دکتر بغدادی: اساس علم پزشکی، خدمت به انسانیت و خدمت به عموم مردم است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه چهارمین دوره جشن قدر استاد که بعدازظهر شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار ابن‌سینا برگزار شد؛ دکتر تقی بغدادی، جراح ارتوپد و فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: این افتخار را دارم که از سال1363 به عنوان هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشگاه بوده ام. خوشحالم از اینکه در روز استاد، از اساتید قدرشناسی می شود. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تهران و استاد دانشکده پزشکی بودن، بزرگترین افتخار است و از همه مسئولانی که قبلا تشریف داشتند و به بنده آموختند تا بتوانم استاد دانشگاه تهران باشم، تشکر می کنم.

وی یاد و خاطره استاد باستان حق، را گرامی داشت و گفت: از خداوند برای ایشان طلب آمرزش دارم و به این طریق از ایشان به نیکی یاد می کنم. دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهان و در منطقه حداقل یکی از بهترین دانشگاه ها است و شاید در سطح خاورمیانه هنوز هم منحصر به فرد باشد. این افتخاری است برای ما که دانشگاه همیشه در رتبه بندی های جهانی رده بالایی را داشته و باعث افتخار ایران است و من هم به این می بالم که توانستم در چنین دانشگاهی خدمت کنم، دانشجو باشم و رزیدنت داشته باشم و آنچه که از دستم به عنوان وظیفه بر می آمده را اداء کنم.

دکتر بغدادی، با بیان اینکه "آرزو دارم که دانشگاه علوم پزشکی تهران همیشه در صدر باشد" خاطر نشان کرد: بنده در شرف بازنشستگی هستم ولی تا زمانی که نفس می کشم نگاهم به این است که دانشگاه علوم پزشکی تهران به آن مرتبه اعلایی که آرزویم هست برسد و این که چه کاری انجام دهیم تا به آن مراحل برسیم. امیدوارم که همه دانشجویان و دانش آموختگان نیز دیدشان و هدفشان و نظرشان ارتقاء علمی دانشگاه باشد.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان، فضای مجازی را موجب ورود علم به جامعه و آشنایی بیشتر با دانشگاه خواند و گفت: اگر به 45 یا 50 سال قبل دانشگاه ها نگاه کنیم، آنقدرها مرسوم و عمومی نبود که همه مردم در جریان پیشرفت ها و مسائل علمی دانشگاه ها باشند ولی در حال حاضر از طریق فضای مجازی و ذهنیت مثبتی که همه جوانان ما و همه مردم جامعه به دانشگاه و به مسائل علمی پیدا کرده اند، من فکر می کنم به این خواسته رسیده ایم و اکنون دانشگاهی اجتماعی داریم که پیشرونده خواهد بود.

دکتر بغدادی، با اشاره به قدمت تالار ابن سینا و دانشکده پزشکی گفت: اساساً علم پزشکی در خدمت عموم مردم است و به ندرت پیدا می شود شرایطی پیش بیایید که این علم نتواند در خدمت مردم باشد و آن کسی که روز اول این کنکور را  می دهد و به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه می شود، قطعا دورنما و افقی که می بیند خدمت به انسانیت و خدمت به عموم مردم است.  

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب