بازدید دکتر قناعتی از دانشکده پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: پیشرفت های خود را برای افزایش امیدآفرینی معرفی کنید

دکتر قناعتی با حضور در نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شنیدن پیشرفت ها و چالش های این مرکز، تقویت علوم پایه را یکی از اولویت های دانشگاه دانست و با اشاره به افزایش متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشکده پزشکی گفت: پیشرفت های خود را برای افزایش امیدآفرینی معرفی کنید.

بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید 12 شهریور 1402، پیشرفت های دانشکده پزشکی از نظر ارتقای رتبه پژوهشی و قرار گرفتن آن پس از دانشکده بهداشت به عنوان دومین دانشکده برتر کشور از نظر تعداد مقالات پژوهشی، افزایش درخواست متقاضیان بین الملل برای تحصیل در دانشکده پزشکی،  همچنین مسائل مربوط به تامین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای فیزیکی مورد نیاز دانشکده، ایجاد انگیزه در اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان، تامین خوابگاه های متاهلین و رسیدگی به پاویون فراگیران در بیمارستان و... بررسی شد.
 دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از شنیدن گزارش پیشرفت ها و چالش های دانشکده پزشکی بر آموزش «دانشجومحور» تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دانشجو فعالانه در امر آموزش مشارکت کند. این رویکرد در دانشگاه سبطین به خوبی مورد توجه قرار گرفته البته در آنجا تعداد دانشجویان محدود است اما می توان از این الگو در آموزش دانشگاه نیز بهره گرفت.
دکتر قناعتی تقویت علوم پایه را یکی از اولویت های دانشگاه دانست و گفت: یکی از راهکارهایی که به این منظور اتخاذ شده ورود برخی رشته های علوم پایه به عرصه آزمایشگاه های بالینی است و باید راهکارهای دیگری را پیش بینی کنیم که اساتید علوم پایه دغدغه دیگری جز توسعه علمی نداشته باشند.
رئیس دانشگاه با تاکید بر به کارگیری روش هایی که منجر به ماندگاری نخبگان شود افزود: براساس آمارهای استخراج شده، در 5 سال اخیر، در زمینه خروج اساتید از کشور تغییر چندانی نداشته ایم. در حوزه دانشجویی نیز لازم است این آمارها تهیه شود.
دکتر قناعتی با تاکید براینکه تصمیمات گرفته شده در دانشگاه باید مبتنی بر داده باشد گفت: باید در دانشگاه «داده محور» حرکت کنیم. البته جمع آوری داده به تنهایی کافی نیست و لازم است که امکان گزارش گیری و تحلیل این داده ها نیز وجود داشته باشد. به این منظور در نخستین اقدام نرم افزارهای بیمارستانی یکپارچه شدند تا با متمرکز شدن جزیره های پراکنده اطلاعات، امکان تحلیل شرایط موجود و تصمیم گیری بهتر فراهم شود.
رئیس دانشگاه در پاسخ به مسئله پذیرش بیش از ظرفیت دانشکده و کمبود تجهیزات آن گفت: چالش ها و مستندات مربوط به آن را ارایه دهید تا برای پیگیری آن اقدام کنیم.
دکتر قناعتی درخصوص کمبود نیروی انسانی در دانشکده پزشکی گفت: برای جذب هیئت علمی مورد نیاز دانشکده تلاش می کنیم و امیدواریم مجموعه این اقدامات به نتیجه برسد. در زمینه جذب کارشناسان مورد نیاز دانشکده نیز با دکتر رحیم نیا معاون توسعه مذاکره کنید.
رئیس دانشگاه با اشاره به مسئله قدمت فضای فیزیکی دانشکده پزشکی افزود: در این مدت پروژه های نیمه تمام بسیاری از جمله بیمارستان اسلامشهر، مرکز علوم اعصاب ایرانیان و... از سرگرفته شده. زمین ساخت دانشکده پزشکی نیز وجود دارد که امیدوارم با کمک شهرداری، به زودی کلنگ آن زده شود.
دکتر قناعتی  با تاکید بر تدوین برنامه جامع مستمر در دانشکده گفت: وجود این برنامه از مدیریت های سلیقه ای و به دور از آنالیز داده جلوگیری می کند و برای رسیدن به چنین برنامه ای لازم است سطح آموزش و نگرشمان به امور ارتقا یابد. با تغییرات سطحی نمی توان تحول مورد انتظار را ایجاد کرد بلکه باید اصلاحات، اصولی و زیربنایی باشد.
رئیس دانشگاه، با اشاره به افزایش متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشکده پزشکی گفت: تیم معاونت بین الملل دانشگاه یکی از حوزه هایی است که در این مدت خوش درخشیده است.
دکتر قناعتی با تبریک ارتقای رتبه پژوهشی دانشکده پزشکی و روند افزایش مقالات پژوهشی این دانشکده افزود: پیشرفت های خود را برای افزایش امیدآفرینی به مدیریت روابط عمومی منعکس کنید تا در سایت دانشگاه منتشر شود. سایت دانشگاه صرفا مختص به رئیس دانشگاه نیست و  همه مدیران می توانند اقدامات و دستاوردهای ویژه خود را در آن معرفی کنند.
رئیس دانشگاه با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در افزایش خوابگاه ها گفت: تاکنون 400 واحد خوابگاهی تحویل داده شده و 400 واحد دیگر در حال آماده سازی است. 130 واحد خوابگاهی متاهلین نیز با کمک های خیرین بازسازی شده که به زودی افتتاح می شود.
دکتر قناعتی برای حل مسئله رشته هایی که با متقاضی کمتری مواجه اند گفت: گزارش تحلیلی از وضعیت فلوشیپ هایی که متقاضی کمتری دارند ارایه دهید. یکی از دلایل این امر هزینه بالای زندگی در تهران است. البته پس از صحبتی که با معاون علمی رئیس جمهور داشتیم ایشان چندین راهکار را پیشنهاد دادند که نشان می دهد می توان نسبت به حل این مسئله امیدوار بود.
رئیس دانشگاه بر همراهی اساتید روانپزشکی در ارایه مشاوره های دانشجویی تاکید کرد و گفت: مشاوره روانپزشکی یکی از موضوعاتی است که به آن تاکید داریم و حتما باید برای آن برنامه ریزی کنید. در این زمینه می توانید از اساتید گروه روانپزشکی بخواهید که به صورت جهادی کمک کنند.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود مسئولان دانشکده پزشکی را بر تقویت ارتباط بیشتر با دانشجویان ترغیب کرد و گفت: مراقب باشید که امید دانشجویان را ناامید نکنید نقش شما در ایجاد انگیزه و ماندگاری نخبگان در کشور بسیار مهم است. نسل جدید بسیار خوب و باهوش است اگر بتوانید آنها را با خود همراه کنید؛ آنان با مسائل منطقی برخورد می کنند و تعاملات خوبی برقرار می شود.

بررسی دستاوردها و چالش های دانشکده پزشکی
در ادامه نشست دکتر محمدرضا صالحی رئیس دانشکده پزشکی،  حضور رئیس دانشگاه را فرصت مغتمنی برای توسعه فعالیت های دانشکده پزشکی دانست و با تاکید بر حمایت بیشتر از  علوم پایه گفت: یکی از راهکارهای ارتقا علوم پایه، افزایش تعداد اساتید و همچنین بهبود درآمد آنان است. یکی از افراد تاثیرگذار در اصلاح کارانه های اعضا هیات علمی بالینی و در نتیجه خدمت بهتر به مردم، استاد قناعتی هستند و لازم است این حمایت در عرصه علوم پایه نیز بیشتر شود.
دکتر صالحی بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشکده تاکید کرد و گفت: بدنه کارشناسی دانشکده پزشکی نیاز به حمایت کمیتی و ایجاد انگیزه بیشتر دارد.
رئیس دانشکده پزشکی برای ایجاد انگیزه بیشتر در فراگیران نیازمند حمایتهای مالی پیشنهاد داد، از طریق کار دانشجویی، کمبود نیروی کارشناسی جبران و منبع درآمدی برای دانشجویان ایجاد شود.
دکتر صالحی با اشاره به قدمت فضای فیزیکی دانشکده و کمبود تجهیزات مورد نیاز آن گفت: برای توسعه فعالیت های دانشکده لازم است زیرساخت های مورد نیاز آن تامین شود.
سپس هریک از مسئولان دانشکده پزشکی دستاوردها و چالش های خود را مطرح کردند و در ادامه از قسمت های مختلف دانشکده بازدید صورت گرفت.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی بازدید رئیس دانشگاه از دانشکده پزشکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب