کد خبر: ٨٨٤٤٥/ ١٨:٣٥ - يکشنبه ١٩ خرداد ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 1618
چاپ
ارسال به دوست
روابط عومی حوزه ریاست, گروه خبری RSS
کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی برگزار شد
دکتر کریمی: کوتاه شدن زمان پاسخگویی بسیار مهم، اما مهم‌تر از آن ارائه پاسخ درست و شفاف به مراجعه‌کنندگان است
در نخستین نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی امسال، نقش میز خدمت و اتوماسیون اداری در شفاف‌سازی و پیشگیری از فساد اداری موردبررسی قرار گرفت.

گالری عکس
در این نشست که یکشنبه 19 خرداد 98 در سالن شورا تشکیل شد، دکتر موسوی مدیر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، بابیان اینکه این نشست هر دوماه یک‌بار به‌منظور بررسی نقاط آسیب‌رسان در دانشگاه و راهکارهای پیشگیری از آن در راستای ارتقا سلامت اداری و همچنین ایجاد رضایتمندی در مراجعه‌کنندگان برگزار می‌شود افزود: در نشست قبلی بحث شناسایی گلوگاه‌های خطا در قراردادها و مناقصات موردبررسی قرار گرفت و در این نشست نقش میزخدمت و اتوماسیون در شفاف‌سازی اداری بررسی می‌شود.
وی افزود: امیدواریم با کمک مسئولان واحدهای مختلف دانشگاه در جهت اصلاح و ارتقا سیستم اداری گام برداریم.
در ادامه دکتر ترابی رییس دبیرخانه مرکزی، پیشخوان خدمت و اتوماسیون اداری دانشگاه، با تأکید بر نقش میزخدمت در شفاف‌سازی فرایندهای اداری، به بیان اقدامات انجام‌شده در این خصوص پرداخت و گفت: راه‌اندازی سامانه استعلام‌های دولتی، آموزش و به‌کارگیری این سامانه‌ها و توسعه هوشمند میزخدمت الکترونیک، ازجمله اولویت‌های دبیرخانه مرکزی است که برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم.
وی افزود: به‌تازگی سرویس اصالت‌سنجی استعلام‌های هویت، کدپستی، نظام‌وظیفه و شماره تلفن همراه در دانشگاه راه‌اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین دانشگاهی است که به این سامانه متصل شده است.
دکتر ترابی با مقایسه میزان مراجعه به میزخدمت از آبان سال 97 و سه‌ماهه نخست امسال  گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون 18 هزار مراجعه به میزخدمت حضوری داشتیم که میانگین زمان سرویس‌دهی آن‌ها 5.2 دقیقه و میزان انتظار تا سرویس‌دهی آن‌ها سه دقیقه بوده است. از ابتدای سال 98 تاکنون 5 هزار نفر به میزخدمت حضوری مراجعه کردند که میانگین زمان سرویس‌دهی آن‌ها به 4.6 دقیقه رسیده و تلاش می‌کنیم با هدایت فرایندها، به میزخدمت الکترونیک این مدت‌زمان کاهش پیدا کند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 60 هزار نامه داخلی، 21 هزار نامه ارسالی و 20 هزار نامه دریافتی داشتیم. همچنین کاربران فعال سیستم بیش از 25 هزار و 700 نفر هستند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد.
دکتر ترابی ابراز امیدواری کرد با الکترونیک شدن خدمات، گام مؤثری در جهت سلامت اداری و شفاف‌سازی فرآیندها برداشته شود.

ایجاد زیرساخت های الکترونیک نظام اداری، اساسی ترین کار دانشگاه

سپس دکتر کریمی رییس دانشگاه، از تلاش‌هایی که  برای ارتقا سلامت اداری دانشگاه می‌شود قدردانی کرد و گفت: گاهی مسبب فسادهای اداری، مدیرانی هستند که در طول زمان سیستم را به‌گونه‌ای طراحی کردند که راه برای تقلب افراد باز باشد.
وی یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات را الکترونیک شدن فرایندها دانست و گفت: اساسی‌ترین کار  دانشگاه اینکه زیرساخت‌های لازم برای الکترونیک شدن نظام اداری فراهم شود. این راهی طولانی اما طی شدنی است و باید سنگ بنای آن درست گذاشته شود.
رییس دانشگاه، بابیان اینکه بهتر است به‌جای اینکه صرفاً از سیستم نظارتی استفاده شود، زیرساخت‌ها اصلاح شود افزود: باوجوداینکه امسال صحبت از محدودیت منابع  می‌شود اما کارهای زیادی درحال انجام است. از دکتر بیگلر هم می‌خواهیم باوجود همه این شرایط کمک کنند اصلاح زیرساخت‌های الکترونیک دانشگاه ادامه پیدا کند و اگر مانعی پیش روی آن وجود دارد برداشته شود.
دکتر کریمی بر رفع مسائل مراجعه‌کنندگان تأکید کرد و گفت: درست که کوتاه شدن زمان پاسخگویی مهم است اما مراجعه‌کنندگان باید پاسخ درست و شفافی را دریافت کنند حتی اگر این پاسخ منفی باشد.
وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران فعال در عرصه سلامت اداری گفت: مطمئناً اگر اشکالات مدیریتی را رفع کنیم بسیاری از مسائل به‌خودی‌خود برطرف می‌شود.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

انتهای پیام / *
اخبار مرتبط
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#