روز اول از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه برگزار شد

مرکز مطالعات و توسعه آموزش برنامه های روز اول هفته آموزش را مورخ 31 اردیبهشت ماه سالجاری برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، اولین روز از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه سالجاری از ساعت۸:۳۰ تا ۱۸ به صورت  هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی برگزار شد.

 مراسم افتتاحیه کنگره هفته آموزش دانشگاه با سخنرانی دکتر علامه، معاون آموزشی دانشگاه، شروع شد. وی بحث آموزش مبتنی بر توانمندی را به عنوان یک ضرورت در پیشبرد تدوین و اجرای برنامه های آموزشی رشته مقاطع مختلف اشاره کرد‌.

 در ادامه دکتر علامه به اهمیت توازن نقش های متعدد اعضای هیات علمی در فرایند ارتقاء و برنامه های توانمندسازی اذعان کرد. در ادامه جلسه دکتر مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، به معرفی برنامه های کنگره هفته آموزشی دانشگاه پرداخت.

معاون آموزشی دانشگاه در ادامه برنامه های امسال هفته آموزش دانشگاه را از حیث شکل اجرا متنوع اشاره و همچنین در ادامه گروه های هدف برنامه ها را در سه حوزه مدیران، مسئولین و برنامه ریزان آموزشی، اعضای هیات علمی و دانشجویان را مطرح کرد.

برنامه های این روز در ابتدا از ساعت ۹:۰۰ تا ۹:۴۵ با عنوان سخنرانی کلیدی اخلاق در ارائه بازخورد برگزار شد. در این نشست دکتر حمید رضا نمازی، عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص اصول ارائه بازخورد از منظر نکات اخلاقی موثر صحبت کرد. وی در ادامه در خصوص فلسفه ارائه بازخورد از منظر نکات کلیدی آن مطالبی را بیان کرد.

دومین برنامه از برنامه های هفته آموزش از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۴۵ با عنوان وبینار نقش ذهن آگاهی و تمرکز در یادگیری برگزار شد. این نشست با سخنرانی دکتر هما میرزاوزیری، دکتر مونا دریا افزون و دکتر مریم کرباسی مطلق برگزار شد. این وبینار به معرفی تکنیک ذهن آگاهی و ریکی به عنوان شیوه های موثر جهت ارتقای ارتباط ذهن و بدن پرداخته شد.

سومین برنامه با عنوان نشست بازاندیشی روند تدوین و بازنگری طرح دوره ها آنچه گذشت و آنچه پیش رو داریم با مدعوین اختصاصی معاونین آموزشی، مدیران دفاتر توسعه آموزش و اعضای کمیته های برنامه ریزی درسی دانشکده ها و بیمارستان ها از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۴:۴۵ برگزار شد.

در ادامه چهارمین برنامه با عنوان پنل مرور آموزش همتایان :ضرورت و اجزاءاز ساغت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۴۵ برگزار و این نشست به صورت پنل با حضور رئیس پنل دکتر محمد جلیلی و اعضای پنل دکتر زهرا احمدی نژاد، دکتر البرز شرافتی، دکتر ابوالفضل گلستانی و دکتر رقیه گندمکار برگزار شد. در این وبینار ضرورت و اجزای برنامه مرور آموزش همتایان مورد بحث قرار گرفته و به عنوان نمونه شیوه نامه و دستورالعمل های دانشگاهی آن ارائه شد.

در پایان پنجمین برنامه با عنوان نشست هویت من: از ابتدا تا انتهای تحصیل در دانشگاه برگزار شد. این نشست در خصوص نقش هویت فردی و حرفه ای به عنوان دانشجو در طی دوران تحصیل در زمینه رشد و توسعه صلاحیت ها و شکل گیری هویت بحث و تحلیل شد.

 برنامه های کنگره هفته آموزش در قالب برگزاری ۲۵ رویداد از ۳۱ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد. برای دریافت برنامه کنگره هفته آموزش دانشگاه اینجا کلیک کنید.

 

فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب