کد خبر: ٩٥١٥٠/ ١٧:٠٢ - يکشنبه ١٠ آذر ١٣٩٨/ تعداد بازدید: 420
چاپ
ارسال به دوست
معاونت پژوهشی, گروه خبری RSS
نشست هم اندیشی دبیر شورای راهبری برنامه پزشک پژوهشگر با ذینفعان برنامه در دانشگاه برگزار شد
نشست هم اندیشی دبیر شورای راهبری برنامه پزشک پژوهشگر با ذینفعان برنامه در دانشگاه به منظور بررسی وضعیت دستیاران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، نشست دستیاران پزشک پژوهشگر با دبیر شورای راهبری برنامه، معاونان پژوهشی و آموزشی دانشگاه، مدیرکل تحصیلات تکمیلی، مدیران و کارشناسان حوزه تحقیقات و فناوری، مدیران گروه های آموزشی ذیربط و اساتید راهنما به منظور تبادل نظر و بررسی وضعیت تحصیلی دستیاران روز یکشنبه 10 آذر 98 در تالار حکیم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
برنامه پزشک پژوهشگر بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به پزشکان و دندانپزشکان برتر تعلق می گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و به کسب مدرک PhD نیز نائل آیند. هدف از ایجاد این برنامه کمک به رشد آکادمیک پزشکان و دندانپزشکان کشور و کاستن از روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است. به علاوه آموزش پزشکی پژوهشگر از لحاظ اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی در جامعه دارد و برای اجرایی کردن اهداف فوق هر سال به تعداد معدودی از پزشکان و دندانپزشکان برتر امکانات پژوهش و آموزش بالینی توأم، در موسسات علمی برتر کشور داده می شود.
در این جلسه دکتر محمدعلی صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری گزارشی از وضعیت برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاه ارائه کرد و پس از آن دستیاران به تصریح مشکلات و سوالات خود در خصوص بورس تحصیلی، وضعیت و نوع استخدام، مدت زمان تعهدات، نحوه ارتقا، کمک هزینه تحصیلی، وضعیت بودجه ی پایان نامه و پروژه و دیگر نگرانی های خود پرداختند.
دکتر آبتین حیدرزاده، دبیر شورای راهبری برنامه پزشک پژوهشگر در وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دستیاران پزشک پژوهشگر از نخبگان و بهترین افراد انتخاب می شوند افزود: انتظار می رود این افراد در آینده چنان بدرخشند که در زمره بهترین ها قرار بگیرند و جایگاه خود را در گروه آموزشی تثبیت کنند.
وی اضافه کرد: تضمینی برای جذب دستیاران وجود ندارد بلکه باید به سطوح علمی مورد انتظار دست پیدا کنند و دبیرخانه برنامه نیز در خصوص دریافت سهمیه برای جذب دستیاران مساعدت خواهد کرد.
مدیران گروه های آموزشی و اساتید راهنما نیز ضمن اشاره به تلاش برای انتخاب برترین دانشجویان و ارائه بهترین آموزش برای این برنامه تاکید کردند: با توجه به امکانات و تسهیلات این برنامه، دستیاران باید تلاش کنند که افزوده ی آموزشی و پژوهشی برای گروه خود داشته باشند.
دکتر  امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه پیشنهاد کرد: از سوی وزارتخانه و دانشگاه تمهیداتی برای ارزیابی مستمر دستیاران در حین دوره اندیشیده شود تا از ارتقا دانشجویانی که صلاحیت ندارند جلوگیری شود و گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی نیز متعهد شوند تا تمام تلاش خود را برای پیشرفت و اجرای صحیح برنامه به کار گیرند.
در پایان دکتر محمدعلی صحرائیان خواهان هماهنگی بیشتر گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی به مثابه پدر و مادر دستیاران پزشک پژوهشگر و عمل به تعهد سالانه مدون برای برنامه شدند.
خبرنگار: سیده فاطمه جوادی
عکس: وحید مزاجردی
 
 
انتهای پیام / *
کلید واژه ها
نظرات کاربران
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد

#