مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران: هدف اصلی اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای شناسایی استعداد های برتر ورزشی دانشجویان است

امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای، ایجاد رقابت های سالم و پرشور و نشاطی در بین دانشجویان ایجاد کرد که خوشبختانه با استقبال دانشجویان همراه بود.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، به بهانه برگزاری اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای به گفت و گو با امیرشایگان راد مدیر تربیت بدنی پرداختیم.

اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای به چه مناسبت برگزار شد؟ چه رشته های ورزشی در آن به رقابت پرداختند؟

 با سلام و احترام خدمت دانشجویان، کارکنان و استادان و بازنشستگان دانشگاه و همه این بزرگواران را به ورزش که موجب سلامتی جسم و روان هر فرد و پیش گیرنده از بیماری است دعوت می کنم.
اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای به مناسب گرامیداشت روز دانشجو به مدت دو هفته از 8 تا 22 آذر برگزار شد. این المپیاد در مجموع شامل 19 رشته )6 رشته به صورت تیمی و13  رشته به صورت انفرادی( بود. رشته های تیمی شامل: فوتبال رومیزی، طناب کشی، داژبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال 3 نفره و رشته های انفرادی شامل: دارت، شنا، بدمینتون، دو و میدانی، تنیس خاکی، طناب زنی، شطرنج، کاراته، تکواندو، آمادگی جسمانی، فریزبی، کشتی و تنیس روی میز بود و در خصوص فضاهای استفاده شده در این المپیاد از مجموعه ورزشی های شهید چمران، شهید فتحی و استخر و سونای شهید توکلی برای برگزاری مسابقات استفاده شد.

کدام دانشکده ها از مسابقات استقبال بهتری داشتند و چه تعداد دانشجو در مسابقات شرکت کردند؟

تعداد شرکت کنندگان در این المپیاد ورزشی در مجموع 1100 نفر بود که از این تعداد 450 دانشجوی دختر و 650 دانشجوی پسر را شامل شد. دانشجویان از دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پردیس بین الملل، تغذیه، بهداشت، پرستاری و مامایی، توانبخشی و فناوری های نوین پزشکی شرکت کردند. بیشترین تعداد ورزشکار را دانشکده پزشکی راهی مسابقات کرد و با کسب 87 مدال در صدر قرار گرفت، دانشکده های پرستاری و مامایی و داروسازی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

هدف از برگزاری این مسابقات چه بود؟

اصلی ترین هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای برتر ورزشی و ایجاد زمینه رشد این دانشجویان بود تا شاهد درخشش آنان در مسابقات آینده در سطح منطقه ای و کشوری باشیم. از دیگر اهداف این المپیاد ایجاد رقابت سالم و شور و نشاط در بین دانشجویان بود که خوشبختانه با استقبال پرشور دانشجویان همراه شد.

سطح مسابقات و شرکت کننده ها را چگونه ارزیابی کردید؟

ما سعی کردیم مسابقات را در بالاترین سطح و با بیشترین تنوع در رشته های ورزشی برگزار کنیم تا اکثر دانشجویان بتوانند در رشته های تخصصی شرکت کنند که خوشبختانه در دو بخش دختران و پسران از 15 رشته استقبال به عمل آمد. از ویژگی های شرکت کنندگان این المپیاد، حضور پرشور دانشجویان پردیس بین الملل در مسابقات و مقام آوری آنان بود چرا که این دانشجویان به عنوان سفیران علمی و ورزشی در این دانشگاه حضور داشته و پس از فارغ التحصیلی و برگشت به سرزمین مادری می توانند علوم و فرهنگ ورزشی ایران عزیز را ترویج دهند.
در امر برگزاری و پیشبرد این المپیاد، رابطین ورزشی دانشجویی و اعضای انجمن ورزش های همگانی حضور داشتند و با کارشناسان مدیریت تربیت بدنی همکاری کردند و در این خصوص از تمامی این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را دارم.

در خصوص جشن آیین اختتامیه اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای توضیحی کوتاه بدهید؟

آیین اختتامیه اولین المپیاد ورزشی بین دانشکده ای مصادف با جشن گرامیداشت شب یلدا، پنج شنبه 30 آذر با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمدحسین کوشکی رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه در سالن ورزشی شهید فتحی از ساعت 14 تا 17 برگزار شد. یکی از برنامه های ویژه این آیین اهدای جوایز و احکام مقام آوران اولین المپیاد ورزشی بود.

با توجه به انتصاب شما به عنوان دبیر تربیت بدنی منطقه 10 برای آینده چه تصمیماتی در نظر دارید؟

در نظر داریم با برنامه ریزی های لازم برای بهبود کیفیت و جذابیت رویداد های ورزشی، دانشجویان بیشتری را به ورزش جذب کرده و زمینه های لازم برای پرورش آنان را فراهم کنیم. همچنین در نظر داریم در آینده نزدیک المپیاد ورزشی در سطح منطقه ای برگزار کنیم، که در این خصوص تمرینات و بازی های تدارکاتی برای تیم ها و افراد منتخب در نظر گرفته شده تا شاهد درخشش دانشجویان دانشگاه در مسابقات باشیم.

شایگان در پایان گفت: در برگزاری این المپیاد افراد بسیاری متحمل زحمت شده اند. از ریاست دانشگاه، معاون و همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی و کارشناسان مدیریت تربیت بدنی کمال تقدیر و تشکر را دارم و سرافرازی و موفقیت روز افزون آرزومندم.

علی محمدی فیض آبادی
تهیه کننده:

علی محمدی فیض آبادی

تنظیمات قالب