بازدید مدیر عامل سازمان اتش نشانی از پروژه مهدی کلینیک

داوری: نگاه های کارشناسانه در ساخت مهدی کلینیک، دغدغه های اصلی آتش نشانی را رفع کرد

مدیر عامل سازمان اتش نشانی، در بازدید پروژه مهدی کلینیک، رعایت نکات ایمنی در ساخت این مرکز را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم همکاری با سازمان آتش نشانی تا تکمیل نهایی پروژه شد.

مجتمع درمانی امام خمینی(ره) یکی از بزرگ­ترین قطب‌های درمانی و بیمارستانی کشور محسوب می‌شود که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد. این مجتمع روزانه به بیش از 10هزار مراجعه کننده از کلان شهر تهران و سایر استان‌های و شهرستان‌های کشور خدمات پزشکی ارائه می دهد. پروژه منحصر به فرد بیمارستان مهدی كلینیك با هدف بهبود ارائه خدمات پزشكی و بهداشتی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی در دست ساخت است، این پروژه عظیم گامی تأثیرگذار در حوزه بهداشت و سلامت كشور خواهد بود و به دلیل واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشكی تهران از پتانسیل های علمی پژوهشی وسیعی در حوزه پزشكی كشور برخوردار است .

ایمنی دغدغه اصلی ماست
دکترعلی اعتمادیان، مدیرعامل موسسه «محب سلامت مهدی» که مسئولیت ساخت پروژه، بهره برداری و اداره مهدی کلینیک را بر عهده دارد، در این بازدید که 21 تیرماه 1399 انجام شد، گفت: هدف ما از ساخت این پروژه خدمت رسانی به بیماران است و ایمنی آنها از مهم ترین دغدغه های ماست از این رو، قدردان حضور شما در این مجموعه هستیم و قطعا از راهنمایی های شما در ادامه مسیر استفاده خواهیم کرد.

وی به طرح توسعه بیمارستان های دولتی اشاره کرد و گفت: اگر چه پرونده رسمی در سازمان آتش نشانی برای این بیمارستان باز نشده اما در تمام دوران اسکلت بندی و ساخت از نظرات کارشناسان مجاز سازمان آتش نشانی و همچنین کتابچه های راهنمای این سازمان، استفاده شده و تمامی الزامات آتش نشانی بر طبق دستورالعمل های آن رعایت شده است.

دکتر اعتمادیان، هدف از ساخت این بیمارستان را ارائه خدمات ایمن و با کیفیت به بیماران دانست و تصریح کرد: در تمام دوران ساخت این پروژه از نظرات و راهنمایی های مشاورین صاحب صلاحیت و کارشناسان زبده و معتبر، استفاده کرده ایم و اکنون آماده پذیرش راهنمایی های شما هستیم، چرا که هدفمان ارائه بهترین خدمت به بیماران است و قصد نداریم خود مشکل آفرین شویم.

وی تنها نقطه ضعف این پروژه را عدم اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های انجام شده دانست و گفت: تا کنون 20 درصد از هزینه های ساخت این پروژه برای ایمن سازی حریق بوده است. این پروژه الگویی برای بیمارستان سازی دولتی خواهد بود چرا که در هیچ زمینه ای کم نگذاشته و اکنون امیدوارم با کمک سازمان آتش نشانی، این پروژه به یکی از پروژه های موفق سازمان آتش نشانی در ایمن سازی تبدیل شود.

توسعه خدمات بیمارستان در گرو همکاری سازمانی
در ادامه دکتر خسرو صادق نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ضمن معرفی ظرفیت ها و امکانات موجود در این مجتمع گفت: این مرکز با 1500 تخت فعال، مآمنی برای بیماران از اقشار ضعیف جامعه است و به نوعی به دلیل ارجاع بیماران خاص و پیچیده، بیمارستان امام خمینی (ره) ته خط خدمات پزشکی کشور محسوب می شود.

وی پروژه عظیم مهدی کلینیک را مجهزترین، بزرگ ترین و به روز ترین، پروژه بیمارستانی کشور دانست و گفت: راه اندازی این مرکز می تواند کمک بسیاری برای بیماران کم بضاعت و درمانده باشد چرا که این مجتمع به لحاظ علمی از بالاترین و با کیفیت ترین نیروهای انسانی برخوردار است و تقریبا نیمی از رتبه های برتر دانشگاه، این بیمارستان را برای آموزش انتخاب می کنند.

دکتر صادق نیت، حمایت سازمان ها و نهادهای مختلف از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) را ارج نهاد و یادآور شد: روزانه بیش از 10 هزار مراجعه کننده از خدمات این مجتمع منتفع می شوند و سازمان های بسیاری در تلاشند تا خدمات این مرکز درمانی نه تنها متوقف نشود بلکه گسترش یابد. 

