استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیده جایزه البرز ۱۴۰۱ در گروه دانشمندان شد

در همایش شصتمین سال جایزه البرز، دکتر نیما رضائی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه چهار استاد دیگر از دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه علم و صنعت و شهید بهشتی جایزه البرز در گروه دانشمندان را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همایش معرفی و تقدیر از برندگان جایزه البرز ۱۴۰۱ در بخش نخبگان روز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت 1401 با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد.
مهندس حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با بیان اینکه جایزه البرز سابقه ۶۰ ساله دارد، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به سنت وقف در حوزه علم نیاز دارد از این رو، اقدامات مؤثری برای آشنایی مردم با جایزه البرز صورت گرفته است.
دبیرکل جایزه البرز تأکید کرد: درمجموع چهار میلیارد تومان از محل درآمدهای بنیاد فرهنگی البرز به برندگان جایزه در سال ۱۴۰۱ اعطا می‌شود.
وی تصریح کرد: در بخش دانشجویان به ۴۳ نفر شامل ۱۰ نفر در رشته‌های علوم پزشکی و ۳۳ نفر در رشته‌های علوم پایه، فنی مهندسی و انسانی که به آنها جایزه ۵۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه اعطا می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: در بخش مخترعان به پنج نفر جایزه ۷۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه، در بخش طلاب به هفت نفر جایزه ۵۰ میلیون تومانی همراه با لوح تقدیر و تندیس جایزه و نهایتاً در بخش دانشمندان به پنج نفر جایزه ۲۲۰ میلیون تومانی همراه با لوح تکریم و نشان البرز اعطا می‌شود.

برندگان جایزه البرز در گروه دانشمندان:
دکتر نیما رضایی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
دکتر امید اخوان، استاد دانشگاه صنعتی شریف
دکتر مریم حسینی، استاد دانشگاه الزهرا (س)
دکتر مهران رضایی، استاد دانشگاه علم و صنعت
دکتر عبدالجلیل کلانترهرمزی، استاد دانشگاه شهید بهشتی
از این دانشمندان با جایزه نقدی ۲۲۰ میلیون تومانی، لوح تکریم و نشان البرز قدردانی شد.
هومان بابااولادی، عبدالرحمان حسینی فر، جعفر شبانی سفلی، آرش قاضی تبار و امیربهادر مرادی خو پنج مخترعی بودند که در شصتمین همایش البرز با اهدای لوح تقدیر، نشان البرز و جایزه ۷۰ میلیون تومانی از آنها تجلیل شد.
طلاب سومین گروهی بودند که در این همایش معرفی و تقدیر شدند و در ادامه از ۴۳ دانشجوی برنده جایزه البرز ۱۴۰۱ شامل ۱۰ دانشجوی رشته پزشکی و ۳۳ دانشجوی علوم پایه، فنی و مهندسی و انسانی با لوح تقدیر، تندیس جایزه و ۵۰ میلیون تومانی وجه نقد تجلیل شد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب