کد خبر: ٨٠٦٧٠/ ١٥:٠٠ - سه شنبه ١٧ مهر ١٣٩٧/ تعداد بازدید: 787
چاپ
ارسال به دوست
دانشکده توانبخشی, گروه خبری RSS
یازدهمین نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توان‌بخشی
رئیس دانشکده توانبخشی بر ضرورت هم افزایی و انجام کار تیمی بین رشته‌های گوناگون این دانشکده برای ارائه خدمات سالمندی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه تاکید کرد
رئیس دانشکده توانبخشی از معاونان و مدیران گروهای آموزشی این دانشکده خواست برنامه‌های توانبخشی سالمندی را با توجه به مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کلان منطقه آمایشی ده کشور در حوزه سالمندی و مأموریت ابلاغی رئیس دانشگاه به این دانشکده برای گسترش و آموزش رشته‌های توانبخشی در رأس فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توان‌بخشی که روز دوشنبه 16 مهر ۹۷ در دفتر ریاست این دانشکده با حضور اعضای هیئت‌رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه‌ها تشکیل شد؛ دکتر هادیان رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور با بیان حدیث حضرت علی (ع) 'فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد، مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید' خطاب به معاونان و مدیران آموزشی دانشکده گفت: از فرصتی که برای انجام مأموریت‌های محول شده به دانشکده پیش آمده بایستی بهینه استفاده کرد. وی با بیان اهمیت حفظ اصل کلام و اثر آن اظهار کرد: نظرات، پیشنهادها و انتقادها در هر زمینه ای به صورت چهره به چهره و مستقیم انتقال یابد.
رئیس دانشکده توانبخشی با این توضیح که سیاست اداره مجموعه بر پایه صداقت استوار است و همواره در تصمیمات مدیریتی منافع دانشکده در اولویت قرار دارد؛ اظهار امیدواری کرد با همراهی و هم افزایی بیش از پیش معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی زمینه پیشبرد اهداف و ماموریتهای چهارساله دانشکده فراهم شود.
دکتر هادیان همچنین با بیان اینکه فرصت شرکت در سمینارها و همایش‌های ملی و بین‌المللی اعضا هیئت‌علمی به واسطه جایگاه شغلی و کاری و در واقع وابستگی اعضا هئیت علمی به دانشگاه ایجاد می‌شود گفت: انتظار می‌رود با توجه به وابستگی سازمانی اعضا هیئت علمی، بستر مشارکت دیگر اعضا در این رویدادها نیز فراهم شود و منافع دانشگاهی و جمعی در اولویت قرار گیرد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به رویکرد دانشگاه درزمینه‌ی گسترش و آموزش دوره‌های کوتاه مدت در رشته‌های گوناگون دانشکده توانبخشی در کشور با توجه به مأموریت‌های ابلاغی رئیس دانشگاه به این دانشکده بر بازشناسی رسالت‌های جدید با توجه به مقتضیات زمان تاکید کرد. دکتر هادیان بابیان اینکه مصوبات هیئت‌رئیسه دانشکده به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری، لازم الاجرا است خواستار اجرا و پیاده‌سازی به هنگام مصوبات شد.
وی همچنین بابیان نقد و ابهام برخی از اعضا هیئت‌علمی در خصوص چگونگی ثبت امتیاز فعالیت آنان در سامانه شعاع از مدیران گروه‌ها و به ویژه معاون آموزشی دانشکده خواست مشکلات و چالش‌های ثبت امتیاز آنان بررسی و شفاف‌سازی در این خصوص صورت گیرد.
دکتر هادیان در بخش دیگر سخنانش از معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده خواست در فرایندهای ترفیع سالیانه اعضای هیئت‌علمی و پذیرش مأموریت آموزشی ضمن توجه به توانمندی‌ آنان با صراحت و شفافیت برخورد و بر پایه قوانین و آئین‌نامه‌های موجود تصمیم گیری شود.
در ادامه این نشست دکتر خاتون‌آبادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده با اعلام اینکه فرم‌های ساختار سازمانی دانشکده مراحل پایانی بررسی و اصلاح خود را طی می‌کند گفت: این فرم‌ها بر پایه نیازسنجی نیروی انسانی گروه‌ها و معاونت‌های دانشکده طراحی‌شده است. وی هدف اصلی این فرم هارا شناسایی و به‌کارگیری توانمندی بالقوه نیروی انسانی دانشکده و ارتقا شغلی آنان اعلام کرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده بابیان اینکه با اتخاذ سازوکارهای مناسب و نیز همکاری و پشتیبانی مسئولان زمینه ارتقا و پیشرفت کارکنان بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد از معاونان و مدیران گروه‌ها خواست برای اجرایی شدن بهینه، نظرات و پیشنهادهای خود را برای اصلاح نهایی فرم‌ها را تا آخر وقت اداری روز شنبه 21 مهرماه به این معاونت اعلام کنند.
وی در بخش دیگر سخنانش از آغاز همکاری جدی، فعال و مستمر دانشکده با مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برای ارائه خدمات گروه‌های گوناگون توانبخشی در حوزه سالمندی خبر داد. دکتر خاتون‌آبادی بابیان نیاز جدی ارائه خدمات کاردرمانی در حوزه سالمندی از مدیر گروه کاردرمانی خواست تا در اسرع وقت هماهنگی حضور اعضای هیئت‌علمی و متخصصان این گروه در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان فراهم شود.
دکتر هادیان با اشاره به مأموریت ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه سالمندی در کلان منطقه امایشی ده و همچنین یکی از مأموریت‌های ابلاغی به این دانشکده از معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشکده خواست در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی و بالینی، توسعه خدمات توانبخشی سالمندی را در رأس برنامه‌های این حوزه قرار دهد.
وی همچنین با توجه به همپوشانی برخی خدمات ارائه شده رشته‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی این دانشکده به‌ویژه در حوزه سالمندی بر ضرورت هم افزایی و انجام کار تیمی میان گروه‌های اموزشی برای تکمیل خدمات توانبخشی تاکید کرد.
در ادامه نشست دکتر علیائی معاون آموزشی دانشکده نیز از گروه‌های آموزشی خواست برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت گروه‌های آموزشی با رویکرد سالمندی تدوین شود.
دکتر خاتون آبادی نیز پیشنهاد کرد معاونت آموزشی دانشکده کارگاه آموزشی با هدف آشنایی اعضا هئیت علمی و مدیران گروه‌ها با عناوین آئین‌نامه 'تدوین برنامه‌های کوتاه مدت' اهداف، شیوه نگارش و تکمیل فرم‌های مطابق با آئین نامه و فرمت این برنامه برگزار شود.
دکتر میر معاون اداری مالی دانشکده بااشاره به تشکیل کمیته راهبری توسعه مدیریت دانشکده با توجه به مکاتبه معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه از معاونان و مدیران گروه‌های آموزشی خواست تا مصوبات کمیته‌های خود را برای طرح و تصویب نهایی به این کمیته ارسال کنند.
معاون اداری مالی دانشکده همچنین از اعضای هیئت‌علمی خواست که مأموریت‌های آموزشی و بالینی خود را در سامانه شعاع به صورت ساعتی ثبت کنند. وی همچنین از مکاتبات این معاونت با کمیته مشاهیر و مفاخر دانشگاه برای تصویب و ثبت سالن چند منظوره این دانشکده به نام استاد دکتر طالبیان خبر داد.
در این نشست مشکلات و مسائل ثبت و تکمیل فعالیت اعضای هیئت علمی در سامانه شعاع مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بر ضرورت حضور فعال آنان به همراه فراگیران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه تاکید شد.
در بخش پایانی نشست دکتر دادگر مدیر روابط عمومی دانشکده به ارائه گزارشی از اخبار منتشر شده دانشکده به تفکیک حوزه‌های ریاست، معاونت‌ها و گروه‌های آموزشی پرداخت.

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد