برای نخستین‌بار در سطح ملی «تشکیل کانون‌های ارزیابی و توسعه برای مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران»

جلسه کانون توسعه مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

سومین جلسه کانون توسعه مدیران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران با رویکرد «برنامه توسعه فردی به‌منظور تعیین نیازهای آموزشی»، در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، سومین جلسه کانون توسعه مدیران معاونت توسعه با رویکرد برنامه توسعه فردی به‌منظور تعیین نیازهای آموزشی، 4 مهر 1402 در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران برای (مدیران حوزه توسعه) و 6 مهر 1402 در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای (مدیران و مترون های بیمارستان‌های تابعه) برگزار شد. 
در این ارزیابی با استفاده از ابزارهایی از قبیل کار تیمی، شایستگی-های رفتاری و عمومی مدیران مورد سنجش قرار گرفته و نقاط قوت و قابل‌بهبود تعیین می‌شود؛ سپس بر اساس گزارش‌های بازخورد، برنامه توسعه فردی، مهارتی، به‌منظور هدفمندکردن تدوین محتواهای آموزشی اختصاصی هر فرد تعیین می‌شود.  
دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران که خود همراه با سایر مدیران حوزه توسعه در این مدل ارزیابی و توسعه شرکت کرده بود؛ گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است که با رویکرد برنامه توسعه فردی نسبت به برگزاری کانون¬های ارزیابی و توسعه برای مدیران اقدام کرده است. 
وی یادآور شد: مدیران شرکت‌کننده در این جلسه، فرایند برگزاری کانون توسعه را کاملاً یکپارچه و برنامه‌ریزی‌شده و بر پایه مباحث علمی بیان و اعلام کردند پیش از حضور در این جلسه باتوجه‌به جدید بودن این فرایند در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آگاهی نسبت به اجرا نداشته؛ اما محیط حاکم بر جلسات منجر به اطمینان خاطر و آرامش کامل تمامی مدیران شرکت‌کننده و نحوه برگزاری و چیدمان تمامی فرایند از نظر آنها بسیار رضایت‌بخش توصیف شد. 
دکتر رحیم نیا تصریح کرد: مدیران باتوجه‌به مباحث مطرح شده، آگاهی خوبی نسبت به خود پیدا کرده و نه‌تنها برای بهبود وضع سازمان بلکه برای زندگی شخصی نیز قابل‌استفاده هستند و منجر به بهبود نقاط ضعف و تبدیل آنها به قوت می‌شود؛ همچنین نوع مباحث مطرح شده موجب می¬شود که افراد بتوانند شناخت کاملی از خود پیدا کنند. 
معاون توسعه خاطرنشان کرد: این فرایند به سازمان کمک می‌کند تا نیازهای مهارتی و دانشی مدیران را شناسایی کرده و به توسعه و بهبود مهارت‌های فردی آنها کمک کند و در نهایت خود سازمان نیز منتفع شده و رشد کند. قطعاً بهترین سازمان‌ها بدون داشتن مدیران ماهر و توانمند، امکان رشد نداشته و منجر به کاهش عملکرد سازمان می‌شود. هرچقدر مدیران کارآمدتر باشند سازمان بهتر روبه‌جلو حرکت می¬کند. 
توضیح اینکه این فرایند علمی برای تمامی مدیران پایه و میانی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدارک‌دیده‌شده و به‌تدریج بر اساس برنامه طراحی شده اجرا می‌شود. 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب