دکتر آیتی: برای بهبود رتبه دانشگاه و جذب دانشجوی بیشتر برنامه ریزی کرده ایم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد حسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه اجلاس معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: میزبان معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستیم و این همایش به همت مرکز بین الملل وزارت بهداشت و معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور بین الملل از پیشگامان محسوب می شود و بیشترین دانشجوی بین الملل (هزار و سیصد هفتادویک) در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی به تجربیات دانشگاه در حوزه بین الملل اشاره کرد و گفت: در بحث رتبه دانشگاه در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و آموزش های علوم پزشکی بدون شک در کشور مقام نخست را داریم و تنها دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم که یک شعبه بین الملل در کشور عراق تحت عنوان دانشگاه سبطین در حال تاسیس است. همچنین عزیزان از سایر دانشگاه ها مراجعه می کنند و از راهنمایی ها و تجربیات معاونت بین الملل برای راه اندازی مراکز خود استفاده می کنند.

دکتر آیتی، از هدف گذاری دانشگاه برای افزایش دانشجویان خارجی، خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم تا ظرفیت های جدیدی را در دانشگاه ایجاد کنیم. خوشبختانه مسیر دانشگاه، مسیری رو به رشد و تعالی است و در دوره جدید، برنامه استراتژیک 4 ساله ای نوشته شده که در این برنامه پیش بینی بازارهای جدید برای جذب دانشجویان بین الملل دیده شده است. همچنین اخیرا همکاران در حوزه اوراسیا حضور فعالی داشتند و از این طریق توانستند جذب دانشجو از کشورهای مختلف (اندونزی، مالزی و تانزانیا...) داشته باشند.

وی افزود: این فعالیت ها، سبد دانشجویان بین الملل را متنوع تر خواهد کرد و فرصت های جدیدی است که در کنار بازارهای سنتی ما ایجاد شده است. این مسئله می تواند به ارتقای رتبه دانشگاه نیز کمک نماید و امیدوارم با اجرای پروژه ای که برای ارتقای رتبه آغاز کردیم در سال های آینده شاهد رشد و ارتقا جایگاه دانشگاه در رتبه بندی ها باشیم.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب