جلسه استحقاق سنجی درمان بیماران سرپایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور نمایندگان ستاد معاونت درمان، مدیریت و فناوری اطلاعات دانشگاه، بیمارستان های تحت پوشش و سازمان‌ های بیمه گر

جلسه هم‌اندیشی سامانه استحقاق سنجی درمان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه باهدف بررسی چالش‌های موجود و ارائه راهکارهای مناسب در ستاد معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هم‌اندیشی بررسی چالش‌های سامانه استحقاق سنجی درمان دوشنبه 24 شهریور 1399 با حضور دکتر علی گنجعلیخان مدیر هماهنگي امور بیمه، تعرفه و استاندارد، دکتر محمدرضا جعفری مشاور معاون درمان، دکتر محبوبه میرزایی مسئول آمار و مدارک پزشکی، مریم رادین منش رئیس اداره اقتصاد درمان معاونت درمان، مسئولان درآمد و پذیرش بیمارستان‌های دولتی تابعه، کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و نمایندگان سازمان های بیمه گر در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
دکتر جعفری در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات ثبت اطلاعات بیمه‌ای بیماران در سامانه استحقاق سنجی بیمه گفت: در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک و حذف دفترچه‌های بیمه افراد، استحقاق سنجی لازم است مشروط بر این‌که همه چالش‌ها و مشکلات اجرایی آن دیده و چاره‌جویی شود تا بار آن بر دوش بیمارستان‌ها نیفتد. هدف همه ما در دانشگاه، بیمارستان، وزارت بهداشت و بیمه این است سیستمی تعریف کنیم که بیمارستان‌ها و ارباب‌رجوع با کمترین شکایت از آن بهره‌مند شود.
دکتر گنجعلیخان نیز در این خصوص گفت: بیمه باید راه‌حل مناسبی را جایگزین استفاده از گوشی‌های شخصی کارکنان در ثبت اطلاعات کند. این روش شاید در کوتاه‌مدت و در بیمارستان‌های خصوصی قابل انجام باشد ولی برای بیمارستان‌های ریفرال دانشگاه علوم پزشکی تهران با این حجم بار مراجعه بیمار از سراسر کشور منطقی و امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت اجرایی بودن طرح‌های پیشنهادی در بیمارستان‌ها افزود: ما در ستاد معاونت درمان وقتی می‌خواهیم دستورالعملی را تنظیم کنیم به این فکر می‌کنیم که چالش اضافه‌ای برای بیمارستان‌ها و بیماران ایجاد نکنیم و همه تلاشمان این است تا با بررسی کارشناسی جوانب اجرایی مثبت و منفی یک شیوه‌نامه در کنار مسئولان و تیم‌های درمانی مراکز تابعه به ارائه خدمات بهتر به بیماران کمک کنیم.

در پایان، مشاور معاون درمان دانشگاه پیشنهاد داد،  طرح استحقاق سنجی  خدمات سرپایی به ویژه ویزیت درمانگاه و کلینیک های بیمارستانی در سامانه نوبت دهی بیمارستان ها پیش بینی شود که این طرح با استقبال نمایندگان سازمان های بیمه گر و بیمارستان های تابعه نیز واقع شد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب