دکترمجتبی پارسا: امیدوارم دانشجویان و اساتید متخلق به علم و اخلاق باشند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه چهارمین دوره جشن قدر استاد که بعدازظهر شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار ابن‌سینا برگزار شد؛ دکتر مجتبی پارسا مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه، گفت: ازآنجایی‌که علاقه زیادی به این دانشگاه دارم آرزوی من این است که مثله همیشه سرآمد دانشگاه‌های دیگر باشیم البته نه فقط ازنظر علمی  بلکه از همه نظرها و امیدوارم دانشجویان و اساتید متخلق به علم و اخلاق باشند.

وی علم بدون اخلاق و تهذیب را مردود خواند و گفت: اگر علم با اخلاق توام شود، قطعا سرآمدی را برای دانشگاه به همراه خواهد داشت. امیدوار هستم دانشگاه علوم پزشکی تهران روزبه‌روز به این سمت پیش برود و انشالا سرآمد دانشگاه‌های دنیا شود.

دکتر پارسا، دانشگاه را مجموعه‌ای از دانشجویان، اساتید و مدیران دانست که همگی در رشد آن نقش دارند و خاطر نشان کرد: همگی باید دست در دست هم دهند تا اهداف دانشگاه محقق شود. دانشگاه باید دارای اساتیدی عالم و اخلاق مدار  باشند و اگر این‌گونه باشد دانشجویان از آن‌ها پیروی می‌کنند.

مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه، بر ضرورت حفظ ارتباط دانشگاه با مردم تاکید کرد و گفت: دانشگاه باید مشکلات مردم را حل کند و تمرکزش بیشتر بر روی درد مردم باشد. بنابراین اگر دانشگاه بخواهد به سمت اجتماعی شدن حرکت کند باید ببیند که گره‌های کور و مشکلات مردم در کجا است و در جهت حل آن‌ها قدم بردارد.

وی افزود: اگر ما جدا از جامعه باشیم نمی توانیم مشکلات آنها را درک و حل کنیم. امیدوار هستیم همه این موارد حل شود.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب