آخرین‌ مهلت ثبت‌نام 10 آبان 1401

دومین دوره مدارس هوش مصنوعی در علوم پزشکی پاییز برگزار می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، دومین دوره مدارس هوش مصنوعی در علوم پزشکی را در پاییز 1401 برگزار می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دومین دوره مدارس هوش مصنوعی در علوم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در پاییز 1401 برگزار خواهد شد. 
هوش مصنوعی موضوعی است که در سال‌های اخیر موردتوجه و علاقه دانشجویان و پژوهشگران جوان قرار گرفته است. استفاده روزافزون از ابرازهای هوشمند از یک سو و ظهور گفتمان هوش مصنوعی در لسان دولتمردان از سوی دیگر منجر شده است تا این علاقه و توجه دوچندان شود. دراین‌بین کمیته تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی در راستای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تعالی AIMS درصدد است برنامه‌های ترویجی خود را در سطح دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور باهدف آشنایی دانشجویان و محققان علوم بالینی و آزمایشگاهی با فناوری‌های دیجیتال اجرا کند. این در حالی است که بر اساس مصوبات شورای‌عالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی کشور دانشگاه علوم پزشکی هوشمند (مجازی سابق) در ترسیم ماموریت‌های جدید خود موظف است زمینه لازم را برای آموزش و تولید علم در این زمینه را فراهم آورد. در واقع، مدارس پائیزه ی هوش مصنوعی در علوم پزشکی یکی از همین برنامه‌هاست که در نظر دارد زمینه لازم را برای ایجاد علاقه و آشنایی دانشجویان و علاقه‌مندان فراهم آورد. در همین راستا ازآنجاکه یکی از سیاست‌های کلان برنامه AIMS استفاده از ظرفیت‌ها و تمرکززدایی برنامه‌های اجرایی است اولین سلسله مدارس پائیزه هوش مصنوعی در علوم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند به‌عنوان متولی برنامه تعالی AIMS و با مشارکت 5 دانشگاه معتبر کشور «دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی گناباد» و با همکاری اساتید برتر در حوزه‌های تخصصی با نگاه ویژه به پیاده‌سازی عملی در محیط‌های برنامه‌نویسی مطلب، پایتون و R  طراحی شده است. 
همچنین یکی از ابداعات و وجه تمایز این برنامه، برگزاری جشنواره علمی و فناوری دانشجویی AIMS توسط مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت پس از پایان مدارس خواهد بود. در واقع برگزاری این جشنواره در هفته اول آذرماه، علاوه بر ارزیابی شرکت‌کنندگان مدارس، شرایط آشنایی و رقابت تیم‌های مختلف دانشجویی را از سراسر کشور فراهم می‌سازد. برگزیدگان این جشنواره هم‌زمان با برگزاری اولین کنگره بین‌المللی استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی در بخش Student Corner  حضور به هم خواهند رسانید و در مراسم اختتامیه کنگره از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین بر اساس اهداف برنامه تعالی AIMS از طرح‌ها و پروژه‌های منتخب حمایت مالی و تسهیلات ویژه فراهم آورده خواهد شد. 
برنامه این مدارس برای سطوح دانشجویی تدوین شده است، هدف نهایی آن آشنایی دانشجویان و محققان با جایگاه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در نظام سلامت و آماده‌سازی آنها برای شرکت در کنگره‌ها، مسابقات و رویدادهای ملی و بین‌المللی است.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب