مدیرعامل شرکت زیست فناور نوآورآبادیس: در شرایط کنونی کشور نقش روابط‌عمومی و رسانه مهم است

نسرین سیدپور تاکید کرد: روابط‌عمومی دانشگاه می‌تواند کمک کند که جزیره‌ای کار نکنیم و فاصله ایجاد شده و درون‌گرایی را مرتفع کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست مشترک مدیر روابط‌عمومی با شرکت‌های مستقر و فعال در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران که 10 خرداد 1401 در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه برگزار شد؛ در حاشیه این دیدار نسرین سید پور مدیرعامل شرکت زیست فناورآبادیس با بیان اینکه این شرکت تقریباً در سال 1398 تأسیس شد و از هیچ جا گرند نگرفته است؛ گفت:  از زمان شروع به کار با کرونا روبه‌رو شدیم؛ این تهدید یک فرصت برای شرکت ما بود به این دلیل که اکثر شرکت‌ها دوست داشتند مراحل پیرینیکال واکسن و مشابه به آن را بررسی کنند درنهایت این شرکت در مکان بسیار مجهزی که همان بیمارستان قلب است و اتاق‌های عمل بسیار مجهزی برای کارهای حیوانی حتی در اسکیل‌های بزرگ‌تری مانند میمون، گوسفند که دریچه‌های قلب را در آنجا بررسی می‌کنند و مدل‌سازی‌های قوی دارد شروع به کارکرد. 
وی در ادامه با اشاره به مواردی که در نشست مطرح شده بود؛ یادآور شد: مدلینگ حیوانی برای دانشجویان، ساخت دارو و روش‌های دیگر می‌توانند بسیار کمک‌کننده و مؤثر باشد و موردی که برای ما بسیار جالب بود دانش‌آموزان بودند آن‌ها برای اینکه بتوانند در جشنواره خوارزمی، این سینا مقاله ارائه دهند ولی قبل از آن باید کارهای پژوهشی انجام می‌دادند درنتیجه تست‌های حیوانی و سلولی یکی از نیازهایشان بود و آن زمان یک باگی را حس کردیم که به‌عنوان یک پژوهشگر بسیار کم‌کاری کردیم که دانش‌آموزان هنوز با مراحل پژوهش و مراکز ناآشنا هستند.
وی ادامه داد: زمانی که یک دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود با این مراحل آشنا نیست چرا که  زیرساخت درستی در مدرسه ایجاد نشده درنتیجه ما پتانسیل‌های زیادی داریم که از همان ابتدا خودمان، مراکز رشد، شرکت‌ها و دانشجویانی که می‌توانند در زمینه پژوهش، تحقیق و تولید کمک کنند را معرفی کنیم.
مدیرعامل شرکت زیست فناور نوآورآبادیس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است؛ تصریح کرد:  باید تلاش کنیم که ارتباطمان را با دانش‌آموزان از دست ندهیم. مراکز جامع سلول‌های بنیادی یکی از مجهزترین‌ها است که شرکت‌ها را می‌تواند حمایت کند. باید مجلاتی مختص دانش‌آموزان تهیه کنیم، به‌صورت مجازی هیچ هزینه‌ای هم ندارد درنتیجه استارت از همان زمان بنا می‌خورد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط کشور رسانه تأثیر بسیار مهمی دارد در ارتباط دادن دانش‌آموز، دانشجو، استاد و مراکز صنعت به یکدیگر که می‌تواند اثرگذار باشد، زمانی که دانش‌آموز و دانشجو کارآموز می‌شوند متوسل به شرکت‌های خارج از دانشگاه می‌شوند درنتیجه دانشجویانمان در مرکز سلولی به دنبال سلول هستند و در این میان یک سری افراد سو استفاده می‌کنند و گپ‌ها به وجودمی آید به‌این‌علت که جزیره‌ای عمل می‌کنیم.
روابط‌عمومی می‌تواند این گپ‌ها را پر کند بنده دانشجویانی را می‌بینم که ارتباط گرفتن برایشان بسیار سخت است و درون‌گرا هستند و کمک بسیار بزرگی است که روابط‌عمومی بتواند این درون‌گرایی را حل کند.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب