اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر

مربی ارشد شیردهی کشوری شیردهی راحت، بدون درد و مؤثر را نشانه بهترین عملکرد مادر و شیرخوار عنوان کرد.

اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این کارگاه سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ با حضور دو مربی بهورزی از شبکه بهداشت و درمان ری، یک مربی از مرکز بهداشت جنوب و یک مربی بهورزی از این شبکه در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد. شبنم کلاهچی، مربی ارشد شیردهی کشوری در این جلسه در ابتدا ضمن بیان اهداف برنامه عنوان کرد:  وضعیت صحیح شیردهی مادر و نوزاد اساس موفقیت در تغذیه با شیر مادر است. فراهم کردن راحتی مادر ازنظر فیزیکی و روحی بسیار حائز اهمیت است. وضعیت‌های شیردهی زیادی برای مادر وجود دارد ولیکن الزاماً نیازی به یادگیری همه آنها برای او نیست، لذا با همان وضعیتی که مادر شیرده ترجیح می‌دهد باید تمرین و اصلاح شیردهی کرد.
وی در ادامه افزود: متداول‌ترین روش مورداستفاده روش گهواره‌ای است سر شیرخوار در خم آرنج و بالای ساعد و شانه و پشت شیرخوار نیز توسط بقیه ساعد دست مادر همان طرف حمایت می‌شود. صورت و بدن شیرخوار (به پهلو) رو به مادر است. دست زیرین شیرخوار در طرفی که شیر می‌خورد در پهلوی مادر و یا به باسن وی تکیه دارد. مادر می‌تواند با دست دیگرش پستانش را نگه دارد از مزایای این روش مناسب بودن در تغذیه طولانی‌مدت است از معایب آن تکان خوردن سر شیرخوار و امکان بیشتر در مکیدن نوک سینه و ایجاد زخم است.
کلاهچی در پایان مجدد بر آموزش صحیحی شیردهی به مادر باردار در پایان دوره بارداری و بر لزوم پیگیری آن در مراجعه وی بعد از زایمان تأکید کرد. 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تصاویر

اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر اولین کارگاه آموزشی مربیان بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان اسلامشهر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب