آغاز واکسیناسیون اساتید بازنشسته دانشگاه در مجتمع بیمارستان امام خمینی

با پیگیری های دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، واکسیناسیون اعضای هیئت علمی بازنشسته با رعایت شیوه نامه بهداشتی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در این خصوص دکتر سیدمنصور گتمیری قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان توضیحاتی ارائه داد و گفت: ابتدا از همکاران مجتمع بیمارستانی امام خمینی تشکر می کنم که در خصوص واکسیناسیون اساتید بازنشسته دانشگاه همکاری کردند. از ابتدای سال جدید با تاکید استاد دکتر بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان پیگیر تخصیص واکسن برای استادان بازنشسته دانشگاه بودیم که بلافاصله موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و ایشان هم از این طرح استقبال کردند و موضوع را به معاون محترم بهداشتی و معاون محترم درمان دانشگاه ارجاع دادند و از این دو همکار عزیز خواستند که در این مورد همکاری لازم را اریه دهند. پس از پیگیری ها و موافقت های مربوطه تشکیلات دانشگاه فهرست کامل اعضای هیئت علمی بازنشسته را در اختیار ما قرار داد.
وی افزود: در تکمیل این فهرست دانشکده ها و بیمارستان ها نیز کمک کردند و در نهایت برای 420 نفر از عزیزان بازنشسته هیئت علمی دانشگاه واکسن اختصاص یافت و با هماهنگی دفتر ارتباط با دانش آموختگان روزانه 60 نفر در ساعت های تعیین شده به تالار دکتر کابلی در بیمارستان امام خمینی مراجعه و واکسن دریافت می کنند.
دکتر گتمیری ادامه داد: عده ای از همکاران از طرق دیگر اقدام به انجام واکسیناسیون کرده اند و درخواست می کنند که سهم واکسن به یکی از اعضای خانواده آنها اختصاص یابد که متاسفانه این خواسته به دلیل مغایرت با ضوابط وزارت بهداشت ممکن نیست. البته شاید در روزهای آتی در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شود.
در ادامه دکتر اسماعیل محمدنژاد سرپرست کمیته کنترل عفونت بیمارستان امام خمینی گفت: با توجه به اینکه در سندهای واکسیناسیون همکاران، کادر درمان در اولویت اول قرار داشتند در مجتمع بیمارستانی امام خمینی برای تمامی همکاران واکسن در نظر گرفته شد و تا کنون بالای 80 درصد از همکاران این بیمارستان واکسینه شده اند.
وی ادامه داد: از ابتدای این هفته برای همکاران هیئت علمی بازنشسته دانشگاه و بیماران خاص به ویژه بیماران پیوند کلیه و کبد، کانسر و بیمارانی که در این مرکز تحت دیالیز هستند واکسیناسیون انجام می گیرد و روزانه بین 150 تا 250 مورد واکسن تزریق می شود و به طور کلی تا امروز 5300 دوز اول و دوم واکسن کرونا برای همکاران تزریق شده و این فرآیند ادامه خواهد داشت.
دکتر محمد نژاد افزود: برای همکاران هیئت علمی بازنشسته که با هماهنگی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه انجام گرفته روزانه 60 نفر از این عزیزان برای واکسیناسیون معرفی شده اند. البته باید تاکید کنم در حال حاضر برنامه ای برای تزریق واکسن به خانوادهای این عزیزان وجود ندارد و اولویت با همکاران بازنشسته هیئت علمی دانشگاه است البته شاید در روزهای آتی این امر در برنامه ما گنجانده شود.
توضیح اینکه واکسیناسیون اساتید بازنشسته این هفته روزهای سه شنبه ۷ اردیبهشت و چهارشنبه ۸ اردیبهشت در تالار کابلی مجتمع بیمارستانی امام خمینی درحال انجام است و هفته بعد در روزهای یکشنبه ۱۲ و دوشنبه ۱۳ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.
از آندسته از اساتید بازنشسته که تاکنون موفق به تزریق واکسن نشده اند درخواست می شود با تلفن ۶۶۴۱۸۰۸۸ دفتر دانش آموختگان تماس بگیرند.

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب