هم‌اندیشی معاون درمان و تیم پیوند ریه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر امیرحسین اورندی: در تلاشیم به انتظار بیماران نیازمند پیوند ریه در بزرگ‌ترین قطب درمانی کشور به شایستگی پاسخ دهیم

باهدف تولد دوباره‌ی پیوند ریه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، معاون درمان و جمعی از اساتید گروه‌های ریه، جراحی توراکس، جراحی قلب و بیهوشی در خصوص الزامات فرآیندی و نحوه ارتباطات بین گروهی تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) دوشنبه 24 مرداد 1401 جلسه‌ فوق‌العاده‌ای با حضور دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر علیرضا بخشنده هیئت‌علمی قلب، دکتر رضا ارشادی رئیس بخش توراکس، دکتر بشارت رحیمی سرپرست بخش ریه و آندوسکوپی ریه، دکتر شهاب رفیعیان هیئت‌علمی گروه جراحی توراکس، دکتر سید محمد ابطحی، دکتر حسین کاظمی زاده و دکتر مریم عدالتی فرد اعضای هیئت‌علمی گروه ریه، دکتر سید محمد میراسکندری و دکتر کیانوش صابری اعضای هیئت‌علمی گروه بیهوشی در سالن شورای ریاست با محوریت تشکیل تیم و بررسی مهم‌ترین چالش‌های راه‌اندازی پیوند ریه این مرکز برگزار شد.

معاون درمان مجتمع حضور دکتر ارشادی در جایگاه ریاست بخش توراکس را نیرویی تازه و موثر در تقویت انگیزه و افزایش انرژی‌های مثبت خدمت‌رسانی به بیماران این بخش خواند و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای علمی و تجهیزاتی مجتمع در حوزه پیوند عضو و تجربیات موفق و ارزشمندی که در پیشینه پیوند قلب و کبد داریم تمام تلاشمان این است تا بخش پیوند ریه مجتمع را دوباره راه‌اندازی کنیم. خوشبختانه امروز با توجه به موضوع واکسیناسیون و بحث ایمنی جامعه خیلی نگران افزایش اشغال تخت بستری ناشی از کووید نیستیم و می‌توانیم به این موضوع جدی‌تر از قبل فکر کنیم.

دکتر اورندی با تاکید بر ضرورت آموزش تکنسین‌های اکمو برای حضور دائمی در تیم پیوند ریه گفت: فرآیند پیوند ریه صرفاً جراحی نیست و برای پره آپ و پست آپ بیماران پیوندی همکاری گروه ریه بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: فردگرایی در تیم‌های درمانی اصلاً جایی ندارد و دغدغه اصلی همه اعضای تیم کمک به بقای بیماران نیازمند پیوند ریه است. خوشبختانه هر یک از اعضای تیم پیوند ریه مجتمع افرادی بسیار قوی و برجسته هستند و صرف‌نظر از برخی تفاوت نظرها و مهارت‌هایشان، همواره همکاری خوبی باهم داشته و دارند.

معاون درمان مجتمع در پایان گفت: ماموریت سازمانی من تلطیف ارتباطات، هماهنگی‌های بین گروهی و هموار کردن مسیر با رویکرد افزایش کمی و کیفی پیوند ریه است. به همه شما ایمان‌دارم و از این‌که قبول کردید آغازگران این رویداد بزرگ باشید سپاسگزارم. بدیهی است ممکن است با چالش‌هایی هم مواجه شویم که با تشریک‌مساعی و همت جمعی اعضای تیم آن‌ها را رفع می‌کنیم.

دکتر ارشادی آموزش و استقرار یک تیم ثابت اکمو را لازمه آغاز فعالیت‌های جراحی پیوند ریه در مجتمع عنوان کرد و در ادامه توضیحاتش افزود: هدف از این نشست همفکری و کمک همه گروه‌های مرتبط برای فعال‌سازی دوباره بخش پیوند ریه در این مرکز است و در این مسیر ارتباط موثر اساتید گروه‌ها به‌خصوص تیم‌های جراحی قلب و ریه بسیار مهم است.

دکتر ابطحی نیز در این جلسه ضمن تشریح برخی چالش‌های این حوزه از گذشته تاکنون بر توجه به کیفیت جراحی‌های پیوند ریه و فالوآپ دقیق این بیماران برای زیست بهتر و طولانی‌تر تاکید کرد.

دکتر بخشنده، اعضای تیم پیوند قلب را همچون حلقه‌های زنجیر جدایی‌ناپذیر دانست و به نمایندگی از اعضای این تیم برای تحقق اهداف متعالی مجتمع در پیوند ریه اعلام آمادگی کرد و پیشنهاد داد: در بحث پیوند ریه معتقدیم با توجه به تجربیات موفق پیوند قلب و تجهیزات پیشرفته اتاق عمل قلب به‌خصوص دستگاه TEE، اولین پیوند ریه را در دوره جدید با حضور تیم جراحی توراکس در اتاق عمل قلب انجام دهیم تا در موقعیت مهیاتری بتوانیم چالش‌های احتمالی را شناسایی و رفع کنیم.

دکتر صابری با قدردانی از پیگیری‌های معاون درمان مجتمع در فعال‌سازی پیوند ریه گفت: وقتی کاری به‌طورجدی پیش می‌رود مسائل بهتر نمایان می‌شود. خوشحالم که بالاخره شاه‌کلید پیوند ریه برای بازگشایی گره‌های موجود چرخانده شد و اطمینان می‌دهم که تیم اکموی مجتمع برای شروع پیوند ریه بی‌هیچ مشکلی پای‌کار خواهد بود. مطمئن‌ترین راه نیل به موفقیت استفاده از تجربیات افراد موفق است.

 

 

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب