به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و استاد

رئیس بیمارستان فارابی: تعهد و معرفت میراث گرانبهایی است که معلمان و اساتید برای ما به یادگار گذاشتند

رئیس بیمارستان فارابی در پیامی فرا رسیدن 12 اردیبهشت، سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری و روز معلم و استاد را گرامی داشت.

دکتر محمدرضا اکبری، رییس بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، دکتر محمدرضا اکبری، رئیس این بیمارستان در پیامی فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری و روز معلم و استاد را گرامی داشت. متن این پیام به این شرح است:
 
« تواضعوا لمن تعلمونه العلم وتواضعوا لمن طلبتم منه العلم»
در برابر کسی که به او دانش می‌آموزید و کسی که از او دانش می‌جویید فروتن باشید. امام صادق (ع)
همهٔ پیشرفت‌های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افرادی دارد که از منبع زلال علم، معرفت و تعهد معلمان، سیراب می‌شوند. معلمانی که وظیفه مقدس خود را بنا نهادن پایه‌های علم و تعهد در این مرز و بوم دانسته و شاگردان آنان امروز به پیروی از آن همه تعهد و دانش، مردانه در برابر سیل کرونا ایستادگی می‌کنند تا هر آنچه را که از اساتید خود آموخته بودند سینه به سینه به علم آموزان نسل‌های بعد منتقل کنند.
در سالی که گذشت علاوه بر رنجی که ویروس منحوس کرونا بر کشور عزیزمان و کادر درمان وارد ساخت، رنج و سختی از دست دادن اساتیدی که سال‌ها عمر خود را وقف توسعه علوم و خدمت به مردم کرده بودند نیز بر قلبمان نشست. از شهیدان راه سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی و دکتر محمد فقیهی تا اساتید پیشکسوت بیمارستان فارابی، دکتر حسین شهیدی و دکتر ضیاءالدین یزدیان. تعهد و معرفت میراث گرانبهایی است که این معلمان و اساتید برای ما به یادگار گذاشتند و می‌کوشیم تا آنچه را از آنان آموخته‌ایمهمواره سرلوحه کار و خدمت خود به هموطنان قرار خواهیم داد.
  فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری و روز معلم واستاد را به تمامی معلمان و استادان فرهیخته این مرز و بوم به ویژه همکاران عزیزم در بیمارستان فارابی تبریک  گفته و صمیمانه‌ترین سپاس‌های خود را نثار معلمانی می‌کنم که شمع وجود خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال فارابی را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره جان آبیاری کردند تا همگان نتیجه امروز آن را به عنوان قطب علمی چشم پزشکی کشور و منطقه نظاره گر باشند.

دکتر محمدرضا اکبری
رئیس بیمارستان فارابی
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب