برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران بخش اورژانس

رئیس اداره اورژانس دانشگاه: یکی از بخش های کلیدی بیمارستان ها «بخش اورژانس» است

کارگاه توانمند سازی مدیران بخش اورژانس در راستای « توانمند سازی مدیران بخش اورژانس دانشگاه» با همکاری اساتید طب اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در کارگاه توانمند سازی مدیران بخش اورژانس که در سالن اجتماعات ولی عصر مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) از 26 تا 28 مرداد 1401 در حال برگزاری است؛ دکتر مجتبی نیازی رئیس اداره اورژانس دانشگاه با اشاره به اهمیت بحث توانمندسازی مدیران بخش اورژانس بیمارستان‌های تابعه دانشگاه؛ گفت: یکی از بخش های کلیدی بیمارستان ها بخش اورژانس است، به نوعی اولین مواجهه بیمار با سیستم بهداشتی و درمانی بخش اورژانس است و اگر بخش اورژانس عملکرد مناسب داشته باشد، می‌تواند پیش‌زمینه قضاوتی که هموطنان در مورد سیستم بهداشتی و درمانی بیمارستان داشته باشند؛ خیلی موثر باشد.
وی یادآور شد: به جرات می توان مطرح کرد که بخش اورژانس یک بیمارستان مستقل کوچک در دل یک بیمارستان بزرگ انجام خدمت میدهد،عوامل بیرونی و یک سری عوامل داخلی در عملکرد بخش اورژانس نقش دارند. 
دکتر نیازی تصریح کرد: در بخش اورژانس شناسایی عوامل و رفع آن پیش نیاز اصلی ارتقا کیفیت وضعیت اورژانس است که با برگزاری این کارگاه‌ها سعی داریم مدیران بخش های اورژانس با در اختیار گذاشتن مطالب و همین‌طور انتقال تجربیات خود بتوانند به این مهم دست پیدا کنند. ان شاء الله با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مثل شاخص‌ها، پروتکل و دستورالعملهایی که در اورژانس داریم بتوانیم با کمک همدیگر وضعیت خدمت‌رسانی در اورژانس را ارتقاء دهیم. 
 
بخش اورژانس در بحران ها پاسخگو است  
در ادامه دکتر محمد افضلی مقدم متخصص طب اورژانس و مدرس کارگاه با اشاره به اهمیت بحث (مدیریت بحران)؛ گفت: قاعدتاً اورژانس در بحران‌ها باید پاسخگو باشند و منطقی است که پایه‌های برخورد با بحران را بتوانیم با همکاران و دوستان هماهنگ کنیم و در سطح دانشگاه پاسخ مشابه در مراکز داشته باشیم.
وی افزود: اطلاعات بروز رسانی شده و تجاربی را که از گذاشته داشته ایم را میخواهیم در کارگاه توانمند سازی مدیران بخش اورژانس دانشگاه منتقل کنیم. 
 
استفاده بهینه از اصول مدیریتی عامل ارتقای کیفیت خدمات اورژانس 
سپس دکتر محمد جلیلی متخصص طب اورژانس و مدرس کارگاه در خصوص اهمیت بحث (مدیریت و رهبری اورژانس)؛ گفت: همکاران معاونت درمان دانشگاه سعی دارند در توانمندسازی همکاران شاغل در بخش اورژانس و افرادی که مسئولیتی در بخشهای اورژانس دارند را نسبت به مسائل مدیریتی حوزه‌ی اورژانس توانمند تر از گذشته کنند. 
دکتر جلیلی خاطر نشان کرد: انتظار داریم تجربیات دوستان به همراه مطالب علمی که در این حوزه است را با هم به اشتراک بگذاریم و ببینیم که چطور می شود از این اصول مدیریتی استفاده‌ بهتری برای ارتقای کیفیت خدماتی که در اورژانس‌ها ارائه می شود، کرد. 
وی ادامه داد: ان شاء الله همکارانی که در اورژانس‌ها مسئولیتی در بخش دارند در این دوره ها شرکت کنند، قاعدتاً یک قدم از مجموعه‌ی فرایندهایی‌ است که حوزه‌ی معاونت درمان فراهم شده برای اینکه کیفیت خدمات در اورژانس بهتر شود. امیدوار هستم که با مشارکت فعال در کارگاه بتوانیم استفاده بهینه کنیم و بحث و تبادل نظر بیشتری فراهم شود.
توضیح اینکه؛ مدیریت و رهبری اورژانس، مهارتهای ارتباطی، مدیریت بحران، شاخص های اورژانس، فلوی بیماران در اورژانس و کار عملی گروهی (مقایسه مدیریت و رهبری در حل مشکل بیماران – ترک بدون اطلاع از اورژانس) و  کار عملی گروهی- بحث گروهی (بررسی علت میزان اقامت طولانی بیماران) از جمله مواردی است که در کارگاه سه روزه توانمند سازی مدیران بخش اورژانس دانشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.  
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب