دکتر علیزاده: روابط عمومی بخشی از یک سازمان نیست، بلکه همه سازمان‌ است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی با تبریک روز روابط عمومی به نمایندگی از خانواده بزرگ پیراپزشکی به دست‌اندرکاران این حوزه، بخصوص همکاران روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، گفت: روابط عمومی به‌عنوان چشم و گوش سیستم انجام‌وظیفه می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان یک نوآور، در حوزه روابط عمومی نیز نوآوری‌های جدیدی را به منصه ظهور گذاشته است.
دکتر علیزاده بابیان اینکه نمایشگاه روابط عمومی، نشان می‌دهد افق جدیدی در فعالیت‌های روابط عمومی پدیدار شده است افزود: علاوه بر کارهای روزمره‌ای که رویکرد کلاسیک دارد؛ سبک جدیدی از اطلاع‌رسانی و اشاعه و گسترش دانش که لازمه‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و مأموریت‌های ملی و بین‌المللی آن است درحال انجام است. 
وی فعالیت‌های روابط عمومی را الگویی برای سایر دانشگاه‌ها دانست و افزود: روابط عمومی دانشگاه، کار‌های جدیدی را آغاز کرده که می‌تواند آغازگر تحول در این حوزه باشد و مدل خوبی را به سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌ها معرفی کند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی، این دانشکده را نیازمند روابط عمومی پویا و نوین دانست و گفت: در دانشکده پیراپزشکی حوزه‌های پاراکلینیک، تصویربرداری، مراقبت‌ها و فوریت‌های پزشکی، انفورماتیک پزشکی، هوش مصنوعی، اطلاع‌رسانی پزشکی فعالیت‌های بسیار مهمی دارند و باتوجه به  پیشرفت‌هایی که در هریک از این حوزه صورت گرفته نیاز به یک روابط عمومی بسیار پویا و نوین داریم که بتواند این فعالیت‌ها را به مخاطبان آن منتقل و متقابلاً بازخوردها را دریافت کند.
روابط عمومی می‌تواند ایده‌های جدید را به بهترین نحو ممکن ساماندهی کند افزود: ازنظر ساختاری، بسیاری از دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها نیروی انسانی زیادی ندارند اما با استفاده از نوآوری و به‌کارگیری علم روز و تکنولوژی‌های جدید می‌توانند بسیاری از خلأها بخصوص کمبود نیروی انسانی را  جبران کنند.
دکتر علیزاده با تأکید براینکه بپذیریم روابط عموی بخشی از یک سازمان نیست، بلکه همه سازمان‌ است افزود: تمامی سازمان‌ها باید بخشی از کارشان را صرف روابط عمومی و مشارکت در زمینه اطلاع‌رسانی کنند. واحدهای دانشگاه نیز در کنار آموزش، پژوهش و تشخیص و درمان، بخشی از فعالیت خود را به اطلاع‌رسانی و اشاعه دانش اختصاص دهند. 
رئیس دانشکده پیراپزشکی با اشاره به تأثیر راه‌اندازی سامانه‌های جدید روابط عمومی گفت: اگر رزومه اساتید هرچندسال یک‌بار به‌روز می‌شد تعاملات ملی و بین‌المللی دانشگاه رونق بیشتری می‌گرفت. با راه‌اندازی سامانه رزومه اساتید و اتصال آن با بسیاری از سامانه‌ها، به‌روزرسانی اطلاعات با زحمت کمتر و کارایی بیشتر انجام می‌شود.

 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب