جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بر لزوم ساماندهی حضور بهینه همراهان بیماران در این مرکز تاکید کرد
در دوازدهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گزارش رضایت سنجی بیماران بخشهای مختلف در 6 ماه اول سال 1400 بررسی و در خصوص نحوه ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مراجعان تبادلنظر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دوازدهمین هماندیشی تیم رهبری و مدیریت این مرکز شنبه 11 دیماه 1400 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران حوزههای پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستانهای امام خمینی (ره)، ولیعصر (عج) و انستیتو کانسر در سالن شورای ریاست برگزار شد و در آن هما صادقیان مسئول حقوقگیرندگان خدمتگزارشی از نتایج رضایت سنجی بیماران مجتمع بر اساس شاخصهای مربوطه (6 ماهه ابتدای سال جاری) ارائه کرد.
دکتر دهقان بر لزوم ساماندهی حضور بهینه همراهان بیماران تاکید کرد و افزود: این موضوع نیاز به برنامهریزی مدون و دقیق با مشارکت معاونتهای درمان و پشتیبانی مجتمع دارد. همکاران باید حساسیت لازم را نسبت به عدم حضور افراد غیرضروری در بخشها بهمنظور پیشگیری از خطرات احتمالی و حفظ ایمنی بیماران لحاظ کنند. پایش و کنترل دائم این موضوع بر عهده معاونت درمان مجتمع است.
وی همچنین در خصوص تاثیر تغییر مسیر حرکتی خیابان باقر خان بر کمک به کاهش بار ترافیکی محدوده خیابان باقر خان در روزهای اخیر توضیحاتی داد.
دکتر اورندی با اشاره به اهمیت تغذیه بالینی و تاثیر آن در رضایتمندی بیماران توضیح داد: با توجه به اینکه آشپزخانه مجتمع صنعتی و زیرساختهای آن بهسازی شده است، طبیعتاً نسبت به قبل عملکرد بهتری دارد. درعینحال برای بالا بردن کیفیت خدمات تغذیهای باید انتظارات بیماران در این خصوص را با آنالیز دقیقتری مطالعه و بررسی کرد.
معاون درمان مجتمع در مورد چالشهای اورژانس افزود: حقیقت این است که در اورژانس همه باجان و دل زحمت میکشند ولی به دلیل برخی نقصهای فرآیندی و زیرساختی در ارائه خدمات همواره با چالشهایی روبهرو هستیم که لایههای مختلف آنها باید بهدرستی دیده شود. رفع همه این چالشها یکجا میسر نیست. باید با اولویتبندی، آنها را یکبهیک چارهجویی و مدیریت کنیم.
دکتر صالحی بر اهمیت عملیاتی بودن رضایت سنجیها تاکید کرد و گفت: نظرسنجی از بیماران و همراه ایشان لازم است ولی کافی نیست و باید به این نظرسنجیها بار عملیاتی داد. بدیهی است برای کمک به ارتقای رضایتمندی مراجعان باید روی بخشهایی که پرازدحام بوده و چالشهای بیشتری در این حوزه دارند تمرکز و ایرادهای موجود را بهدقت شناسایی کنیم. برای تغییر رفتار فردی تذکر صرف نتیجهبخش نیست و نیاز به مداخله جدیتری دارد.
وی در ادامه، کمبود نیروهای خدمات را در تمامی سطوح خدمترسانی درمان بیماران اثرگذار خواند.
دکتر اینانلو در خصوص بخش اورژانس گفت: در اورژانس با مسائل مختلفی از محدودیت فضای فیزیکی گرفته تا اهمیت حضور اساتید و رزیدنتهای سال بالاتر، نحوه انتقال بیماران و ... مواجهیم که همه اینها در کیفیت ارائه خدمات و درنهایت ارتقای رضایتمندی مؤثر است و نیاز به عزم جدی و همکاری کل مجتمع دارد.
در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر علیرضا کاظمینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، دکتر عباس علی بخشی رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)، دکتر حبیبالله محمود زاده رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، دکتر نوید مقدم سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی و امیر رجبی مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حضور داشتند.
نظر دهید