برگزاری چهارمین برنامه از هفته آموزش دانشگاه با عنوان وبینار سرنخ های کلیدی در تدوین طرح دوره

چهارمین برنامه ویژه هفته آموزش با عنوان وبینار «سرنخ های کلیدی در تدوین طرح درس/طرح دوره» با حضور اساتید صاحبنظر به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، مقارن با برگزاری برنامه های هقته آموزش در دانشگاه، چهارمین برنامه ویژه این هفته با عنوان وبینار «سرنخ های کلیدی در تدوین طرح درس/طرح دوره» با حضور  اساتید صاحبنظر در این حوزه دکتر عظیم میرزازاده، دکتر الهه ملکان راد و دکتر میترا ذوالفقاری به عنوان اعضای هیئت رییسه، دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش، و سخنرانان به ترتیب ارایه دکتر سپند ریاضی، دکتر نسیم خواجوی راد و دکتر معصومه ایمانی پور با استقبال 363 تن از اعضای هیأت علمی به ویژه اعضای کمیته های برنامه ریزی درسی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین اساتید سایر دانشگاه های کشور، روز شنبه  اول خرداد 1400، به صورت مجازی در بستر اسکای روم، برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر مافی نژاد ضمن خوشامدگویی، در خصوص اهداف، برنامه وبینار و روند اجرای آن توضیحاتی ارایه کرد و ضمن معرفی و خوشامدگویی اعضای هیئت رییسه، برنامه وبینار با مدیریت دکتر میرزازاده، ادامه یافت.
در بخش نخستین، دکتر ریاضی با ارایه مطالبی در خصوص سرنخ ­های کلیدی در تدوین طرح درس/ طرح دوره، به تبیین اصول طراحی این طرح های یاددهی- یادگیری و خطاهای رایج در این حوزه پرداخت.
سپس دکتر خواجوی راد با معرفی یک تجربه در طراحی طرح دوره کارآموزی داخلی، ضمن ارایه توضیحاتی در مورد ضرورت تدوین و باز طراحی این طرح دوره، چالش های موجود در مسیر تدوین و تدابیر اتخاذ شده اعم از تدابیر مدیریتی و ملاحظات مربوط به اصول فنی طراحی را تشریح و مطالبی در ارتباط با ویژگی های این طرح دوره و نتایج به دست آمده، ارایه کرد.
در ادامه دکتر ایمانی پور به بیان تجارب دانشکده پرستاری و مامایی در اجرای «شیوه ­نامه مصوب تدوین و بازنگری طرح دوره­ ها»، پرداخت و با ارایه توضیحاتی، گام های مختلف عملیاتی سازی این شیوه نامه مصوب را معرفی کرد.
در بخش پایانی این وبینار، اعضای هیئت رییسه و سخنرانان با مدیریت دکتر میرزازاده به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند و در نهایت جمع بندی از مطالب ارائه شده، انجام شد.

 

فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب