• تاریخ انتشار : 1403/07/17 - 11:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 418
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تحول هویت مجازی دانشگاه با قدرت هوش مصنوعی و نوآوری‌های رسانه‌ای

دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست آموزشی هوش مصنوعی، با افتخار از پیشرفت‌های چشمگیر این دانشگاه در مسیر توسعه هویت مجازی خبر داد و بر ضرورت توسعه همه‌جانبه برنامه‌های دانشگاه در حوزه رسانه و فناوری تأکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این نشست روز دوشنبه 16 مهر 1403، با حضور کارشناسان سینا رسانه برگزار شد. 
دکتر ترابی در این نشست با اشاره به دستاوردهای اخیر دانشگاه در ارتقای وب‌سایت‌های مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: «تاکنون سه مرکز تحقیقاتی موفق به تکمیل وب‌سایت‌های چندزبانه به زبان‌های انگلیسی و عربی شده‌اند و سایر مراکز نیز در این مسیر قرار دارند.»
وی با تأکید بر لزوم تولید محتوای مستمر و به‌روزرسانی مداوم سایت‌ها، هوش مصنوعی را یکی از کلیدهای تحول در تثبیت جایگاه هویت مجازی معرفی کرد و گفت: «ضرورت دارد که برنامه‌هایی طراحی کنیم که منطبق با نیازهای مراکز و واحدهای دانشگاه باشد و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، محتوایی الهام‌بخش و جذاب تولید کنیم که در راستای اهداف علمی، تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه قرار گیرد.»
دکتر ترابی در ادامه به چالش‌های موجود در مسیر تثبیت جایگاه هویت مجازی اشاره کرد و افزود: «یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، انتخاب دقیق و هماهنگ ابزارهای هوش مصنوعی است؛ ابزارهایی که بتواند به‌طور مؤثر در خدمت اهداف بزرگ دانشگاه قرار گیرد. هماهنگی بین واحدها و ایجاد توافق در استفاده از این ابزارها ضروری است تا بیشترین بهره‌وری را از این فناوری نوین داشته باشیم.»
 
وی همچنین به اهمیت دیده شدن دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و ضرورت تمرکز بر برنامه‌های تراز جهانی تأکید کرد و گفت: «حضور پررنگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی‌های جهانی، نقشی اساسی در ارتقای جایگاه علمی ما دارد. این امر با استفاده هوشمندانه از ابزارهای دیجیتال و فناوری‌های نوین چون هوش مصنوعی در فضای رسانه ای بهینه می شود»
در ادامه، دکتر ترابی به ضرورت توسعه برنامه‌های استراتژیک «تی یو ام اس» در سینا رسانه اشاره کرد و گفت: «سینا رسانه به‌عنوان بازوی ارتباطی و رسانه‌ای دانشگاه، با تکیه بر فناوری‌های نوین، استراتژی‌های خلاقانه‌ای برای معرفی دستاوردها، پژوهش‌ها و نوآوری‌های دانشگاه به مخاطبان داخلی و بین‌المللی تدوین کرده است. برنامه‌های رسانه‌ای ما باید به‌گونه‌ای باشد که نه تنها جایگاه دانشگاه را در سطح ملی تقویت کند، بلکه بتواند نقش دانشگاه را به‌عنوان یک قطب علمی در عرصه بین‌الملل برجسته سازد.»
 
دکتر ترابی در پایان از همکاران خواست تا با بهره‌گیری از فرصت‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، در جهت ارتقای محتواهای رسانه‌ای، تولید دانش و پیشبرد اهداف علمی دانشگاه گام بردارند. وی تأکید کرد که سینا رسانه می‌تواند با ارائه برنامه‌های نوآورانه، نقش مهمی در توسعه هویت برند دانشگاه و بهبود جایگاه بین‌المللی آن ایفا کند.
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 280055
جعفر صداقت
تهیه کننده:

جعفر صداقت

تصاویر

تنظیمات قالب