• تاریخ انتشار : 1399/09/18 - 08:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 531
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پویایی یعنی چالش طلب بودن

مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: در پویایی مزیت رقابتی وجود دارد و باید بتوانیم توانمندی و قابلیت های خودمان را به خوبی شناخته و به کار گیریم این یعنی نقطه ی اوج پویایی.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دکتر ماشاءاله ترابی دوشنبه 18 آذر 99 در سالن جی 5 ستاد مرکزی دانشگاه گفت: در زندگی برای موفق شدن باید پویا بود و اگر شکست وجود نداشته باشد به مرحله بالاتری نخواهیم رسید و این شکست ها به معنی موفق نبودن نیست بلکه در مرحله ی بالاتر قرار نگرفته است و برای رشد بهتر مرتبا باید این چرخه تکرار شود. پس شکست در پویایی به معنای ریزش و توقف نیست بلکه به معنای دست نیافتن به آن هدف است.
وی در ادامه افزود: پویایی یعنی چالش طلب بودن، منتها باید چالش هیجانی به چالش خلاق تبدیل شود به این دلیل که سازندگی به همراه داشته باشد نه ویرانگری تا بتوانیم در مسیر پویایی قرار بگیریم.
مدیر روابط عمومی تصریح کرد: در پویایی مزیت رقابتی وجود دارد و باید بتوانیم توانمندی و قابلیت های خودمان را به خوبی شناخته و به کار گیریم این یعنی نقطه ی اوج پویایی.
دکتر ترابی خاطر نشان کرد: در عالم هستی هرچه وجود دارد در حال حرکت است و هیچ چیز ثابت نیست پس دنیا نماد پویایی است. سازمان هم به همین شکل باید حرکت و تعامل داشته باشد تا عیار پیدا کند مانند فولادی که به آن فوتک می زنند تا ویژگی داشته باشد.
وی افزود: پس شکست هم مانند فوتک است گاهی اوقات در مسیر شکست نباشد اصلاح صورت نمیگیرد و این نشانه پیروزی است ولی اگر از این نوع جنس نباشد مقدمه نابودی است.
سید محسن اسمائیلی یکی از اعضای کمیته گفت: پویایی شاخه ای از علم مکانیک است که به مطالعه حرکت جسم یا مجموعه ای از اجسام، هنگامی که تحت تاثیر نیروهای خارجی هستند می پردازد.
وی در ادامه افزود: عوامل موثر بر قابلیت های پویا شامل توانایی ها، شناسایی تهدیدها و فرصت ها، درک نیازهای متغیر، پیشرفت های رقابتی، تمرکز بر غیر تقلیدی بودن است.
سید محسن اسمائیلی در آخر گفت: در گسترش قابلیت های پویا ممکن است با برتری رقابتی پایدار، برتری موقتی، ایجاد تعادل رقابتی و شکست روبه رو شوید. بنابراین قابليتهاي پويا، پیوسته باید در حال توسعه و تحول باشند، در غیر این صورت ممکن است سازمانها تنها برای مدت زمان کوتاهی قادر به رقابت باشنداین قابلیتها فرایندهای سازمانی هستند که با ایجاد، یکپارچه سازی، ترکیب مجدد و آزادسازی منابع، موجودی منابع را تغییر می دهند.
 
 
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 166753
مونا  عدالت یار
تهیه کننده:

مونا عدالت یار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب