روابط عمومي دانشگاه چارچوب مديريت نظرات كاربران (كامنت‌ها) را اعلام كرد. پيش‌نويس اوليه اين چارچوب پس از مروري بر روندهاي موجود تنظيم و در اختيار صاحب‌نظران و مديران منتخب ستادي قرار گرفت. پس از كسب نظرات و اعمال مواردي از آن‌ها پيش‌نويس دوم در جلسه هيات‌رييسه مطرح و با بحث و گفت‌وگوي صورت گرفته بازنگري شد. در تدوين چارچوب مديريت نظرات ملاحظات ذيل مدنظر تدوين‌كنندگان بوده است:
الف) اگر چه رسانه در نوع خود ابزار قدرتمندي براي اعمال فشار بر مجريان و سياست‌گذاران محسوب مي‌شود ولي روابط عمومي دانشگاه خود را ابزاري براي مجموعه دانشگاه و مديريت‌هاي آن در جهت پيشبرد اهداف در نظرگرفته‌شده دانسته و منافع دانشگاه را سرلوحه فعاليت خود قرار مي‌دهد. بر اين اساس به هيچ عنوان خصوصا از بخش اخبار براي اعمال نظر و فشار بر مديريت‌هاي مجموعه دانشگاه  در جهت منافع و سلايق خود استفاده نخواهد كرد.
ب) بخش كامنت براي مديريت مربوط به خبر منعكس شده يك فرصت مناسب براي دريافت نظرات است. بر اين اساس روابط عمومي هيچ مديريتي را ملزم به دريافت بازخورد خبر خود نمي‌كند و چنانچه به هر دليل مديريت تمايلي به دريافت نظرات مجموعه دانشگاه نداشته باشد بخش كامنت آن خبر غيرفعال مي‌شود.
ج) مديريت كامنت متعهد است تنها بر اساس ضوابط مشخص شده در فعال يا غيرفعال‌كردن كامنت‌ها عمل كرده و از هرگونه اعمال سليقه شخصي پرهيز كند. اگر چه مديريت مرتبط با خبرحق غيرفعال كردن بخش نظرات را در خبرمربوط به خود دارد ولي در صورت تصميم‌گيري بر فعال‌كردن بخش كامنت، حذف يا فعال كردن گزينشي و خارج از ضوابط مشخص شده قابل قبول نيست.

با توجه به ملاحظات فوق و بر اساس نظرات صاحب‌نظران و بحث‌هاي صورت گرفته در هيات رييسه دانشگاه ده اصل طلايي ذيل به عنوان معيار فعال‌سازي نظرات كاربران بخش اخبار سايت روابط عمومي در نظر گرفته شد.

ده اصل طلايي
كه انتظار مي‌رود همه مخاطبان در هنگام درج نظراتشان ذيل اخبار و گزارش‌ها به آن‌ها پايبند باشند. 
• اصل اول خارج از موضوع نه! :
ضرورت ارتباط موضوعي نظرات و ديدگاه‌ها با متن خبر يا گزارش
• اصل دوم احترام:
احترام به عقايد و نظرات ديگران و ممنوعيت انعكاس نوشته‌هاي توهين‌آميز و تهديدآميز
• اصل سوم صداقت:
ممنوعيت دروغ‌پراكني، اتهام زني و تسويه حساب شخصي و سياسي در قالب نظرات و ديدگاه‌ها
• اصل چهارم  هر ديدگاه يك انعكاس:
در حد امكان اجازه نخواهيم داد تا يك نظر توسط يك كاربر با ادبيات متفاوت و به دفعات در سايت ما منعكس شود. ضمنا امضاي جمعي يا گروهي از ... ذيل نظرات فعال نمي شود. 
• اصل پنجم تبليغات ممنوع:
هر مطلبي كه حاوي تبليغات براي شاغلين حرف مختلف، مؤسسات يا سازمان‌هاي تجاري باشند حذف خواهند شد.
• اصل ششم ضرورت رعايت موازين:
هر مطلبي كه بر خلاف موازين شرعي، اخلاقي و قوانين و مقررات حاكم بر كشور باشد حذف مي‌شود.
• اصل هفتم پرهيز از نقض حريم خصوصي افراد:
درج هر مطلبي كه به نوعي ورود به حريم خصوصي و  برملاسازي اطلاعات شخصي افراد محسوب شود ممنوع است.
• اصل هشتم جدال ممنوع:
استقبال از نقد و بحث‌هاي سازنده و متمركز ضمن ممنوعيت سوءاستفاده غيرمسئولانه از فضاي ايجادشده براي جدل غيرانديشمندانه با ساير نظردهندگان و اصرار بيش از حد بر نظر گذشته علي‌رغم توضيحات ارائه‌شده از سوي مقام مورد نقد
• اصل نهم  شفافيت و احتياط در نوشتار:
از آنجا كه متن قدرت بيان را در انتقال مفاهيم ندارد وضوح نوشتار براي پيشگيري از سوءتفاهم‌ها و برداشت‌هاي نامناسب خوانندگان ضروري است.
• اصل دهم ضرورت هشياري:
نظرات شما به مدت طولاني در دسترس مراجعين است لذا قبل از اينكه بر روي دكمه ارسال كليك كنيد فكر كنيد.

جان كلام:
اين فضا متعلق به ماست و گفت‌وگوهايي مطرح‌شده متعلق به همه است. مي‌خواهيم كه اين فضا مكاني براي تبادل فكر و نظر باشد و از نظر دهندگان و مخاطبان انتظار داريم ما را از كاستي‌ها و مشكلاتي كه ممكن است به وجود بيايند آگاه كرده و به ما كمك كنند بحث‌ها جذاب و انديشمندانه باقي بمانند.
   دانلود فایل : 10 asl-5.jpg           حجم فایل 3315 KB
سامانه نظرسنجی و افکار سنجی
اقدام روابط عمومی در انتشار تاریخ شفاهی دانشگاه در قالب مصاحبه های هفتگی با اساتید ، در سایت دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟

خیلی خوب
خوب
متوسط
بد
خیلی بد