کد خبر: ٩٥٦٩٠/ ٠٩:٠١ - پنج شنبه ٢١ آذر ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 61
چاپ
ارسال به دوست
شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
برگزاری کارگاه مدیریت خشم در کارخانه الکتروژن در شهرستان اسلامشهر
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، پرخاشگری نیز رفتاری است که هدف آن صدمه زدن به یک فرد دیگر یا اموال وی می‌باشد بنابراین پرخاشگری می‌تواند به شکل سوءاستفاده کلامی، تهدید کردن یا اعمال آسیب‌زننده باشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، میر سعید رضائی کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت واوان در این جلسه آموزشی که چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸ ویژه کارکنان شرکت الکتروژن برگزار شد گفت: خشم احساسی است که به صورت بدنی (جسمانی) و هیجانی ابراز می‌شود و واکنش طبیعی ارگانیسم نسبت به شرایطی است که فرد دچار ناکامی می‌شود بنابراین این احساس می‌تواند از یک احساس خفیف  ناخوشایند تا یک احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.
وی در ادامه افزود: خشم یک احساس است که الزاماً منجر به پرخاشگری نمی‌شود که یک فرد با مجموعه‌ای از شیوه‌های خاص ابراز خشم به دنیا نمی‌آیند و ابراز خشم یک رفتار آموخته شده است و افراد می‌توانند راه‌های مناسب ابراز خشم را یاد بگیرند.
میر سعید رضائی عنوان کرد: بدن ما به روش‌های مختلفی احساس خشم و هیجان را تجربه می‌کند و علائمی مثل تپش قلب، لرزش دست‌ها، چانه و کل بدن، برافروختگی صورت، پریدگی رنگ (کلاً تغییر رنگ صورت)، انقباض و سفتی عضلات بدن، درد معده، لرزش صدا، عدم توانایی در حرف زدن و تنفس تند ممکن است در طی یک حمله خشم بروز کند.
وی مهم‌ترین نشانه‌های خشم را نشانه‌های جسمی، نشانه‌های رفتاری، نشانه‌های هیجانی و نشانه‌های شناختی ( ذهنی) دانست و ادامه داد: بنابراین برنامه کنترل خشم امتحان کردن راهبردهای مختلف و یافتن مؤثرترین تکنیک‌ها بوده و به خاطر داشته باشیم کنترل خشم مانند جعبه‌ابزار است.
رضائی اذعان داشت: مهم‌ترین راهبردهای مدیریت خشم کاهش احساسات هیجانی و برانگیختگی فیزیولوژیکی ناشی از آن است که شما نه می‌توانید از چیزها یا افرادی که شما را عصبانی می‌کنند، رها شوید یا اجتناب کنید و نه می‌توانید آنها را تغییر دهید ولی می‌توانید یاد بگیرید واکنش های خود را کنترل کنید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از طریق خود آرام سازی، مصون‌سازی در مقابل استرس، تخلیه خشم و مواجه‌شدن با مسائل به روش مذاکره و جرات مندی، بهتر می‌توانید خشم و عصبانیت خود را کنترل نمایید بنابراین مهم این است خود را به‌عنوان فردی مقابله‌کننده در نظر بگیرید که می‌تواند از راهبردهایی برای برقراری ارتباط با سایر افراد استفاده کند که در درازمدت به نفع او باشد.
 
خبر: زینب ایمانی
 
انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#