وی ایمنی بیماران و ارائه خدمات با کیفیت را مهم ترین دغدغه خواند و تصریح کرد: مجتمع بیمارستانی امام خمینی مرکز سیاست گذاری در زمینه ایدز و هموفیلی در کشور است و تمامی پیوندها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی با بهترین کیفیت به بیماران ارائه می شود. از این رو ما نیز به دنبال ارائه خدمات با کیفیت و ایمن به بیماران هستیم و توضیحات مهندسین این پروژه می تواند از نگرانی شما و مردم تا حدودی بکاهد.

دریافت لوح تقدیر سازه برتر
سپس مهندس محانی، از شرکت مهندسی مشاور، از انتخاب این پروژه به عنوان سازه برتر در سال 93 و دریافت لوح تقدیر خبر داد و گفت: این پروژه با بهترین کیفیت و مصالح ساختمانی انجام شده (مورد تایید سازمان آتش نشانی) و تمامی اسکلت فلزی آن مقاوم سازی شده است.

وی ایمنی را از مهم ترین دغدغه های کارفرما عنوان کرد و افزود: این پروژه با 110 هزار متر مربع زیربنا، در حدود 200 هزار متر مربع آتش پاد (مقاوم سازی در برابر آتش) شده است و در مقاوم سازی، استانداردهای روز دنیا و کشور در نظر گرفته شده است.

مهندس محانی، حیطه بندی حریق و دود بند شدن طبقات را از جمله اقدامات در زمینه ایمنی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در این پروژه همچنین سیستم اعلام و اطفاء حریق و سیستم اسپرینکلر (آب پاش خودکار) تعبیه شده و بیش از 500 درب ضد حریق در آن استفاده شده است.

وی بهره گیری از نظرات کارشناسان مجاز سازمان آتش نشانی را نقطه قوت این پروژه دانست و افزود: تا کنون از تمامی اطلاعات و دانش خود برای بهبود کیفیت و ایمنی استفاده کرده ایم و اکنون از نظرات شما برای تجربیات بعدی بهره خواهیم برد.

ساخت مهدی کلینیک، جهشی در ساختمان سازی سلامت
مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، مجتمع بیمارستانی امام خمینی و فعالیت های جاری در آن را موجب افتخار خواند و گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی آرزو دارم که در این مرکز شاهد پیش رفت های روز افزون باشم.

وی ضمن قدردانی از خدمات پزشکان و کادر درمانی در دوران سخت شیوع کرونا، ابراز امیدواری کرد تا کادر درمان و مردم شاهد روزهای بهتری باشند.

مهندس داوری، بیمارستان امام خمینی را جزئی از تاریخ معاصر تهران خواند و گفت: ما را در کنار خود بدانید. خواسته سازمان آتش نشانی نیز این است که 10 هزار مراجعه کننده شما دغدغه ای جز درمان نداشته باشند.

وی ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در بیمارستان سینای اطهر گفت: حوادث و داستان های مختلف شهر تهران، نگرانی های سازمان آتش نشانی را هر روز بیشتر می کند و ما امروز تمام قد در میدان هستیم تا با کمک و راهنمایی، از حوادث بعدی پیشگیری کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با بیان اینکه هیچ گاه نمی توان ضریب ایمنی را به 100 درصد رساند، تاکید کرد: در تلاشیم تا با کمک و راهنمایی تا حد امکان احتمال بروز حوادث و آتش سوزی را کاهش دهیم. در این راستا هر چه سازه و ساختار ساختمان ها ضعیف و فاقد نکات ایمن باشد، تاثیر گذاری سازمان اتش نشانی کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی، هیچ هدفی جز ایجاد آسایش خاطر برای مردم ندارد و هدف از بازدید امروز نیز بیان تجریبات است چرا که ساخت این بیمارستان می تواند جهشی در ساختمان سازی حوزه سلامت باشد.

مهندس داوری در پایان ضمن بازدید از پروژه مهدی کلینیک گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در طول ساخت پروژه انجام شده و نگاه های کارشناسانه در آن وجود داشته است. حضور ما نیز برای کمک به این پروژه است تا در آینده تبدیل به ساختمانی کامل از لحاظ تمهیدات ایمنی شود.

وی از تعامل شکل گرفته میان بیمارستان و سازمان آتش نشانی ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیاری از دغدغه های اصلی آتش نشانی همچون پوشش های مقاوم حریق، راه های خروج و سیستم های اطفاء به خوبی رعایت شده است و امیدواریم تا پایان پروژه نکات ریز دیگری نیز تکمیل و به بهره برداری برسند.

کلمات کلیدی
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب