گفت و گو با مهتاب خدابنده لو، شرکت کننده یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ

مهتاب خدابنده لو دانشجوی کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است، برای یک فرد شرکت در جشنواره ها به عنوان نوعی تجربه، می تواند ماندگار باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، در روزهای پایانی ثبت اثر و شرکت در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی-هنری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سیمرغ) و در هنگام تحویل آثار به دبیرخانه دانشگاهی، گفت و گوی کوتاهی با شرکت کننده بخش نقاشی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید.
باسلام مهتاب خدابنده لو هستم، دانشجوی کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، ورودی سال ۱۳۹۷.

دلیل حضور شما در دبیرخانه سیمرغ چیست؟
من چند روز پیش اطلاعیه ای شرکت در این جشنواره را دیدم و تصمیم گرفتم در آن شرکت کنم، الان هم برای تحویل دو مورد از تابلوهای خودم به معاونت دانشجویی فرهنگی آمدم.

قصد شرکت در کدام بخش جشنواره را دارید؟
باتوجه به اینکه من چند سال است رشته نقاشی و طراحی را دنبال می کنم، در بخش طراحی شرکت کرده ام.

نقاشی را  از چه زمانی آغاز کرده اید؟
شروع نقاشی من برمی گردد به سال هایی که در دبیرستان بودم، مدتی رنگ روغن کار کردم، اما به خاطر کنکور خیلی فاصله گرفتم از نقاشی؛ تا اینکه باوجود مشغله های کاری زیاد، تصمیم گرفتم دوباره به سمت علایقم برگردم و دو سالی است که نقاشی سیاه قلم به سبک هایپررئال کار می کنم.

در زمینه نقاشی و طراحی آموزش هم دیده اید؟
بله، بعد از اینکه دوباره برگشتم به سمت هنر، به مدت چند ماه در کلاس های آموزشی طراحی شرکت کردم که بسیار در پیشرفت کارم موثر بود.

آیا این جشنواره ها می تواند در تلطیف شرایط تحصیل و ایجاد انگیزه فرهنگی دانشجویان موثر باشد؟
قطعا موثر هستند، اما شیوه ای که تاثیرگذاری می شود، بستگی به فرد و موقعیت های شخصی فرد دارد. به طور کلی به نظرم شرکت در جشنواره ها به عنوان نوعی تجربه، می تواند برای یک فرد ماندگار باشد.

پیشنهاد شما به سایر دانشجویان برای شرکت در فعالیت های فرهنگی هنری چیست؟
به دانشجویانی که فراتر از تحصیل و مدرک تحصیلی فکر می کنند، یکی از گزینه های پیشنهادی من دنبال کردن مسیر هنر است؛ به دوستان دانشگاهی می گویم: هنر چیزی است که واقعاً حالتون رو خوب می کنه!

حرف آخر؟
به نظرم باید برنامه ریزی های بیشتری بشود تا تمام استعدادهایی که در دانشگاه هستند شناخته شوند و فرصت شرکت در جشنواره ها را داشته باشند.
از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزاریم.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب