دکتر دنده بر: کشتی نجات امام حسین (ع) برای خدمت‌رسانی تمامی مردم ایران و محبان اهل‌بیت جای دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ولید دنده بر، دبیر اجرایی همایش خدمات سلامت در زیارت اربعین، بابیان اینکه از سال 1382 در زمینه اعزام تیم‌های پزشکی به عتبات عالیات، فعالیت دارم گفت: حدود 8-9 سال است که تیم تخصصی پزشکی را در مجاورت حرم حضرت ابوالفضل(ع)،  اعزام و مرکز درمانی راه‌اندازی می‌کنیم و هرسال حداقل به مدت 10 روز خدمات سلامت را به‌صورت شبانه‌روزی به زائران ایرانی و غیرایرانی ارائه می‌دهیم.
دبیر اجرایی همایش، تیم تخصصی پزشکی را شامل متخصص طب اورژانس، جراحی، زنان، داخلی قلب، دندانپزشکی و کادر پرستاری و احیا و کادر دارویی بیان کرد و گفت:  بیمار مراجعه‌کننده پس از تریاژ به پزشک مربوطه ارجاع و اقدامات موردنیاز برایش انجام می‌شود.  
دکتر دنده بر، بابیان اینکه کشتی نجات امام حسین (ع) برای خدمت تمامی مردم ایران و محبان اهل‌بیت جای دارد افزود: اوایل که مسئولیت‌های بهداشتی و درمانی در مدینه و مکه را برعهده داشتم؛ آرزو می‌کردم مسیر آقا امام حسین باز شود که از سال 82 به بعد این امکان فراهم شد و پس از آن توفیق یافتم تیم‌های پزشکی تاسوعا و عاشورا از طرف جمعیت هلال‌احمر همراهی کنم؛ اما وارد عرصه اربعین که شدم، دیدم چیز دیگری است. ابهت و اقتدار مراسم، شور و شعف محبان اهل‌بیت و زیارت میلیونی، مهندسی خاص می‌خواهد که فقط از عهده امام حسین (ع) برمی‌آید. مردم، خیرین و موکب داران سوار بر این کشتی نجات هریک کاری را برعهده دارند و سیستم تغذیه، اسکان و بهداشت و درمان و... را فراهم می‌آورند و این عشق حد یقف ندارد.
دبیر اجرایی همایش، هدف از اجرای همایش خدمات سلامت در زیارت اربعین را رفع دغدغه موکب داران و هماهنگی و انسجام بیشتر در اجرای مراسم دانست و گفت: به دلیل کرونا، حدود سه سال مواکب ما از ارائه خدمت محروم بودن و امسال به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن اسلامی پزشکان ایران، مجمع خیرین سلامت کشور، سازمان‌های نظام پزشکی و نظام پرستاری، شهرداری و ستاد بازسازی عتبات و... همایشی را با حضور مهمانان داخلی و خارجی و دست‌اندرکاران ارائه‌کنندگان خدمات سلامت عراق برگزار کردیم که  مهم‌ترین دغدغه‌های موکب داران را مرتفع، هماهنگی و انسجام را افزایش دهیم و آموزش و مطالب مهم فصل گرمازدگی را به زائران میهن و دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب