دکتر دهقان منشادی: رسانه ملی یکی از عناصر اصلی تربیت نسل آینده کشور است

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قرائی، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با حضور در سالن دارالفنون دانشگاه 6 بهمن 1400 در نشستی با دکتر حسین قناعتی، رئیس و استادان، اعضای هیئت‌رئیسه و رؤسای بیمارستان‌ها و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره «رسانه‌ای شدن علم و توسعه رسانه سینا» دیدار و گفت‌وگو کرد.
در حاشیه این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های کشور مراکزی هستند که همواره تغییرات بزرگ کشور از آنجا شروع و استارت زده می‌شود؛ گفت: با حضور اساتید فرهیخته و ارزشمندی که در دانشگاه‌ها وجود دارند این امر خالی‌ازلطف نیست؛ چرا که این عزیزان سال‌ها عمر گران‌بهای خودشان را در حوزه آموزش گذاشته‌اند و تحصیل‌کرده‌اند تا به کشور خدمت کنند. 
وی به اهمیت «رسانه ملی» اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند اثر عملکرد این عزیزان را در ارائه خدمت به کشور در حوزه‌ی علوم پزشکی اختصاصاً در تربیت نسل آینده نشان دهد؛ رسانه است. قطعاً رسانه‌ی ملی به‌عنوان یکی از عناصر اصلی این موضوع می‌تواند کمک‌کننده باشد.
دکتر دهقان ادامه داد: واقعیت این است که مردم عزیز ما به اساتید دانشگاه و فرهیختگانی که در دانشگاه‌های کشور خدمت می‌کنند اعتماد دارند و همواره دانشگاه‌ها در شرایط و حوزه‌های مختلف از جمله؛ آموزش، پژوهش و درمان به‌عنوان پیشرو بودند و در بحران‌های مختلف هم می‌تواند سرآمد و نمونه مطرح باشند. 
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان کشور با کمک دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی «در بحران کووید 19» توانست برگ زرینی را در تاریخ سلامت کشور ثبت کند که رسانه‌ی ملی و رسانه‌های دیگر (روزنامه‌ها، فضای مجازی، تریبون‌ها و ...) به شکل صحیح و کاملاً درست می‌توانند در راستای اطلاع‌رسانی این خدمات و امکانات مؤثر باشند.
دکتر دهقان با بیان اینکه نکته مهم دیگر افزایش سطح ارتقای دانش مردم در زمینه حوزه‌ی سلامت است؛ خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وظیفه‌ی یک پزشک فقط درمان بیمار نیست، بنده به‌عنوان یک پزشک معتقدم ما باید بخشی از زمانی که به ویزیت اختصاص می‌دهیم؛ آموزش به بیمار باشد. این یک روش است ما از رسانه می‌توانیم این کمک را بگیریم که آن آموزش‌هایی که مردم برای پیشگیری و درمان در تمام موارد حوزه‌ی سلامت داشتند را در یک‌زمان کوتاه و گستره وسیع انتقال دهیم.
وی تاکید کرد: مردم ما ساعت‌های زیادی به مشاهده تلویزیون مشغول‌اند و یا وقت خود را به رسانه‌های مجازی اختصاص می‌دهند؛ باید از این فرصت طلایی برای ارتقای سلامت مردم کشورمان در این حوزه استفاده کنیم. 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب