال به دوست
ستاد مرکزی روابط عمومی, گروه خبری RSS
بازدید نوروزی دکتر رستمیان، عضو هیئت رئیسه دانشگاه از مجتمع درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان ولیعصر در هفتمین روز سال 98
دکتر عبدالرحمان رستمیان، عضو هیئت رئیسه و معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه به همراه دکتر علی گنجعلی خان، پزشک مقیم ستاد هدایت از مجتمع درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان ولیعصر بازدید کرد.

گالری عکس 1

گالری عکس2
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عضو هیئت رئیسه دانشگاه و پزشک مقیم ستاد هدایت در هفتمین روز از ایام نوروز ابتدا از ستاد هدایت بازدید کردند و ضمن عرض خسته نباشید و تبریک سال نو، خدمت رسانی در ستاد را مورد ارزیابی قرار دادند.
 این دو مسئول در ادامه بازدید برای عرض تبریک و خدا قوت به کارکنان و همچنین نظارت بر نحوه خدمت رسانی در ایام نوروز از مجتمع درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان ولیعصر دیدن کردند. دکتر صادق نیت، رئیس مجتمع، سهیلا بهرام علی، جانشین مدیر پرستاری، علی آهنگری، مدیر اورژانس و مهندس سورکی مدیر مالی و بودجه در این بازدید همراه ایشان بودند.
دکتر رستمیان در این بازدید از بخش های اورژانس، ICU، اورژانس 2، آزمایشگاه، درمانگاه، رادیولوژی و NICU بازدید و با بیماران و کارکنان صحبت کرد و ضمن عرض تبریک سال نو، مشکلات آنها را جویا شد.
دکتر رستمیان در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه گفت: ستاد هدایت جایی است که همکاران به صورت کشیک حضور دارند و  افرادی که نیاز به اعزام داشته باشند از طریق ستاد هدایت هماهنگی ها انجام می شود و امکان انتقال بیمار نه تنها بین بیمارستانی بلکه بین دانشگاهی و بین استانی وجود دارد. آمار امروز در ستاد 18 نفر منتظر ICU  داشتیم. به منظور ساماندهی بهتر در زمینه بیماران منتظر ICU  باید شاخص های ورود و خروج از ICU  مورد بررسی دقیق قرار گیرد. تاکید این است که گروه داخلی ریه و بیهوشی که در ICU  مشغول به خدمت رسانی هستند این شاخص ها را به صورت دقیق بررسی کنند. چون هر زمانی که از ستاد هدایت بازدید کردیم تعداد منتظران ICU  زیاد بودند. به منظورتسریع انتقال بیماران منتظر اگر شاخص های به صورت دقیق موردبررسی قرار گیرند، ما تخت ICU  و تجهیزات مورد نیاز درخواست خواهیم داد.
وی افزود: به طور مثال کودکی که امروز در بخش NICU نیاز به جراحی قلب داشت باید هرچه سریع تر با بیمارستان موردنظر هماهنگی انجام و به بیمارستان مربوطه منتقل شود. ارتباط  بین بیمارستانی در انتقال سریع بیمار حائز اهمیت است. از دیگر مسائلی که امروز در اورژانس دیده شده حضور بیماران از شهرستان های دیگر، بدون هماهنگی مرکز درمانی آن شهرستان بود. بهتر بود که بیمارستان شهرستان مربوطه با معرفی نامه بیمار را به بیمارستان تهران ارجاع دهد. به نظر می رسد که شهرستان ها میتوانستند خدمت مناسب به بیمار ارائه دهند  اما پاسخ دهی مناسب به بیماران انجام نشده است و به تهران ارجاع داده شده اند. در دنیا و حتی در کشور ما بیمارستان ها و دانشگاه های معین وجود دارند. اگر بیمارستان یا دانشگاهی نتوانست خدمات مورد نیاز را به بیمار ارائه دهد باید بیمار به بیمارستان یا دانشگاه معین ارجاع داده شود تا در آنجا خدمت ارائه شود و بیمار معطل نشود.  در ضمن با این سیستم ارجاع بیمارستان معین عملکرد بیمارستان های تابعه خود را مورد ارزیابی قرار میدهد. که متاسفانه  امروز به علت عدم هماهنگی های بیمارستان های شهرستان بیمارانی را از شهر های مختلف در اورژانس مشاهده کردیم.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه افزود: مسئله دیگری که امروز با آن برخورد کردیم دیدن عوارض بیماری های قابل پیشگیری بود به طور مثال بیمار مبتلا به دیابت که پایش سیاه شده بود، به سمت زالودرمانی رفته بود و بیماری پیشرفت کرده و کسی هم پاسخگو نیست. همچنین بیماردیگری که بخاطر استفاده گیاهان دارویی برای کاهش قند خون با حال وخیم در ICU  بستری شده است. متاسفانه درمان های خود به خودی و بدون مجوز و شناسه درمانی یکی از معضلاتی بود که امروز مشاهده شد.
دکتر رستمیان از آمادگی مجتمع درمانی امام خمینی (ره) برای خدمت رسانی به خصوص خدمت رسانی به آسیب دیدگان درحادثه سیل اخیر ابراز رضایت کرد و گفت: در بازدید امروز مشاهده شد که بیمارستان امام آمادگی خوبی در زمینه پذیرش بیماران حادثه دیده سیل داشت و دوبرابر ظرفیت برای پذیرش آسیب دیدگان را اعلام کرده است.
دکتر رستمیان درباره سیل اخیر مناطق شمالی گفت: حضور گروه های علوم پایه  باید پررنگ باشد به طور مثال حضور دکترای سوانح و بلایا و بهداشت محیط  می تواند درزمینه سیل بسیار کمک کننده و در کاهش عوارض بلایایی مانند سیل نقش بسزایی ایفا کند.
وی در نهایت از زحمات رئیس بیمارستان کادر پزشکی، پرستاری،  پیراپزشکی وکارکنان مجتمع تشکر کرد که در این ایام بسیار زحمت کشیدند و بیمارستان به صورت فعال به خدمت رسانی مشغول است. همچنین اکثر بیماران از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.
خبرنگار: سارا احمدی زاده
عکاس: سارا احمدی زاده و شهره بیات

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد