دکتر علی لباف: بر تن کردن روپوش سفید مسئولیت سنگینی ایجاد می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این مراسم که 23 بهمن 1400 با حضور دکتر قناعتی رئیس دانشگاه در تالار ابن‌سینا برگزار شد، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی و عضو هیئت‌علمی گروه طب اورژانس دانشگاه با اشاره به احساس خود از اینکه برای اولین‌بار روپوش سفید بر تن کرده است؛ گفت: حقیقت این است که قبل از اینکه «روپوش سفید بالینی» را تن کنم، در علوم پایه چند باری که قرار بود آزمایشگاه برویم روپوش سفید بر تن کرده بودم؛ اما آن روپوش سفیدی که قرار بود بر بالین بیمار برویم و بپوشیم خیلی سنگین بود! حقیقتاً مضطرب بودم.  
وی ادامه داد: اولین برخورد با بیمار البته که قرار نبود نقش یک پزشک را بگیرم، اما به‌عنوان دانشجوی پزشکی هم برای من خیلی سنگین بود. 
دکتر لباف یادآور شد: در آن سال‌ها به این شکل مراسم برگزار نمی‌شد فردی هم به ما به این شکل که چه مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم به ما آموزش نمی‌داد، اما خودم فکر می‌کردم که حالا این بیمار قرار است به من چه بگوید و اصلاً اجازه می‌دهد که با او صحبت کنم.
معاون آموزش تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی با بیان اینکه برای رفع اضطراب، دانشجویان باید با دانشجویان سال‌های بالاتر و اساتید مشورت کنند؛ تاکید کرد: اساتید در این زمینه نقش بسزایی را می‌توانند برای دانشجویان ایفا کنند و در نحوه رفتار و عملکرد آنها مؤثر هستند. برای من به‌عنوان استاد خیلی لذت‌بخش است که بتوانم برای دانشجویان (کارآموز) تجربیات خودم را در اختیارشان قرار دهم و اما حضور دانشجویان در این‌گونه مراسم‌ها خیلی کمک‌کننده خواهد بود. 
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب