کد خبر: ٩١٩٦٨/ ١٠:٣٦ - يکشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 108
چاپ
ارسال به دوست
مركز رشد استعدادهاي درخشان, گروه خبری RSS
گفتگو با قائم خدابخش، دارنده مدال طلا یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان
قائم خدابخش، دارنده مدال طلا حیطه آموزش پزشکی شرکت در المپیاد و تجربه آزمون هایی متفاوت از آزمون های دانشگاهی و همچنین حضور در کار تیمی را به همه دانشجویان توصیه کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد استعدادهای درخشان، با قائم خدابخش، دانشجوی پزشکی ورودی ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارنده مدال طلای انفرادی و نقره گروهی در حیطه آموزش پزشکی یازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفتگو کردیمکه در ادامه می خوانید.

 ضمن تبریک بابت کسب این موفقیت بزرگ، برای علاقه مندان به شرکت در حیطه آموزش پزشکی، این حیطه را شرح دهید.
حیطه ی آموزش پزشکی یکی از ۶ حیطه المپیاد های علمی علوم پزشکی است که دغدغه آن پرداختن به امور مربوط به آموزش دانشجویان در سطوح مختلف و ارتقای کیفیت آموزشی است، از موضوعات این حیطه میتوان به تئوری های یادگیری، متدها و استراتژی های موثر آموزشی، نحوه ارزیابی دانشجویان و همچنین اساتید،‌ نحوه ارزشیابی و هزینه اثر بخشی کوریکولوم آموزشی و پژوهشی در زمینه ایده های نوین آموزشی اشاره کرد.
 هر ساله یکی از موضوعات توسط کمیته علمی المپیاد انتخاب و منابع مرتبط با آن معرفی میشود. یکی از نکات قابل توجه در این حیطه استفاده از اشکال متنوع سوالات از جمله kf سوالات و سناریو های ۱۲ گزینه ای که باید ۳ گزینه را انتخاب کنیم، پازل انگلیسی و سناریونویسی در آزمون کشوری است که باعث تحلیلی تر شدن سوالات میشود.
 
از تجربه شرکت در آزمون های انفرادی و گروهی و همینطور چالش هایی که در مسیر شرکت در المپیاد با آن روبرو بودید بگویید.
برای موفقیت در آزمون انفرادی نحوه مطالعه و کوشش فرد تعیین کننده است ولی یکی از اهداف اصلی المپیاد ( که البته سخت هم هست ) مشارکت و تمرین در کار تیمی است که مستلزم به کارگیری مهارت های کار در گروه، تقسیم وظایف، ارتباط مناسب و تصمیم گیری نهایی است. به شخصه کار در تیم به مراتب سخت تر و البته آموزنده تر از آزمون انفرادی بود.
مهمترین چالش در المپیاد برقراری تعادل مطالعه دروس دانشگاهی با مباحث المپیاد است که با برنامه ریزی و مدیریت زمان میسر میشود. از دیگر چالش ها میتوان به مدل جدید آزمون ها و سوالات، نحوه مطالعه متفاوت  و تمرین مهارت های کار در گروه اشاره کرد.
مقوله اصلی المپیاد مطرح کردن موضوعاتی هستند که در کوریکولوم آموزشی اصلی دانشجویان گنجانده نشده است، دانشجویان با شرکت در المپیاد و مطالعه این موارد به زوایایی دست‌ می یابند که جدا از مسئله کسب رتبه و مدال، به موفقیت آتی فرد کمک فراوانی میکند. 
توصیه من به همه دانشجویان، شرکت در المپیاد و تجربه آزمون های متفاوت و کار تیمی است و اینکه اگر مدال یا رتبه مناسب کسب نکردند هرگز ناامید نشوند و به تلاش خود ادامه دهند.
 
و در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
میخواهم از استاد این حیطه دکتر محبوبه مافی نژاد و دکتر پروین پاسالار، رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان و همه دست اندر کاران مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان تشکر ویژه کنم که بدون راهنمایی و کمک های آنها موفقیت در این مسیر میسر نبود.
 
خبرنگار: مریم حیدری
انتهای پیام / *
کلید واژه ها
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#