• تاریخ انتشار : 1399/01/31 - 09:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 707
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه هماهنگی گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در مورد نحوه فعالیت بازرسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در معاونت بهداشت برگزار شد

دکتر سعید تاملی درباره گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی مشاغل کم خطر بعد از ثبت در سامانه ثبت اصناف و صنایع در مهلت تعیین شده به بازرسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای توضیح داد.

 جلسه هماهنگی گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در مورد نحوه فعالیت بازرسین بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در معاونت بهداشت برگزا

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، روز شنبه 30 فروردین 99 جلسه هماهنگی گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با حضور دکتر  سعید تاملی معاون فنی و قائم مقام معاونت بهداشت، مهندس حسن کریمی مدیر گروه تخصصی سلامت محیط و کار معاونت بهداشت، کارشناسان مسئول بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای و کارشناسان گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت برگزار شد.
 در ابتدا دکتر تاملی در خصوص گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی مشاغل کم خطر بعد از ثبت در سامانه  ثبت اصناف و صنایع  در مهلت تعیین شده در مورد نحوه فعالیت بازرسین بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همه بازرسان باید به طور کامل در خصوص دستورالعمل های مرکز سلامت محیط و کار که در حال حاضر صنایع و اصناف ملزم به رعایت آنها هستند اشراف کامل داشته و آموزش های لازم را دیده باشند، فعالیت های این کارشناسان در خصوص نظارت بر گام دوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باید سازماندهی و برنامه ریزی شود.
 وی در ادامه گفت: این کارشناسان ملزم به انجام فعالیت های مربوط به کرونا در کنار سایر کارهای روتین در حدود وظایف خود به صورت اولویت دهی باشند، همچنین میتوانند از پتانسیل نیروهای بسیج نیز استفاده کنند، نظارت بر نحوه فعالیت اصناف طی چک لیست های اختصاصی و انطباق آن با دستورالعمل های الزامی مرکز سلامت محیط و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای حصول اطمینان از کار بازرسان دفاتر پیشخوان لازم است مناطق تحت پوشش این دفاتر نیز توسط بازرسان مورد بازدید و نظارت قرار گرفته شود، همچنین بازدیدهای مشترکی همراه با تعزیرات، اصناف و سایر ارگانهای ذیربط در دستور کار است که هسته اصلی این بازدیدها، بازرسان شاغل در مراکز بهداشتی درمانی تابعه خواهند بود.
وی همچنین یادآور شد که با توجه به تعطیلی اصناف و چالش های اقتصادی پیش روی آنها، بازرسان در صورت مشاهده نواقص با ملایمت برخورد و از رفتارهای پرخاشگرانه پرهیز کنند و همه چک لیست ها باید ثبت شود تا آمار عملکردی که نشان دهنده فعالیت بازرسان در این گام است استخراج و مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد.
در ادامه جلسه مهندس کریمی ضمن خوشامدگویی به مدعوین و تشکر از زحمات آنها گفت: در خصوص شناخت و آگاهی بیشتر نسبت به سامانه ثبت اصناف و صنایع بهتر است که هر کارشناس وارد این سامانه شود، مقرر است  تعداد 200 عدد تبلت برای تسهیل فرایند بازرسی و ثبت واحدها توسط بازرسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در اختیار قرار گرفته شود، همچنین بسیج اصناف، وزات صمت و سپاه منطقه، طبق تعهدی که داده اند در این زمینه کمک کنند، همچنین یک سامانه جهت رصد اصنافی که در حوزه تحت پوشش هر دانشگاه است به منظور بررسی موارد اصناف ثبت شده در سامانه طراحی شده است.
وی گفت: در صورت مشاهده تخلف توسط اصناف و صنایع در بازدیدها مراکز در نامه ای به اتحادیه صنف مورد نظر، اصناف و فرمانداری، مورد تخلف را برای پیگیری اعلام کنند، در صورت انجام گشت مشترک با سازمان تعزیرات و سایر ارگانهای ذی ربط، مراتب توسط مراکز و شبکه ها به اطلاع معاونت رسانده شده و همچنین بازدیدهای مربوط به طرح تشدید فعال شوند، 3حداقل روز بازرسی در هفته برای همه بازرسان در نظر گرفته شود در بازرسی ها رعایت حال کسبه از نظر مشکلات اقتصادی انجام گرفته و ضمن برقراری قانون با ملایمت رفتار شود بازرسان در بازرسی ها، ثبت شده بودن در سامانه اصناف و صنایع و رعایت پروتکل های مرکز سلامت محیط و کار را مد نظر قرار دهند.
در پایان جلسه پرسش و پاسخ در خصوص تسهیل فرآیند و رفع ابهام برگزار شد و از کارشناسان مسئول هر سه شبکه خواستند نفر جانشین را برای ارتباط بهتر و موثر به ایشان معرفی کنند.

  • گروه خبری : معاونت و مراکز ستادی,معاونت بهداشت,اخبار
  • کد خبر : 153560
اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *