دکتر عبدالرحمن رستمیان: دانشگاه باید پاسخگو به نیازهای جامعه باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم بزرگداشت مقام استاد و تقدیر از تلاش‌های ماندگار دکتر رمضانعلی شریفیان که به میزبانی گروه بیماری‌های داخلی دانشگاه دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 در تالار دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد؛ در حاشیه این مراسم دکتر عبدالرحمن رستمیان فوق‌تخصص روماتولوژی و متخصص داخلی با اشاره به اینکه در این فرصت مغتنم از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی میکنم، گفت: به اساتیدی که تجربه‌های گران‌بها در دوران خدمت دانشگاه کسب می‌کنند خیلی خوب است که احترام بگذاریم و قدر زحمات این عزیزان را بدانیم. 
وی افزود: اساتید بزرگوار «دانشگاه و بیمارستان» را مثل خانه‌ خودشان می‌بینند، باید شرایط را مهیا کنیم که کماکان از تجربه‌ آن‌ها بتوانیم استفاده کنیم.
دکتر رستمیان ادامه داد: دانشجویان باید از تجربه‌های ماندگار اساتید برای درمان بیماران استفاده کنند، هرکدام از اساتیدی که بازنشسته شده‌اند خاطرات گران‌بهایی را در دانشگاه به یادگار ثبت کرده‌اند. 
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه تصریح کرد: باید به جایگاه اساتید بازنشسته احترام ویژه بگذاریم، حتی از دانشگاه هم رفتند به اساتید «کارت افتخاری» بدهیم تا در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف دانشگاه شاهد دیدار این عزیزان باشیم. 
وی خاطرنشان کرد: باید فضای عمومی خوبی همراه با «امید و نشاط» و «تعهد حرفه‌ای» در دانشگاه شاهد باشیم چرا که اساتید وظایف مهمی هم بر عهده دارند، فرایندهای علمی اساتید در جامعه قابل‌مشاهده است بنابراین باید با تجهیزات مناسب و به‌روز شرایط را هر چه‌بهتر از گذشته فراهم کنیم. 
دکتر رستمیان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها از نسل‌های یک و دو به سمت نسل سه، چهار و پنج در حال حرکت هستند؛ ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها کمیته‌هایی تشکیل شده است که وظیفه آن «پاسخگویی به نیازهای جامعه» است.
وی گفت: باید در تمام گروه‌های آموزشی در سطح دانشگاه با تمام توان و پتانسیل موجود بتوانیم خدمت کنیم و پاسخگوی سطح سلامت هم‌وطنان باشیم. نباید فقط در بستر دانشگاه و بیمارستان حرکت کنیم بلکه باید به نیازهای جامعه تأمل بیشتری داشته باشیم. 
دکتر رستمیان با بیان اینکه «دانشگاه پاسخگو» یکی از اولویت‌های دانشگاه‌ها در نظام سلامت است؛ تاکید کرد: در این مسیر باید کار کنیم حتی بعضی از دانشگاه‌ها رزومه اجتماعی ایجاد کردند برای فردی که در دانشگاه است، چرا که فقط رشد شخصی ملاک و مهم نیست بلکه رشد در جامعه هم حائز اهمیت است. به‌طورکلی باید به این سمت حرکت کنیم که اگر فردی تحقیقی انجام می‌دهد بازخورد اجتماعی و اقتصادی هم داشته باشد، برای جامعه این تحقیق خیلی ارزشمند است. 
در عرصه‌ی بهداشت، درمان و آموزش هرکدام یک شاخص‌هایی را به همراه دارد؛ در رزومه‌های اجتماعی شاخص‌هایی معرفی شده که نظام سلامت و دانشگاه‌ها باید در آینده نزدیک به این سمت‌وسو حرکت کنند. امیدواریم خداوند توفیق دهد که با کمک همه‌ی دوستان در فضای خوبی که داریم بتوانیم شاهد این امر مهم باشیم و آن را ایجاد کنیم.  
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب