بزرگ‌ترین رویداد تخصصی سلامت در جنوب کشور

نخستین نمایشگاه تخصصی سلامت خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت باهدف ارتقای آگاهی جامعه در حوزه سلامت و با شعار «پیام‌آور سلامتی» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال‌های اخیر حوزه ” ارتباطات سلامت ” از اعتبار علمی و جهانی ویژه‌ای برخوردار شده است. این حوزه، پیوند دو حوزه ارتباطات و سلامت و عبارت‌اند از؛ آگاه‌سازی و تأثیرگذاری بر جامعه نسبت به موضوعات سلامت بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون است. هدف این ارتباطات پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد جامعه است. علاوه بر این، ارتباطات سلامت به دنبال آن است که مقوله سلامت را به اولویت‌ اول افراد تبدیل سازد.
مردم نیاز دارند در مورد بیماری‌های مختلف، دانسته‌های خود را از مقوله‌هایی نظیر عوامل ایجادکننده، روش‌های پیشگیری، کنترل، تعریف بیماری، اقدامات تشخیصی و راهکارهای درمانی ارتقا دهند. سطح سواد سلامت در جامعه ایرانی پایین است. صاحب‌نظران حوزه سلامت در کشور معتقدند که با وجود بالابودن میزان اطلاعات در حوزه سلامت، سطح آگاهی و به‌کارگیری دانسته‌های عمومی در این حوزه چندان رضایت‌بخش نیست.
نخستین دوره نمایشگاه تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در مرکز استان فارس به‌عنوان قطب سلامت کشور، به‌منظور آشنایی با توانمندی‌های بخش سلامت اعم از خدمات، محصولات و فناوری‌های نوین قابل‌ارائه، مراکز ارائه‌دهنده خدمات تشخیصی، درمانی، پزشکی و بهداشتی و همچنین بازدید ویژه فعالان حوزه گردشگری سلامت به‌منظور بهره‌برداری از این نمایشگاه و ارتقای سطح آگاهی نسبت به شیوه‌های همکاری با جامعه تأمین‌کنندگان سلامت در این رویداد منحصربه‌فرد است.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب