نیما نکیسا: تمام تلاشم را می‌کنم که با نیت خالص در مسابقات کودکان بیمار حضور داشته باشم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه چهارمین دوره مسابقات جام جهانی کوچک که عصرگاه پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 در مرکز طبی کودکان با حضور تیم کودکان مرکز طبی کودکان، هیئت‌رئیسه دانشگاه، فوتبالیست‌های ملی‌پوش و هنرمندان در مرکز طبی کودکان برگزار شد، نیما نکیسا یکی از چهره‌های به‌یادماندنی فوتبال ایران با بیان اینکه قاعدتاً این دوره از مسابقات یک بعد کاملاً روحی و روانی (یک دیدگاه و رویکرد جسمانی) دارد؛ گفت: بیشتر حرکات بدن تحت امر سیستم دستگاه اعصاب مرکزی است، در دنیا مرسوم و رایج است که وقتی یک ورزشکار که به‌عنوان سنبل مطرح است به دیدن یک کودک سرطانی، یا یک بیمار هموفیلی،  تالاسمی و ... می‌رود آن موقع واکنش‌های فرد تغییر و شروع به (بازسازی) می‌کند. به طور نمونه؛ چیزی که در بدن بیمار از بین رفته و به‌نوعی تکه‌ای از بدنش حذف شده شروع به ترمیم می‌کند. آن‌قدر برایش انگیزه وجود می‌آید که مغز شروع به ترشح سروتونین می‌کند و شور شادی در فرد به وجود می‌آید. 
وی افزود: وقتی که هورمون‌های لازم ترشح می‌شود، بیمار از یک بی مهارتی کامل تبدیل به یک مهارت می‌شود و آنجاست که جنگ ناشناخته بدن با آن بیماری شروع می‌شود. (یعنی یک اتفاق روحی و روانی تبدیل می‌شود به یک فعل‌وانفعالات و یک مکانیزم شیمیایی در بدن).
این فوتبالیست پیش‌کسوت تصریح کرد: دوستان ما در مرکز طبی کودکان همت کردند و یک بدعت‌گذاری را انجام دادند. وقتی که بچه‌ها جام را بالای سر خودشان می‌برند حس قشنگی را شاهد هستیم. 
نکیسا خاطرنشان کرد: همه ما در این مسابقات دور هم جمع شدیم به عشق این بچه‌ها که بتوانیم یک‌قدمی برای روحیه این عزیزان برداریم ان‌شاءالله خداوند از ما قبول کند و هیچ بچه‌ای را بیمار نبینیم و همه بچه‌ها صحیح‌وسالم در دامن گرم خانواده خود باشند.  
من یک عشق‌بازی با خودم می‌کنم و این مسئله بر می‌گردد به من و خدای خودم و دائم دعا می‌کنم از اینکه خدایا آن‌قدر به من شعور و درک بده که حضور داشته باشم و به‌خاطر دل خود این بچه‌ها فعالیت کنم. تمام تلاشم را می‌کنم که با نیت خالص در این مسابقات حضور داشته باشم و با یک دل سرتاسر عشق اینجا باشم.       
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب