دکتر شاهین آخوندزاده: معلم عاشق، تمامی فعالیت هایش در شکل گیری دانشگاه اجتماعی موثر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه چهارمین دوره جشن قدر استاد که بعدازظهر شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تالار ابن‌سینا برگزار شد؛ دکتر شاهین آخوندزاده، رئیس بیمارستان روزبه و استاد گروه روان‌پزشکی گفت:  آرزوی من برای دانشگاه و دانشکده پزشکی این است که بتوانیم فارغ‌التحصیلانمان را خودمان جذب کنیم. متأسفانه به‌عنوان یک معلم بسیار ناراحت می‌شوم وقتی که دانشجویان خوبی که در دانشگاه تربیت می‌کنیم، جذب دانشگاه نمی شوند و به نوعی آنها را از دست می‌دهیم. این آرزوی قلبی من است که این کار محقق شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان نیروهای خوش فکر و جوان را در کشور نگاه داشت گفت: با شایسته‌سالاری می‌توان به این نتیجه رسید. اگر اجازه دهیم درصدی از نخبگان پست‌های مدیریتی در کشور داشته باشند آن زمان است که این افراد در کشور می‌مانند. بنابراین شایسته‌سالاری می‌تواند درمان این درد مزمن در کشور باشد.

دکتر آخوند زاده، جذب اساتید متعهد و عاشق به کشور را در شکل گیری دانشگاه اجتماعی موثر خواند و گفت: اگر عضو هیئت‌علمی که عاشق کشور و دانشگاه اش باشد را جذب کنیم، قطعاً آن دانشگاه اجتماعی می‌شود اگر بخواهید با قوانین، هیئت‌علمی دانشگاه را مجبور به کارکنید قطعاً فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها impact اجتماعی ندارد. یک معلم عاشق، کارهای اجتماعیش را انجام می‌دهد.

وی افزود: در دوران کرونا یکی از کارهایی که مغفول ماند و می‌توانستیم انجام دهیم، این بود که اعضای هیئت‌علمی‌مان در راستای پاسخ گویی به سئوالات مردم، سایتی می‌داشتند. در واقع به‌جای اینکه جامعه با افراد شیاد روبه‌رو شود که با انواع درمان‌های فیک سودجویی کنند، می‌توانستیم این کار را به‌صورت کاملاً علمی توسط هیئت‌علمی انجام دهیم که خودش یک تاثیر اجتماعی در یک برهه‌ی حساس جامعه است.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب